Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Характеристика уроку.

Урок— форма організації навчання, за якої заняття проводить учитель з групою учнів постійного складу, одного віку й рівня під­готовки впродовж певного часу й відповідно до розкладу.

Основні ознаки уроку як форми організації навчальної діяльності:

· Постійний склад учнів одного віку.

· Регламентованість часом та включення до розкладу.

· Систематичне засвоєння учнями знань, умінь і навичок, досвіду творчої діяльності та соціальних відносин забезпечується через взає­модію вчителя та учнів.

· Використання різноманітних форм організації навчально-виховного процесу (фронтальних, парних, групових, індивідуальних) і ме­тодів навчання (традиційних, активних, інтерактивних).

· Наявність систематичного контролю навчальних досягнень учнів.

Чинники, що впливають на урок:

— соціокультурні та економічні умови розвитку суспільства;

— державне замовлення школі на підготовку майбутніх громадян, здатних задовольнити актуальні потреби суспільства;

— державні стандарти та програми з їхніми цілями та предметним змістом;

— сучасні педагогічні концепції та технології з їхніми цілями, прин­ципами, організацією навчання;

— особистість учителя (його стиль спілкування з учнями, рівень фа­хової підготовки, ступінь володіння методичними прийомами та вмін­ням враховувати психологічні особливості кожного учня тощо).

Певні організаційні особливості уроку

Наповнюваність класів.Відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» наповнюваність класів загальноосвітніх навчаль­них закладів не повинна перевищувати ЗО учнів. У селищ­них, сільських загальноосвітніх навчальних закладах кількість учнів у класах визначається демографічною си­туацією, але повинна становити не менше 5 осіб. За мен­шої кількості учнів у класі навчання здійснюють за інди­відуальною формою.

Тривалість уроків у загальноосвітніх навчальних закла­дах становить: у перших класах — 35 хв., у других—чет­вертих класах — 40 хв., у п'ятих—дванадцятих класах — 45 хв.

Зміна тривалості уроків допускається за погоджен­ням з відповідними органами управління освітою та орга­нами державної санітарно-епідеміологічної служби.

Вимоги до уроку

Під час конструювання, організації та проведення уроку необхідно дотримуватись певних вимог. У педагогічній науці можна знайти різні підходи до визначення їхнього складу. У систематизованому вигляді вимоги до уроку сформульовані у працях В. Оніщука, який виділяє такі їхні групи:

Виховні вимоги, які передбачають реалізацію виховних функцій навчання (єдність морального, етичного, трудового виховання, форму­вання світогляду політичної культури школяра, формування ініціативи, відповідальності, сумлінності, працелюбства тощо).

Дидактичні вимоги, які полягають у реалізації принципів нав­чання, чіткому визначенні мети, завдань навчання, організації роботи та забезпеченні зворотного зв'язку.

Психологічні вимоги. Учитель повинен ураховувати психоло­гічні особливості учнів, їхні реальні навчальні можливості, стимулю­вати позитивне ставлення учнів до навчально-пізнавальної діяльності, формувати позитивну мотивацію.

Валеологічні (гігієнічні) вимоги,які спрямовані на забезпечення на уроці умов, що не шкодять здоров'ю учнів. Вони пов'язані не тільки з до­триманням режиму провітрювання, норм освітлення, розміру та роз­міщенню парт, а й створенням позитивного мікроклімату в класі, здій­сненням профілактики гіподинамії, розумової перевтоми учнів тощо.

Дотримання правил безпеки роботи та охорони праці учнями і вчителем є необхідним елементом процесу навчання. їхній перелік пе­редбачений вимогами до оформлення та обладнання навчальних кабі­нетів. Виконання вимог щодо поведінки учнів та вчителя у навчальних кабінетах регламентується відповідними інструкціями з безпеки праці, про ознайомлення з якими вони засвідчують у відповідних журналах та на відповідних сторінках класних журналів.

