Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Phrase. Principles of classification.

The phrase is a group unit formed by any combination of 2 or more notional words which doesn’t constitute a sentence (Barkhudarov).

The phrase is a group unit formed by any combination of 2 or more words in which neither of the elements can be transformed or substituted in its position by a word of another class or subclass (Ilyish, Burlakova).

The second definition is much wider, because it includes not only phrases consisting of notional words, but also prepositional phrases, predicative phrases with finite verbs.

There are several classifications of phrases by different linguists. The traditional classification is based on the part of speech status of the phrase constituents. So, there are “noun+noun”, “adjective+noun”, “verb+noun”, “verb+adverb”, “adverb+adjective”, “adverb+adverb” types of phrases. Phrases are made up not only by notional words but also by functional words, e.g.: “in accordance with”, “due to”, “apart form”, “as soon as” – such phrases function in the sentence like prepositions and conjunctions.

Phrases can also be classified according to the nominative value of their constituents. As a result three major types of phrases are identified: notional (consisting of grammatically connected notional words), formative (made up by notional and functional words – natural for us to expect) and functional, consisting of functional words alone. Notional phrases are subdivided into two groups on the principle of the constituent rank: equipotent phrases (the constituents are of equal rank – young and charming- co-ordinating) and dominational phrases (the syntactic ranks of the constituents are not equal as they refer to one another as the modifier and the modified - subordinating). Dominational phrases can be semi-predicative (a cat walking by himself), objective – bought a house (direct), think of a reason (indirect), qualifying: attributive – famous people, and adverbial – seriously ill, surprisingly intelligent.

Phrases can also be divided according to their function in the sentence into (1) those which perform the function of one or more parts of the sentence, for example, predicate, or predicate and object, or predicate and adverbial modifier, etc., and (2) those which do not perform any such function but whose function is equivalent to that of a preposition, or conjunction (in accordance with, in favour of, in spite of the fact that) and which are, in fact, to all intents and purposes equivalents of those parts of speech. The former of these two classes comprises the overwhelming majority of English phrases, but the latter is no less important from a general point of view.




Переглядів: 2460

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
PARTICIPLE II | The main types of phrases

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.