Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Наслідки Першої світової війни для України

Негативні:

· Розорення західноукраїнських земель (зруйновано 40 % житлових і господарських будівель, близько 2 тис. підприємств, скорочено на третину видобуток нафти. Поголів’я худоби скоротилося на половину)

· Значні людські втрати (понад 500 тис. загиблих)

· Утримання за рахунок місцевих ресурсів 50 % діючої російської армії (3,5 млн. осіб), та тилових гарнізонів (400 тис. осіб), що знаходилися на території України

· Виникнення проблеми біженців, депортованих, переміщених осіб

· Загальні витрати Росії на війну складали 41 млрд. руб.

· Інфляція (ціни зросли в 4—8 разів)

· Падіння виробництва, кризовий стан економіки (на початок 1917 р. у Наддніпрянщині скоротився видобуток залізної руди на 46 %, марганцевої — на 29 %, виплавка чавуну — на 32 %, сталі — на 33 % порівняно з 1913 р.; зростання залежності промисловості від іноземного капіталу.

· Диспропорція у розвитку промисловості (швидке зростання галузей воєнного виробництва, занепад цивільного виробництва).

· Скорочення посівних площ (на 1,880 млн. десятин), зменшення збору зернових на 200 млн. пудів, скорочення виробництва цукру (із 85 млн. пудів у 1913 до 50 млн. пудів у 1917 р.); загострення продовольчої проблеми в містах, поява черг.

· Скорочення працездатного населення на селі (у 1917 р. залишилось 38,7 % працездатного чоловічого населення)

· Загострення соціальних проблем

· Перебої в роботі транспорту

· Посилення страйкової боротьби робітників (1914 р. — 30 тис. осіб, 1915 р. — 50 тис. осіб, 1916 р. — 200 тис. осіб) і виступів селян (протягом 1914—1916 рр. — 160)

Позитивні:

· Зростання національної самосвідомості населення.

· Створення українських збройних формувань, набуття воєнного досвіду.

· Підняття «українського питання» на міжнародний рівень.

 

 

Заняття 5

Тема: УКРАЇНСЬКА НАЦІОНАЛЬНО – ДЕМОКРАТИЧНА РЕВОЛЮЦІЯ 1917р.

МЕТА ЗАНЯТТЯ:

· З’ясувати причини Лютневої революції в Росії та її наслідки для України.

· Розкрити зміст І та ІІ Універсалів Центральної Ради.

· З’ясувати стан боротьби українського народу за свою незалежність в нових умовах – в умовах буржуазного миру.

 

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:карта України.

ЛІТЕРАТУРА:

В.Верстюк. Історія України. – К., 2000. – С.234-254.

С.Кульчицький. Історія України § 47-83.

Гупан Н.М. 10 кл. с.56-80

О.Бойко. Історія України.К, 2002. - С. 338-355.

ПИТАННЯ:

1. Лютнева буржуазно-демократична революція в Росії.

2. Утворення й конституювання Центральної Ради.

3. І, ІІ Універсали Центральної Ради та їх значення.

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ:

1. Що сприяло початкові Української революції.

2. Назвіть основні положення І Універсалу.

3. Назвіть основні положення ІІ Універсалу.

 




Переглядів: 12707

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Воєнні дії на території України в 1914-1917рр. | Лютнева буржуазно-демократична революція в Росії.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.