Цей метод передбачає розрахунок ціни нового виробу на основі рівняння регресії, яке встановлює залежність між ціною та значенням параметрів якості в межах параметричного ряду:
Ц=f(х1,х2, ...,xn),
де хь х2, ..., хп - параметри якості виробу.
Метод структурної аналогії.
Ціна нового виробу розраховується цим методом на основі визначення структури собівартості. Спочатку визначається питома вага складових повної собівартості - заробітна плата та матеріальні витрати. Потім розраховуються абсолютні значення матеріальних витрат і заробітної плати при виробництві нового виробу. На основі цих даних (абсолютного значення витрат та їхньої питомої ваги в структурі собівартості) і розраховується ціна нового виробу:
Цн = Сн • (1+Р);
Сн = См(Сз)/Ам(А3)-100%,
де Цн- ціна нового виробу;
Сн - собівартість нового виробу;
СМ(С3)- матеріальні витрати (або заробітна плата) на одиницю нового виробу;
АМ(А3) - питома вага матеріальних витрат (заробітної плати) в собівартості аналогічної групи виробів;
Р - середньогалузева рентабельність.
Агрегатний метод.
Агрегатний метод, як і інші параметричні методи, передбачає визначення ціни нового виробу і є актуальним для тих виробів, які складаються з окремих конструктивних елементів (деталей, вузлів, комплектуючих виробів), при визначенні цін складних видів техніки. При цьому ціна кожного з цих елементів відома. Отже, ціна (або собівартість) нового виробу розраховується як сума цін (або собівартості) окремих елементів виробу.