Якщо товар є частиною товарної номенклатури, фірма намагається розробити систему цін, яка б забезпечила максимальний прибуток за номенклатурою в цілому.
Встановлення цін у рамках товарного асортименту.
Фірма зазвичай створює не окремий товар, а асортимент товарів. Підприємство на кожний товар має встановити ціну та виявити якісні відмінності товарів, які і встановлюють відмінності між ними відносно до ціни.
Встановлення цін на доповнюючі товари.
Це складна проблема. Якщо доповнюючі товари продавати окремо, то потрібно встановити спеціальну ціну, але якщо їх продавати разом з основним товаром, то це збільшує їх ціну і покупець може не купити товар.
Встановлення цін на обов’язкові приладдя, які використовуються разом з основним товаром. Виробники основних товарів часто назначають на доповнюючи товари високі ціни, а на основні – низькі.
Встановлення цін на побічні продукти підприємства.
Якщо побічні продукти не мають цінності, а їх утилізація недешева, то все це позначається на ціні товару. Виробник намагається знайти на ринку покупців для побічного продукту для того, щоб знизити ціну основного продукту.
Встановлення цін за географічним принципом.
Географічний підхід до ціноутворення - це прийняття рішень про встановлення різних цін на товар у різних частинах держави.