МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 8 Автоматизація обліку розрахунків з контрагентами з використанням «1С: Підприємство 8.2»
Мета:засвоїти практичні навички обліку розрахунків з контрагентами із використанням «1-С Підприємство 8.2»
Розрахунки з контрагентами мають на увазі розгляд операцій оплати покупок, продажів та відвантажень товарів і послуг у розрізі формувань авансів і заборгованостей як з оплати, так і відвантаження. Тому до переліку документів меню «Продаж» і «Покупка» включено документи, що використовуються для відображення розрахунків з контрагентами. Ведення бухгалтерських операцій за розрахунками з контрагентами передбачає облік: — без використання рахунків авансів (361, 362, 631, 632); — з використанням рахунків авансів (361, 362, 681, 685; 631, 371, 377). Для організації автоматичного заповнення рахунків розрахунків і авансів у первинних документах можна заповнити регістр відомостей «Рахунки розрахунків з контрагентами» (Контрагенти - Перейти) (рисунок 8.1).
Рисунок 8.1 – Рахунки розрахунків з контрагентами
Господарські операції – документообіг
Визначення стану взаєморозрахунків – це констатація в обліку багатьох операцій. Так, надходження товарів від постачальника формує перед ним заборгованість організації. Оплата товару погашає цю заборгованість. Якщо оплата повна – розрахунки на такій операції завершуються, у разі часткової оплати заборгованість може перейти на наступні періоди, надходження товару може поновитися, розрахунки необхідно зробити наново тощо. У конфігурації у багатьох випадках усі зміни розрахунків простежуються автоматично. Приклад 1. Від постачальника отримано товар на суму 600 грн. (у тому числі ПДВ – 100 грн.). Після оприбуткування товару було здійснено 100 % оплату за отриманий товар. У договорі з постачальником зазначено вид розрахунків «за договором у цілому». Використовуються рахунки авансів. Отже, перша подія – отримання товарів від постачальника. Цю операцію оформляємо документом «Надходження товарів і послуг» з видом операції «Покупка, комісія».
Рисунок 8.2 – Надходження товарів і послуг
Заповнюючи документ, вкажемо постачальника (реквізит «Контрагент»), а також договір, згідно з яким відбулася поставка товарів. На закладці «Товар» необхідно буде зазначити список товарів, що оприбутковуються (рисунок 8.2). Після проведення документ формує проводки за бухгалтерським і податковим обліком (рисунок 8.3). Рисунок 8.3 – Проведення документа «Надходження товарів та послуг» На підставі документа надходження можна ввести документ «Реєстрація вхідного податкового документа». Друга подія – оплата постачальнику за поставлений товар. Оформляємо цю операцію документом «Платіжне доручення вихідне» з видом операції «Оплата постачальникові» (рисунок 8.4).
Рисунок 8.4 – Проведення документа «Платіжне доручення»
Приклад 2. Від постачальника «Ремонтник» надійшли ТМЦ на суму 1800 грн., у т.ч. ПДВ – 300 грн., після оприбуткування було проведено часткову оплату заборгованості. У договорі з постачальником ведення взаєморозрахунків вказане в значенні «за договором у цілому» використання рахунків авансів. Отже, перша подія – отримання товарів – оформлюється документом «Надходження товарів та послуг» з видом операції «Покупка, комісія» (рисунок 8.5).
Рисунок 8.5 – Результат проведення документа
На підставі документа оприбуткування можна зареєструвати отриману податкову накладну. Ця операція оформляється документом «Реєстрація вхідного податового документа» (рисунок 8.6).
Оплату отриманих ТМЦ оформимо документом «Платіжне доручення вихідне» з видом операції «Оплата постачальникові» (рисунок 8.7).
Сформуємо звіт «Аналіз субконто». У настройках звіту зазначимо контрагента «Ремонтник» і відповідний договір. У звіті чітко видно, скільки ми винні контрагенту за поставлені товари (рисунок 8.8).
Приклад 3. Отримавши частину передоплати від фірми «Візіо», наше підприємство здійснило відвантаження товарів. Вид договору «за договором у цілому», використання рахунків авансів. Перша подія – часткова оплата покупцем товару – оформлюється документом «Платіжне доручення вхідне» з видом операції «Оплата від покупця» (рисунок 8.9). У документі серед інших обов'язково має бути заповнено такі реквізити: «Платник»; «Договір»; «Сума», а також стояти прапорець навпроти «Сплачено», інакше документ не сформує проводок (рисунок 8.9).
Друга подія – реалізація товарів покупцю оформляється документом «Реалізація товарів і послуг» з видом операції «Продаж, комісія». У документі потрібно вказати контрагента, відповідний договір (рисунок 8.10). Зверніть увагу, сума відвантаження перевищує суму отриманої раніше передоплати.
Рисунок 8.11 – Податкова накладна
Випишемо покупцю податкову накладну, на підставі документа «Реалізація товарів і послуг». Заповнений документ «Податкова накладна» з проводками, які він формує, наведено на рисунку 8.11. Якщо на цьому етапі розрахунків сформувати звіт «Аналіз субконто» і в настройках зазначити субконто «Контрагенти» і «Договори», а також поставити відбір за контрагентом «Візіо», то ми побачимо таку картину (див. рисунок 8.12.).
Рисунок 8.12 – Аналіз субконто
|
|||||||||||||||
|