МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Які ж суспільні інститути і за допомогою яких механізмів можуть ефективно впливати на процес формування соціально-етичною реклами?Поза всяким сумнівом, значну роль може зіграти церква. Так у Ватикані створений понтіфікальниє Рада з соціальних комунікацій, який розробляє серйозні документи по проблем етики в рекламі. Найбільш цікавим є В«Керівництво католицької церкви з етики в рекламі В». Основний принцип, на якому базується робота Ради, характеризується становищем про наявність в реклами, як засоби соціальної комунікації, тільки двох виборів: або вона допомагає особистісному зростанню людини в його розумінні того, що є добре і погано, або це - деструктивна сила в конфлікті з людським буттям. Рада висуває "Імперативне вимога", щоб реклама поважала людську особистість, її право на відповідальний вибір, її внутрішню свободу; все це буде порушено, якщо будуть експлуатуватися нижчі людські схильності або буде скомпрометована здатність особистості мислити і вирішувати самостійно. Католицька церква навіть висуває тезу про відшкодування шкоди, завданої неетичною рекламою суспільству, у вигляді якихось "репарацій". Однак, ця пропозиція поки недостатньо опрацьовано юридично. Викликає лише співчуття, що Російська православна церква, та й інші великі конфесії в Росії не виявляють належної уваги до проблеми етичності реклами, її впливу на суспільне свідомість і контролю цього впливу. Незамінним гарантом етично коректної поведінки рекламної індустрії є добре освічені і відповідальні фахівці з реклами: їх совість, чутлива до їх обов'язків не тільки слугує інтересам тих, хто замовляє і фінансує їх роботу, але й також поважає права і інтереси їх аудиторії і служить суспільному благу. Підготовка дипломованих рекламістів в Росії далеко не завжди включає в себе навіть основоположний курс психології в рекламі (який сам по собі потребує значного вдосконалення і розширенні), не кажучи вже про систему виховання фахівців з реклами в дусі етично-коректного та соціально відповідального бізнесу. Створення та ак...тивне впровадження добровільних етичних кодексів рекламістів - ще один із шляхів до соціально-етичною рекламі. Так у 1998 р. Міжнародна Торгова Палата оголосила про прийняття добровільних Основних Напрямів інтерактивного маркетингу і реклами у сфері етики, включаючи захист персональних даних користувачів (Порівняймо з абсолютно некоректною торгівлею на ринках Росії персональними базами даних). Цікавий той факт, що у рекламній індустрії в США сьогодні немає загального спеціального Кодексу Етики або Кодексу професійної поведінки. Це багато в чому пояснюється тим, що реклама є видом комунікації, а захист прав на комунікацію присвячена Перша поправка до Конституції США. Найбільш близьким за змістом подібного документа є Рекламний Кодекс, прийнятий американським Радою бюро по кращому бізнесу. Ще одним російським прикладом тут може служити розробка етичного кодексу політичної реклами в Напередодні виборів 2000 р. У проекті кодексу декларувався основний принцип, в відповідно до якого "політична реклама повинна бути законною і пристойной і не повинна завдавати суспільну шкоду "- не більше. В число громадських представників потрібно включати фахівців з етики, служителів церкви, так само як і представників споживчих товариств. Проблеми суспільного контролю над рекламою потребують постійного відображенні в спеціалізованих засобах масової інформації. Прикладом такого американського видання може слугувати В«Advertising & Society ReviewВ», видаваний Рекламним Освітнім Фондом і висвітлює ефекти соціального та економічного впливу реклами на суспільство і представляє широкий спектр думок.
|
||||||||
|