Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні рекомендації

У першому питанні необхідно описати характерні риси школи федералізму в дослідженні міжнародної інтеграції. Характеризуючи ключові ідеї даного підходу, варто звернутися до творчого спадку його представників – Р. МакКея, Г. Брейлсфорда, Х. Далтона, А. Спінеллі, В. Райкера. Належить визначити головні принципи федералістської моделі міжнародної інтеграції в уявленні прихильників федералізму, пояснити роль, яку вони відводили політичній організації в оформленні інтеграційного об’єднання. Окрему увагу слід приділити висвітленню наступних питань: проект європейської федерації Р. МакКея; Г. Брейлсфорд про причини невдач Ліги Націй, способи вирішення проблем війни та миру; Х. Далтон про перспективи створення світового уряду та моделі федералізації Європи; А. Спінеллі про інституційну структуру та розподіл повноважень між рівнями майбутньої «нової» Європи; В. Райкер про «інституційний торг» у формуванні та діяльності федерації та перспективи «наднаціональних федерацій».

Розгляд другого питання потрібно почати з розгляду праць Д. Мітрані, який заклав основи функціоналістського підходу. Необхідно розкрити зміст постулатів, які лежать в основі класичного функціоналізму. Особливу увагу слід приділити технократичному підходу до функціоналізму Д. Мітрані, його розумінню причин невдачі реалізації проекту Ліги Націй, позиції дослідника щодо співвідношення політичної, економічної, соціальної, науково-технічної складових процесу міжнародної інтеграції, оцінці ним ролі держав та наднаціональних структур у інтеграційних процесах. Далі слід охарактеризувати розвиток функціоналістського підходу у 1950-1960-і рр., пов’язаний із оформленням теорії неофункціоналізму. Треба висвітлити внесок Е. Хааса, Л. Ліндберга, Ф. Шміттера, С. Шейнгольда у становлення та розроблення неофункціоналізму, пояснити їхнє бачення рушійних сил та механізмів інтеграції, особливостей розуміння ними проблеми динаміки, трансформації та стабільності інтеграційної системи.

У третьому питанні слід проаналізувати особливості розуміння міжнародної інтеграції в теорії комунікації. Необхідно пояснити роль, яку відводили її розробники (наприклад, К. Дойч) комунікаційним мережам, інформаційному обміну, спільним цінностям та колективній безпеці у інтеграційному процесі. Доцільно розглянути факторний аналіз К. Дойча умов успішної інтеграції, а також його типологію міжнародних політичних об’єднань. Окремого з’ясування потребує ліберальний міжурядовий підхід (інтерговерменталізм) у дослідженні процесів інтеграції. При цьому належить визначити думку представників даного підходу (наприклад, С. Хофмана) щодо передумов інтеграції, можливість виокремлення її ключового чинника.

 




Переглядів: 492

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 6. Теоретичні підходи в дослідженні міждержавної інтеграції | Тема 7. Теорія міжнародного суспільства Мартіна Вайта та Хедлі Булла

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.