МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття економіко-правового механізму природокористування та охорони навколишнього природного середовища.Економіко-правовий механізм природокористування та охорони навколишнього природного середовища — це закріплена в законодавстві система економічних заходів та стимулів, спрямованих на забезпечення охорони навколишнього природного середовища, екологічної безпеки та організацію раціонального природокористування. Вирішальну роль у впровадженні цього механізму відіграє держава, створюючи відповідні умови, за яких поєднуються як державні інтереси, так і інтереси суб'єктів господарювання, забезпечується сталий розвиток економічної та екологічної політики. Відповідно до ст. 41 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» основними напрямами економіко-правового механізму природокористування та охорони навколишнього природного середовища є: - встановлення взаємозв'язку усіх видів діяльності підприємств, установ, організацій з раціональним використанням природних ресурсів та ефективністю заходів щодо охорони навколишнього природного середовища на основі економічних важелів; - визначення джерел фінансування заходів щодо охорони навколишнього природного середовища; - встановлення лімітів використання природних ресурсів викидів і скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище та розміщення відходів; - встановлення нормативів збору і розмірів зборів за використання природних ресурсів, викидів (скидів) забруднюючих речовин у навколишнє середовище, розміщення відходів; - надання суб'єктам господарської діяльності податкових, кредитних та інших пільг при впровадженні ними маловідходних, енерго- і ресурсозберігаючих технологій та нетрадиційних видів енергії, здійснення інших ефективних заходів щодо охорони навколишнього природного середовища; - відшкодування в установленому порядку збитків, завданих порушенням природоохоронного законодавства. Економіко-правовий механізм природокористування та охорони навколишнього природного середовища складається із таких основних елементів, як: —фінансування заходів щодо охорони навколишнього природного середовища; —встановлення лімітів використання природних ресурсів, викидів і скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище та розміщення відходів; —збір за спеціальне використання природних ресурсів; —збір за забруднення навколишнього природного середовища; —збір за погіршення якості природних ресурсів; —фонди охорони навколишнього природного середовища; —комплекс заходів стимулювання; —екологічне страхування; —екологічний аудит. У найбільш загальному вигляді аналізований механізм виконує дві важливі управлінські функції: а) забезпечення раціонального природокористування і охорони навколишнього природного середовища, яка реалізується шляхом встановлення лімітів природокористування, введення платності природокористування і створення системи фінансування екологічних заходів тощо; б) стимулювання екологічної діяльності, яка полягає в тому, що економіко-правовий механізм природокористування створює для суб’єктів господарювання такі правові умови, за яких справа охорони навколишнього природного середовища ставала б економічно привабливою та стимулюючою до її більшого інвестування. Відповідно до ст. 48 Закону «Про охорону НПС» таке стимулювання включає: - надання пільг при оподаткуванні підприємств, установ, організацій і громадян у разі реалізації заходів щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони навколишнього природного середовища, при переході на маловідходні, ресурсо- та енергозберігаючі технології, організації виробництва і впровадженні ними очисного обладнання, устаткування для утилізації знешкодження відходів, а також приладів контролю за станом навколишнього природного середовища та джерелами викидів, скидів забруднюючих речовин, виконанні інших заходів, спрямованих на поліпшення охорони навколишнього природного середовища; —надання на пільгових умовах короткострокових і довгострокових позичок для реалізації заходів щодо забезпечення раціонального використання природних ресурсів та охорони навколишнього природного середовища; —встановлення підвищених норм амортизації основних виробничих природоохоронних фондів; —звільнення від оподаткування фондів охорони навколишнього природного середовища; —передача частини коштів фондів охорони навколишнього природного середовища на договірних умовах підприємствам, установам, організаціям і громадянам на заходи для гарантованого зниження викидів і скидів забруднюючих речовин і зменшенні шкідливих фізичних, хімічних та біологічних впливів на стан навколишнього природного середовища, на розвиток екологічно безпечних технологій та виробництв; —надання можливості отримання природних ресурсів під заставу тощо. Читайте також:
|
||||||||
|