Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Який сенс має робити сьогодні Anamnesis – спогад (з євр. Zikkaron).

Zikkaron – це технічний термін, який вживається, щоб показати як єврейський народ зміг нести в теперішньому (робити реальною) присутність першої події. Те що цікавило було теперішнє.

Ephapax – один раз для всіх, не означає що все закінчено, але те, що триває назавжди. Подія Спасіння (Різдво) – початок, причина нового, якіснішого життя, що вже не залежить від нас. Творячи пам'ять, ми не є тими, хто кличе реальність до існування, ми є тими, хто є присутній у спасінні (Божий план спасіння). А місцем, що є привілейоване, яке робить нас присутніми у спасінні є Св. Літургія, оскільки вона є гарантована самим Христом, через ним же вибрані знаки. Бог є завжди та всюди присутній, оскільки присутність сакраментальна - це один зі способів присутності. Літургія є спосіб в який здійснюється для нас спасіння. Спосіб привілейований, що приходить з традиції Церкви. Можливість цієї присутності знаходиться у факті, що Бог та Христос знаходяться поза історією. Для них все є теперішнє. Тому Церква може співати: «Сьогодні народився Христос». В V ст. Лев Великий говорив: «Quod Redemporis nostri conspicuum fuit, in sacramenta transivit»( те, що було видиме в нашому Спасителеві є присутнє в Таїнствах). Це все є присутнє в Н. З. та ним є наповнена вся Патристика. Св.. Отці говорили про значення:

- значення літературне, що нас навчає;

- духовне, що пізнається вірою в діяння Божі;

- етичне, наслідки для конкретного життя;

- есхатологічне, надія куди ми йдемо, прямуємо.

Ці чотири значення стоять в основі всієї християнської літургії. Христос сказав: «чиніть це на мій спомин: не те що Він зробив, але все ким є Його особа». Це зосередження всього в особі Христа – є центром Св. Літургії. Тому виходячи з цієї централізації Христа перші християни робили розрізнення перед Св. Літургією в обрядах С. З. Вони ставили перед собою запитання: що є для нас новий культ – достойний Отця? Все стало однією Особою. Христос – новий Храм, жертва, Пасхальний Агнець, новий союз, нове обрізання. Та коли все є уособлене у Христі, що ж робимо ми? Ми – Він; члени Церкви, члени Тіла Христового. Під цим баченням культ Н. З. має три центри:

- Ісус Христос;

- Літургічне служіння (важливе тільки при участі в дійсності Христа);

- Конкретне життя (як життя Христа, життя як дар).

 

 

 


Для св. Павла культ – це християнське життя пережите в служінні. Сама по собі Літургія не має жодної важливості, а тільки у відношенні до Ісуса Христа та конкретного життя. Тому не ми є тими, хто творить Св. Літургію, але Літургія – творить. Не можемо зменшувати Літургію в нас, але задля Божого дару, ми повинні піднятися до дійсності Літургії. Оскільки Літургія не є служінням того, ким ми є, але ким ми повинні бути. Св. Літургія – дзеркало всього християнського життя. Тому вимагає солідарності. Апостольські Конституції говорять: «нехай не буде вас бракувати на зібранні, бо ті кого бракує, зменшують спільноту». Ми не йдемо до церкви тільки для особистої вигоди, ні. Ми йдемо також з солідарності з усіма охрещеними в ім’я Ісуса Христа.

Ключові тексти: Гал. 4 (написане біля 57 р. перед листом до Римлян), Рим. 14, Кол. 2, 3.; Євр. 8 та 10. тому св. Павло не вживає культової мови.

Те що ми служимо сьогодні – це нове творіння, новий Адам, нове життя, новий сад. Це спасіння об’являється через персональний контакт з Христом. Все те, що робив Христос – перейшло в Літургію: і є тим самим таїнством спасіння, що звершується в Літургії (є Христос, що прощає, що дає Своє Тіло та Свою Кров). Змінюється тільки спосіб – від історичного до таїнственного.

 




Переглядів: 439

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теологія свята в юдейсько-християнській традиції як спогад історії спасіння. | Єдність християнського служіння.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.