Організаційні вимоги полягають у використанні різних форм залучення учнів до виконання запланованих видів навчальної діяль­ності, стимулюванні та оцінюванні їхньої роботи, прогнозуванні ре­зультатів.

Типи та структура уроків

У дидактиці існує кілька підходів до класифікації уро­ків залежно від ознак, узятих за основу. Найбільш вдалою в сучасній теорії та практиці навчан­ня є класифікація, в основу якої покладено дидактичну мету і місце уроку в загальній системі уроків (Б. Єсипов, М. Махмутов, В. Онищук).

Кожен тип уроку має свою структуру, тобто склад (з яких елементів або етапів складається), послідовність (в якій послідовності ці елементи входять у заняття), зв'язок (як вони пов'язані між собою).

Типи та структура уроків

Типи уроків Структура уроків
Комбінований урок 1. Організаційний етап. 2. Перевірки домашнього завдання. 3. Всебічної перевірки знань. 4. Підготовки учнів до активного свідомого засвоєння знань. 5. Засвоєння нових знань. 6. Закріплення нових знань. 7. Д.з.
Урок закріплення вивченого матеріалу 1. Організаційний етап. 2. Підготовки учнів до активного свідомого засвоєння знань. 3. Всебічної перевірки знань. 4. Д.з.
Урок повторення 1. Організаційний етап. 2. Підготовки учнів до активного свідомого засвоєння знань. 3. Повторення. 4. Д.з.
Урок систематизації та узагальнення вивченого матеріалу 1. Організаційний етап. 2. Узагальнення і систематизація. 3. Д.з.
Урок перевірки та оцінки знань   1. Організаційний етап. 2. Підготовки учнів до активного свідомого засвоєння знань. 3. Всебічної перевірки знань. 4. Д.з.

Майже в усіх типах уроків наявні такі структурні еле­менти: вступна частина, перевірка домашнього завдання, вивчення нового матеріалу, закріплення нового матеріалу, повідомлення домашнього завдання, закінчення уроку.

Час і місце, відведені на кожен структурний елемент уроку, визначаються побудовою уроку в цілому. Структура уроку повинна забезпечувати успішне розв'язання його навчально-виховних завдань, активізацію пізнавальної ді­яльності учнів, відповідати характерові навчального мате­ріалу, дидактичним і методичним засобам, які використо­вує вчитель. Отже, визначаючи структуру уроку, вчитель повинен враховувати тему і зміст, найдоцільніші методич­ні засоби і прийоми, конкретні умови, в яких проводити­меться урок, рівень підготовленості учнів тощо.

Схарактеризуємо 7 основних критеріїв сучасного уроку (за Хуторським)

1. Це урок самореалізації учня

На сучасному уроці учень не просто вивчає матеріал, а задіє свій потенціал, виявляє й розбудовує свої здібності. Щоб самореалізація відбулася, необхідні осмислені учнем мети, він повинен розуміти, навіщо й для чого він вивчає той або інший предмет.

2. Це урок відкриття нового

Відкривати можна суб'єктивно або об'єктивно нове. Але не будь-яке нове, а те нове, що відповідає особистісним освітнім потребам учня в кожній конкретній темі. Зовні це може бути новий спосіб розв'язання завдання, а внутрішньо – засвоєний спосіб розв'язання завдань.

3. Це урок створення освітньої продукції

Принцип продуктивності в освіті – основа успіху людини в житті. Якщо учень навчився на уроках створювати освітню продукцію (вірші, моделі, плани, учинки й ін.), він і в майбутньому завжди зможе бути корисний людям.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  5. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  6. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  7. Автокореляційна характеристика системи
  8. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  9. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  10. Архітектура СЕП та характеристика АРМ-1, АРМ-2, АРМ-3
  11. Афіксальні морфеми. Загальна характеристика
  12. Банківська система України і її характеристика




Переглядів: 4348

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Історичний розвиток процесу виховання. | Це метапредметний урок

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.