Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Базові знання, вміння, навички, необхідні для вивчення теми (міждисциплінарна інтеграція).

Назви попередніх дисциплін Отримані навички
1. Соціологія 2. Медична біологія 3. Нормальна фізіологія   4. Патоморфологія 5. Мікробіологія 6. Пропедевтика внутрішніх хвороб Проводити аналіз соціологічних досліджень Визначати основні поняття, методи та засоби досліджень, які використовуються для вивчення факторів навколишнього середовища та їх впливу на організм та здоров'я людини. Проводити статистичне дослідження. Виявляти зв’язки між природними явищами. Аналізувати діяльність клінічних відділень

4. Завдання для самостійної роботи під час підготовки до заняття.

4.1 Перелік основних термінів, параметрів, характеристик, які повинен знати студент при підготовці до заняття:

Термін Визначення
  1. Смертність немовлят
 
Смертність дітей від моменту народження до досягнення ними 1 року (але не включно)
  1. Рання неонатальна смертність
 
Смертність на першому тижні (0-6 днів включно або 167 годин 59 хвилин від моменту народження)
  1. Пізня неонатальна смертність
 
Смертність в період від 7-го до 28-го дня (до 27 дня 23 годин)
  1. Неонатальна смертність
 
Смертність в перші 28 днів життя (від 0 до 27 днів 23 годин)
  1. Постнатальна смертність
 
Смертність від 28 дня до досягнення віку одного року (точніше від 28 днів до 11 місяців 28 днів)
  1. Перинатальна смертність
 
Мертвонароджуваність та смертність в перший тиждень життя (рання неонатальна смертність)
  1. Перинатальний період
 
Від 28 тижнів вагітності до 7-го дня життя новонародженого
  1. Мертвонароджуваність
 
Смерть плоду, що наступила під час вагітності та в момент пологів (антенатальний та інтранатальний періоди)
  1. Антенатальний період
З 28 тижня вагітності до початку пологів
  1. Інтранатальний період
Життя плоду від початку пологів до народження

 

4.2 Теоретичні питання до заняття:

1. Причини, що впливають на формування рівня смертності немовлят.

2. Фактори, що обумовлюють смертність немовлят.

3. Визначити основні поняття дитячої та перинатальної смертності.

4. Методики розрахунку показників дитячої смертності.

5. Типи смертності немовлят: А, В, С.

6. Смертність немовлят за статтю, сезонні особливості смертності немовлят.

7. Мертвонароджуваність, її причини, показники, їх аналіз.

8. Рівні та структура перинатальної смертності, показники, їх аналіз.

9. Тенденції смертності немовлят в Україні.

10. Вікові особливості дитячої смертності в Україні.

4.3. Практичні завдання:

1. Розрахувати показники загальної смертності немовлят за рекомендаціями ВООЗ та формулою Ратса.

2. Показники смертності немовлят за календарним місяцем.

3. Визначення показників смертності немовлят у неонатальний, ранній неонатальний та постнатальний періоди.

4. Вміти розраховувати перинатальну смертність.

5. Визначити структуру смертності немовлят.

6. Розрізняти три типи смертності немовлят.

Зміст теми:

Багато країн, у тому числі й Україна, включили зниження дитячої смертності до Цілей розвитку тисячоліття. Критерієм досягнення даної цілі передбачено виконання державних програм та централізованих заходів, таких як державна програма "Репродуктивне здоров'я нації" на період до 2015 року" та державна програма "Дитяча онкологія" на 2006-2010 роки".

Здоров’я новонароджених можна охарактеризувати за допомогою показників – перинатальної смертності, ранньої неонатальної, неонатальної, постнатальної смертності та мертвонароджуваності. Їх рівень в Україні у півтора рази вищий, ніж у країнах Євросоюзу.

Саме зниження неонатальної смертності найбільше впливає на динаміку дитячої смертності в цілому, адже на неонатальний період припадає близько 70% смертей у віці до 1 року.

До синдрому раптової дитячої смерті (СРДС) відносять випадки несподіваної ненасильницької смерті дітей віком від 7 до 365 днів, при яких відсутні адекватні для пояснення причини смерті дані анамнезу і патологоанатомічного дослідженнях; причому смерть залишається непоясненою і після детального вивчення обставин, при яких вона відбулася.

Напевно причини виникнення синдрому раптової смерті немовлят не відомі. Але лікарі активно над цим працюють. Зокрема розглядають версію апное – патологічної затримки дихання дитини.

Також серед причин раптової смерті немовлят розглядають летальну аритмію.

Згідно з проведеним у Данії дослідженням, частота синдрому раптової смерті немовлят зростає втричі серед жінок-курців.

Епідеміологічні дослідження встановили зв’язок даного синдрому з різноманітними факторами. Вони показали, що до числа факторів ризику СРДС належать: положення сплячої дитини на животі, кімнати з надмірним опаленням, надмірно м’яка постіль, післяпологова депресія матері.

Встановлено, що багато померлих від СРДС дітей мали різні проблеми при народженні, у їхніх матерів при попередніх вагітностях відмічені мертвонародження або раптова смерть дитини. Значна частина смертних випадків мала місце у родинах із несприятливими умовами життя.

Смертність немовлят (малюкова смертність)– це смертність дітей до 1 року. З початку 2012 року і до початку вересня в Україні померло майже 3 тисячі немовлят віком до 1-го року. Коефіцієнт смертності немовлят становить 8,7.

В розрізі українських регіональних територій, найвищий коефіцієнт по Донецькій області — 12,5. Найнижчі — у Київській та західних областях і у місті Севастополь.

Таблиця 1.




Переглядів: 997

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 4. МЕТОДИКА ВИВЧЕННЯ ТА ОЦІНКА ПОКАЗНИКІВ СМЕРТНОСТІ НЕМОВЛЯТ | Смертність дітей до 1 року (на 1000 народжених живими)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.