Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Життєвий цикл туристичного продукту

Якими б високими споживацькими властивостями ні володів туристський продукт, рано чи пізно він витісняється з ринку іншим, досконалішим. Наявність потреб і засобу їх задоволення постійно змінюються. Кожний запропонований на ринок продукт має певний цикл життя, протягом якого він знаходить своїх покупців.

Туристський продукт проходить в своєму розвитку ряд послідовних стадій, які характеризуються коливаннями об'єму продажів і прибутку.

Початком стадії упровадженняпродукту вважається момент, коли туристське підприємство вперше запропонувало його на ринок. Основною характерною межею цієї стадії є повільний темп збуту продукту і, як наслідок, повна відсутність або наявність незначного прибутку. Туристське підприємство зазнає значні труднощі з упровадженням нового продукту, а інфраструктура недостатньо адаптована до запитів вибраної клієнтури. Неминучими на стадії упровадження є великі витрати. Разом з тим, відсутність на даному етапі конкуренції є для підприємства основною перевагою.

Тривалість стадії упровадження продукту на ринок може змінюватися в широких межах і визначається якістю продукту, його відповідністю потребам споживачів, правильно вибраною стратегією маркетингу і послідовним її здійсненням.

Стадія зростанняхарактеризується швидким збільшенням об'єму збуту і, як наслідок, отриманням прибутку. Хоча витрати на маркетинг залишаються достатньо високими, їх частка в загальних витратах фірми істотно знижується. На стадії зростання туристське підприємство прагне розширити сферу збуту продукту і проникнути в нові сегменти ринку.

Стадія зростання залежить від рівня конкурентоспроможності підприємства. Характерна особливість цієї стадії полягає в тому, що підприємства, раніше інших що приступили до розвитку даного продукту, мають значні конкурентні переваги. Проте головною турботою для них є подальше вдосконалення туристського продукту. Підприємства, що «спізнилися», прагнутимуть всіляко поліпшити і ще більш розвинуть продукт, що вводиться, прагнучи потіснити лідерів.

Стадія зрілостіхарактеризується уповільненням зростання збуту і її стабілізацією. Це пов'язано з:

- зміною потреб клієнтів;

- виходом на ринок нових, досконаліших продуктів;

- посиленням конкуренції;

- недостатньо рентабельним продуктом.

На цій стадії круг споживачів практично не розширяється. Деяке зростання числа туристів може відбуватися за рахунок підвищення доходів або більш сприятливого співвідношення курсів валют, а також за рахунок туристів, у яких залишилися добрі враження про минулу подорож і які вирішили ще раз скористатися послугами даного туристського підприємства.

Прибуток на стадії зрілості починає дещо знижуватися, хоча і залишається достатньо високої. Туристське підприємство (як і на стадії зростання) зацікавлено в максимальному продовженні стадії зрілості. Основні зусилля прямують на утримання своєї частки на ринку за допомогою вдосконалення даного продукту. Якщо цього не відбудеться, продукт може втратити свої позиції на ринку і виявитися на стадії спаду.

Стадія спадуозначає настання на туристському ринку пересичення даним продуктом. Відбувається падіння об'ємів збуту і зниження одержуваного прибутку. Перехід туристського продукту в стадію спаду може бути обумовлений появою на ринку нових продуктів, зникненням потреби, якій відповідав даний продукт і т.д. Проте ця стадія може продовжуватися достатньо довго. За відсутності конкуренції у туристського підприємства відпадає необхідність у високих витратах, а в деяких випадках навіть дозволяє йому підвищити ціни. Проте це не свідчить про вигідність даного продукту для підприємства, оскільки об'їм реалізації на стадії спаду стає низьким. Подібне явище свідчить про необхідність своєчасної переорієнтації на нові потреби.

Необхідно ретельно аналізувати як продукти, що приносять протягом декількох років малий прибуток, так і ті, які добре відомі на ринку, але для пожвавлення збуту яких вимагається змінити їх імідж.

Такий аналіз дозволяє чітко ставити задачі і визначати основні напрями і варіанти їх рішення. В результаті розвивається спеціалізація туристських підприємств, базові продукти стають більш оригінальними і менш взаємозамінними. Завдяки цьому легше утримати специфічну клієнтуру.

Існування життєвого циклу туристського продукту дозволяє туристському підприємству:

- своєчасно знаходити нові продукти для заміни знаходяться у стадії спаду;

- ефективно організовувати роботу з існуючими тур-продуктами на кожній стадії;

- оптимізувати структуру пропонованих продуктів з погляду їх приналежності до різних стадій життєвого циклу;

- постійно проводити маркетингові дослідження продукту, опановувати його методологією і творчо застосовувати її залежно від конкретної ситуації.

 

 




Переглядів: 493

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Умови створення якісного сервісу на туристичному підприємстві | КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.