МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Наслідки Першої світової війни для УкраїниНегативні: · Розорення західноукраїнських земель (зруйновано 40 % житлових і господарських будівель, близько 2 тис. підприємств, скорочено на третину видобуток нафти. Поголів’я худоби скоротилося на половину) · Значні людські втрати (понад 500 тис. загиблих) · Утримання за рахунок місцевих ресурсів 50 % діючої російської армії (3,5 млн. осіб), та тилових гарнізонів (400 тис. осіб), що знаходилися на території України · Виникнення проблеми біженців, депортованих, переміщених осіб · Загальні витрати Росії на війну складали 41 млрд. руб. · Інфляція (ціни зросли в 4—8 разів) · Падіння виробництва, кризовий стан економіки (на початок 1917 р. у Наддніпрянщині скоротився видобуток залізної руди на 46 %, марганцевої — на 29 %, виплавка чавуну — на 32 %, сталі — на 33 % порівняно з 1913 р.; зростання залежності промисловості від іноземного капіталу. · Диспропорція у розвитку промисловості (швидке зростання галузей воєнного виробництва, занепад цивільного виробництва). · Скорочення посівних площ (на 1,880 млн. десятин), зменшення збору зернових на 200 млн. пудів, скорочення виробництва цукру (із 85 млн. пудів у 1913 до 50 млн. пудів у 1917 р.); загострення продовольчої проблеми в містах, поява черг. · Скорочення працездатного населення на селі (у 1917 р. залишилось 38,7 % працездатного чоловічого населення) · Загострення соціальних проблем · Перебої в роботі транспорту · Посилення страйкової боротьби робітників (1914 р. — 30 тис. осіб, 1915 р. — 50 тис. осіб, 1916 р. — 200 тис. осіб) і виступів селян (протягом 1914—1916 рр. — 160) Позитивні: · Зростання національної самосвідомості населення. · Створення українських збройних формувань, набуття воєнного досвіду. · Підняття «українського питання» на міжнародний рівень.
Заняття 5 Тема: УКРАЇНСЬКА НАЦІОНАЛЬНО – ДЕМОКРАТИЧНА РЕВОЛЮЦІЯ 1917р. МЕТА ЗАНЯТТЯ: · З’ясувати причини Лютневої революції в Росії та її наслідки для України. · Розкрити зміст І та ІІ Універсалів Центральної Ради. · З’ясувати стан боротьби українського народу за свою незалежність в нових умовах – в умовах буржуазного миру.
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:карта України. ЛІТЕРАТУРА: В.Верстюк. Історія України. – К., 2000. – С.234-254. С.Кульчицький. Історія України § 47-83. Гупан Н.М. 10 кл. с.56-80 О.Бойко. Історія України.К, 2002. - С. 338-355. ПИТАННЯ: 1. Лютнева буржуазно-демократична революція в Росії. 2. Утворення й конституювання Центральної Ради. 3. І, ІІ Універсали Центральної Ради та їх значення. ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ: 1. Що сприяло початкові Української революції. 2. Назвіть основні положення І Універсалу. 3. Назвіть основні положення ІІ Універсалу.
|
||||||||
|