Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Джерела естетичного виховання

а) твори образотворчого мистецтва. Під час спостереження картини або скульптури, яка відображає життя людини чи природи, в дитини розвивається не ли­ше сприйняття, а й фантазія: вона мислить, уявляє, «до­мальовує» зображене, бачить за картиною події, образи, характери;

б) музика, яка, відображаючи дійсність за до­помогою мелодій, інтонацій, тембру, впливає на емоційно- почуттєву сферу людини, на її поведінку;

в) художня лі­тература. Головним виразником естетики в літературі є слово. На думку К. Ушинського, слово як засіб виражен­ня в літературному творі набуває подвійної художньої си­ли. Словесний образ має ще й понятійну основу і сприй­мається насамперед розумом. Тому література -— важли­вий засіб розвитку інтелекту учнів;

г) театр, кіно, теле­бачення, естрада, цирк. Цінність їх у тому, що, крім змістової частини, вони об'єднують у собі елементи ба­гатьох видів мистецтв (літератури, музики, образотворчого мистецтва, танцю);

ґ) поведінка і діяльність школярів. Достойні вчинки учнів, успіхи в навчанні, праці, спортив­ній, громадській, художній діяльності повинні стати пред­метом обговорення з естетичних позицій;

д) природа: її красу в розмаїтті та гармонії барв, звуків, форм, законо­мірній зміні явищ, які мають місце в живій і неживій природі;

е) факти, події суспільного життя. Героїчні вчин­ки людей, краса їх взаємин, духовне багатство, моральна чистота й фізична досконалість повинні бути предметом обговорення з учнями;

е) оформлення побуту (залучення дітей до створення естетичної обстановки в школі, класі, квартирі).

Складіть схему “Джерела естетичного виховання”.

Естетичне виховання є багатогранним процесом, що здійснюється за такими напрямами:

· життя і діяльність дитини в сім'ї. Тут формуються ос­нови естетичних смаків, почуттів, нащо впливають органі­зація побуту в оселі, одяг, взаємини в сім'ї, оцінювання ста­ршими краси предметів, явищ, безпосередня участь в есте­тичній діяльності тощо;

· виховна діяльність дошкільних закладів. Вона здійс­нюється через естетику побуту, систему спеціальних занять (музика, образотворче мистецтво, танці, ігри тощо);

· навчально-виховна діяльність загальноосвітніх закла­дів. Ця діяльність передбачає залучення учнів до оволодін­ня змістом навчальних дисциплін (мови, літератури, істо­рії, предметів природничого циклу, музики, образотворчо­го мистецтва), позакласної виховної роботи (танцювальні гуртки, хорові колективи, студії образотворчого мистецтва та ін.). У школах створюють спеціалізовані гуманітарно-естетичні класи, що сприяє естетичному розвитку учнів;

· навчально-виховна робота позашкільних дитячих вихо­вних закладів (будинки і палаци дитячої та юнацької творчос­ті, студії, дитячі музичні та художні школи тощо).

· діяльність професійних навчально-виховних закладів. Навчаючись у них, майбутні фахівці отримують естетичні знання, беруть участь у діяльності мистецьких аматорських колективів, набувають вмінь естетичної діяльності;

· вплив засобів масової інформації. Діяльність їх поєд­нує елементи багатьох видів мистецтва. Проте засилля в них «масової культури» ускладнює процес формування здоро­вих естетичних смаків, потребує копіткої роботи виховате­лів, батьків, випереджуючого формування високих естети­чних потреб, смаків, несприйняття потворного.

· Спонукання учнів до естетичного самовиховання.

Дані напрями окремі автори називають шляхами реалізації естетичного виховання.

Складною є проблема формування сприймання мистец­тва.

Щоб сприймати художній чи музичний твір, треба ма­ти елементарну теоретичну підготовку. Краще сприймаєть­ся те, що зрозуміле, про що є певні знання. Цей принци­повий підхід слід узяти за основу при використанні в ес­тетичному вихованні музики, образотворчого мистецтва, скульптури.

Сформовані естетичні смаки та естетичний ідеал і роз­винена здатність оцінювати прекрасне дають людині змогу зрозуміти суть прекрасного.

Сприймаючи прекрасне, аналізуючи побачене, порів­нюючи з відомим і баченим раніше, вона дає йому певну оцінку. Рівень такого естетичного мислення залежить від розумового виховання, вміння здійснювати мислительні операції.

Поряд із розвитком естетичного сприймання, прищеп­ленням естетичних смаків у процесі естетичного вихован­ня в учнів формують естетичне ставлення до навколиш­ньої дійсності. Людина повинна не лише милуватися кра­сою природи чи пам'ятками культури, а й берегти і захи­щати їх.

Важливе значення має виховання у школярів естети­ки поведінки — акуратності в одязі, красивої постави і ма­нер, триматися невимушено, природно, культурно й естетично виявляти свої емоції. Ці якості тісно пов'язані з моральністю особистості учня.

У процесі естетичного виховання важливо навчити уч­нів розуміти й сприймати красу. Спостерігаючи прекрас­не, людина не може залишатися байдужою, вона пережи­ває, відчуваючи любов або ненависть до спостережувано­го. Тому треба, щоб діти вміли розрізняти справді краси­ве і потворне.

Під час естетичного сприймання виникають певні емо­ції. Завдання виховання — створення умов, які б сприяли формуванню емоційної сфери учнів. Багатство емоційної сфери людини свідчить про її духовне багатство.

В естетичному вихованні учнів величезне значення має осо­бистість педагога. Його поведінка, одяг, осанка, рухи, міміка, голос, тон — все мас бути взірцем для учнів. Про естетичну ви­хованість учнів свідчать зовнішній вигляд, манера поводити­ся, уміння розмовляти, вигляд їх підручників, зошитів тощо.

Висновок. Отже, естетичне виховання покликане навчити учнів ро­зуміти і сприймати красу, формувати емоційну сферу учнів, естетичні смаки та ідеали. Умови успішності цієї роботи: врахування індивідуальних й вікових особливостей учнів, цілеспрямованість, поєднання навчання й діяльності, взаємодія з родиною, грунтовна позакласна й позашкільна робота.


Лекція № 15.

Тема. Статеве виховання і підготовка до сімейного життя. Поняття «статеве виховання», сутність статевого виховання, завдання. Загально-соціальна, моральна, правова, психологічна, естетична, господарсько-економічна підготовка молоді до сімейного життя.


Читайте також:

  1. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  2. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  3. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  4. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  5. Аналіз співвідношення активів із джерелами їх фінансування
  6. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  7. Антропогенне забруднення природного середовища. Джерела забруднень
  8. Антропологічні джерела
  9. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  10. Банківське право України: поняття , предмет регулювання, джерела і система
  11. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  12. Безперебійні джерела живлення




Переглядів: 3692

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання роботи. | Завдання роботи.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.