Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Match the words from the left column with their definitions from the right column

1. organization a. a substance which may have medicinal, intoxicating, performance enhancing or other effects when taken or put into a human body or the body of another animal and is not considered a food or exclusively a food
2. integration b. any object or record that is generally accepted as payment for goods and services and repayment of debts in a given socio-economic context or country
3. crime c. a social entity that has a collective goal and is linked to an external environment
4. drug d. the provision of apparent legitimacy to criminally derived wealth
5. property e. the act of putting smth in a particular place
6. placement f. any physical or intangible entity that is owned by a person or jointly by a group of people or a legal entity like a corporation
7. money g. the breaking of rules or laws for which some governing authority can ultimately prescribe a conviction

 

Fill in the gaps, using the necessary words from exercise 7.

1. The defendant borrowed … to modernize the shop.

2. Structure of the …consists of activities such as task allocation, coordination and supervision.

3. He derived the strategic … of products at the entrance of a store.

4. … is the best hope for both black and white Americans.

5. They condemned apartheid as aagainsthumanity.

6. You hear about … on TV and in the movies, on the radio, in books and magazines.

7. The stolen … was not recovered.

9. Give reasons why you agree or disagree with the following statements:

1. The use of the basic steps of laundering process depends on the available laundering mechanisms and the requirements of the criminal organizations.

2. Placement – the physical disposal of cash proceeds derived from illegal activity.

3. Layering – separating illicit proceeds from their source by creating complex layers of financial transactions designed to disguise the audit trail and provide anonymity.

4. Integration – the provision of apparent legitimacy to criminally derived wealth.

5. It happens so, that integration schemes place the laundered proceeds back into the economy in such a way that they appear to the financial system to be legitimate investment funds.

6. In addition to the obvious detrimental effect of drug traffic on society, the unchecked flow of narcodeallers can have a much more insidious effect.

10. Discuss the statements from exercise 9 with your partner using the following clichés:

I am exactly of the same opinion…

I don`t absolutely agree…

In fact I`m not sure…

I`m afraid, I fully disagree…

I can`t say I share your point of view…

That is true….

I think, you are right…




Переглядів: 602

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Read the text again to fill in the gaps. | Text 3.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.