МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Емоційні стани.Емоції і інформація. Емоції тісно пов'язані з інформацією, яку ми отримуємо з навколишнього світу. Звичайно емоція виникає через несподіванку події, до якого ми не встигли підготуватися - не могли зібрати всю інформацію, необхідну для адекватної реакції. Пішохід, що несподівано вискочив прямо перед нашою машиною, несподіваний різкий звук. Все це випадки, здатні викликати активацію організму і мобілізувати всі здібності для швидкого прийому подальших сигналів, що дозволить реагувати найкращим чином. Отже, емоція не виникає, якщо ми зустрічаємо дану ситуацію з достатнім запасом потрібної інформації. Коли повторюється вже знайомий нам різкий звук, коли ми завчасно помічаємо пішохода, організму вже ні для чого приходити в стан активації. Залежність виникнення або невиникнення емоції від кількості інформації, якою має в своєму розпорядженні суб'єкт, можна було б виразити таким чином: Емоція = необхідна інформація – інформація, яку ми маємо. Ця формула дозволяє зрозуміти, що негативні емоції виникають, коли суб'єкт має в своєму розпорядженні недостатню кількість інформації, а позитивні - коли інформація виявляється в надлишку. До емоційних станів відносять: настрій, фрустрацію, афект, стрес, пристрасть. Тривалі емоції називаються настроями. Є люди, які завжди веселі, знаходяться в підвищеному настрої, інші схильні до пригнобленого стану, до туги або завжди роздратовані. Настрій - складний комплекс, який частково пов'язаний із зовнішніми переживаннями, частково заснований на загальному розташуванні організму до певних емоційних станів, частково залежить від відчуттів, що виходять з органів тіла. Фрустрація – емоційний стан, виникаючий у разі появи неподоланих перешкод на шляху до досягнення бажаної мети. Основні причини: 1. Нестача необхідних засобів для досягнення мети ( зовнішніх, внутрішніх здібностей і знань). 2. Неповоротні втрати зовнішні і внутрішні. 3. Конфлікти зовнішні (з людьми) і внутрішні (з собою, суперечність почуттів, бажань, думок). Фрустрація може бути регресивною - самозвинувачення і агресивною - обвинувачення інших. Фізіологічна основа: звільнення підкорки від: стримуючого регулюючого впливу кори головного мозку. При сильних афектах (переляк, велика радість, гнів, страх) звичайний хід асоціацій порушується, свідомість буває охопленою одним уявленням, з яким пов'язана емоція, всі інші зникають, виникнення нових представлень, не пов'язаних з емоцією, гальмуються. Подальша течія процесів неоднакова. При радості після первинного "завмирання" наступає наплив безлічі представлень, що знаходяться в зв'язку з обставиною, що викликала афект. Під час страху, горя, гніву уявлення, що виникли спочатку залишаються в свідомості на довгий час. Афект може проходити в бурхливих діях і в таких сильних змінах з боку кровообігу і дихання, що це іноді приводить до непритомності; спостерігалися навіть випадки миттєвої смерті. Людина з досить розвиненими процесами гальмування, незважаючи на порушення течії уявлень при емоціях, здатна правильно оцінити навколишнє оточення, і управляти своїми діями. Такі афективні реакції, властиві здоровій людині, носять назву фізіологічних афектів. Вибухові афективні реакції, пов'язані з втратою самовладання, називають примітивними реакціями. Закони розвитку афекту: чим більш сильний мотиваційний стимул; чим більше зусиль затрачується, щоб його реалізувати; чим менше підсумок, тим сильніше афект. Відмітні ознаки афекту: швидкість; бурхливість протікання; різко виражені органічні зміни; рухові реакції; є результатом накопичення емоційного стану. Стрес- стан сильного і тривалого психічного напруження, який виникає у людини, коли нервова система отримує емоційне перевантаження. Вияв стресу: дезорганізує діяльність; порушує нормальний хід поведінки; порушує фізичне здоров'я. Пристрасть - емоційний стан підвищеного напруження, сплав емоцій, мотивів, почуттів, сконцентрованих навколо предмета пристрасті. Читайте також:
|
||||||||
|