Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 9. Пасові передачі

Загальні відомості та класифікація пасових передач. Елементи пасових передач, типи пасів. Пружне ковзання паса та кінематика пасової передачі. Сили та напруження у витках пасової передачі. Вибір та розрахунок параметрів пасової передачі.

Розрахунок пасових передач на тягову здатність і довговічність. Особливості розрахунку плоско пасових передач. Особливості розрахунку клинопасових перердач. (Зубчасто-пасові передачі).

 

 

Пасові передачі відносяться до передач тертям з гнучким зв’язком. Пасова передача складається із двох шківів, закріплених на ведучому і веденому валах, і паса, який охоплює шківи (рис. 1). Навантаження в передачі передається силами тертя, які виникають між шківами і пасом внаслідок натягу останнього.

 

 

 

Залежно від форми поперечного перерізу паса розрізняють: плоскопасові (рис. 2, а), клинопасові (б), круглопасові (в) передачі, а також передачі із поліклиновими пасами. В залежності від швидкості паса розрізнюють передачі тихохідні (v ≤ 10 м/с), середньохідні (v = 10...30 м/с), швидкохідні (v = 30...100 м/с).

 

Приводні паси пасових передач повинні мати: достатню міцність при змінній напрузі і стійкість проти спрацювання; достатній коефіцієнт тертя паса із шківом; низьку згинальну жорсткість; високу довговічність; низьку вартість. Приводні паси стандартизовані.

Плоскі паси: гумотканинні, бавовняні суцільноткані, шкіряні, із спеціальних синтетичних матеріалів.

Клинові паси виготовляють двох типів: кордтканинні та корд шнурові

Круглі паси виготовляють шкіряними, гумотканинними, бавовняними, капроновими. Діаметр шківів 3...4 (12) мм.

Шківи пасових передач мають обід 1, який несе пас, маточину 3, за допомогою якої шків розміщується на валі, та диск 2 або спиці, що з’єднують обід із маточиною (рис. 3, а). Форма робочої поверхні ободу 1 шківа визначається формою поперечного перерізу паса. Для плоских пасів згідно ГОСТ 17383-80 робоча поверхня одного шківа плоска, а другого паса - випукла (б), що забезпечує центрування паса.

Переваги пасових передач: можливість передачі руху на значні відстані (до 15 м і більше); плавність і безшумність у роботі, обумовлені еластичністю паса; запобігання механізмів від перевантаження за рахунок можливого проковзування паса на шківах; простота конструкції та експлуатації; можливість роботи з високими частотами обертання; низька вартість.

Недоліки: підвищені габарити; несталість передаточного числа через можливе проковзування паса; підвищене навантаження на вали і опори, пов’язане із попереднім натягом пасів; низька довговічність приводних пасів в швидкохідних передачах (1000 ... 5000 годин).

 

Пасові передачі використовують у тих випадках, коли за умов конструювання ведучий і ведений вали розміщено на значних відстанях. У сучасному машинобудуванні найбільш поширені клинопасові передачі. Їх використовують як швидкохідний ступінь у приводах електрогенераторів, металообробних верстатів, робочих механізмах текстильної та паперової промисловості, у приводах вентиляційних систем, сільськогосподарських машинах та таке ін.

 

ККД пасових передач різних типів становить близько 0,90-0,97.

 

 

До пасових передач умовно належить за назвою та формою зубчасто-пасова передача, яка має зубці на внутрішньому боці паса, а на шківі – відповідні западини. Отже, передача працює за принципом зачеплення, а не тертя. Зубчасто-пасові передачі мають малі габарити, у них відсутнє ковзання паса на шківах, можна забезпечити великі передаточні числа, ККД досягає 0,92...0,98, на вали передаються значно менші навантаження.

 

 

Кінематичні та геометричні параметри пасових передач

Колова швидкість на шківах діаметром d1 і d2:

Швидкість плоских пасів v = 5...30 м/с;

швидкохідних із нових матеріалів v = 80...100 м/с;

клинових пасів - до v = 25...30 м/с.

 

Враховуючи пружне ковзання, де ε - коефі­цієнт ковзання, ε = 0,01...0,02, передаточне від­ношення

Практично

 

Кут обхвату пасом малого шківа α (рис. 8):

де β - кут між витками паса; а - міжосьова відстань.

 

Так як кут β ≤ 15º,

При цьому

Довжина паса

Оптимальна міжосьова відстань аопт плоскопасових передач

При цьому кут обхвату на малому шківу α ≥ 150˚ .

У клинопасових передачах

де h - висота перерізу паса.

 

 


Силові залежності пасових передач

Вітки паса у стані спокою при обертовому моменті на ведучому шківу Т= 0 навантажені лише зусиллям попереднього натягу F0 (рис. 9, а).

Після прикладення на ведучий шків робочого навантаження момент T >0 у ведучій вітці виникає зусилля F1, а у веденій – зусилля F2 (рис. 9, б)

 

 

 

 

За умов рівноваги шківів можна записати:

де Ft - колова сила на шківі, при цьому

 

Геометрична довжина паса не залежить від навантаження: додаткове витягування ведучої вітки компенсується рівним йому скороченням веденої вітки. Тому

,

або

.

Із цих рівнянь:


Напруга у вітках і її вплив на тягову здатність і довговічність пасів

Напруга в поперечних перерізах ведучої та веденої віток від дії сил натягу F1 і F2 в навантаженій передачі із урахуванням (15.10) можна знайти за формулами:

де σt - напруга в пасі від робочого навантаження (корисна напруга),

Напруга у поперечних перерізах паса від дії відцентрових сил Fv:

Згинальна напруга в частині паса, який обгинає шків діаметром d:

де E - модуль пружності матеріалу паса.

 

Для середніх значень Е = 200 МПа для відношень d/δ = 200, 100, 50, 25 відповідно σзг = 1, 2, 4, 8 МПа. Напруга σзг часто перевищує всі інші складові сумарної напруги.

 

Сумарна максимальна напруга σmax у ведучій вітці в місці набігання паса на малий шків

 




Переглядів: 7146

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Явище ковзання у контакті котків | Тема 10. Загальні відомості про зубчасті передачі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.