Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Фінансування екологічних заходів

Охорона НПС є фінансовоємкою діяльністю, що потребує значних фінансових затрат. Наша держава не виділяє належних коштів для цього. Щорічне фінансування екологічних заходів з державного бюджету коливається в межах 1 % від ВНП. У розвинутих зарубіжних країнах цей показник становить 3—5 %.

ЗУ «Про охорону НПС» (ст. 42) визначає, що в Україні фінансування екологічних заходів здійснюється за рахунок: Державного бюджету України, республіканського бюджету АРК та місцевих бюджетів; коштів підприємств, установ та організацій; фондів охорони НПС; добровільних внесків та інших коштів.

Закон передбачає принцип цільового витрачання коштів на відповідні заходи, який полягає в тому, що збори та платежі за використання природних ресурсів мають витрачатися на охорону та відтворення відповідних природних ресурсів, а збори за забруднення НПС — на цільове фінансування середовищеохоронних та ресурсозберігаючих заходів.

За цим законом збори за використання природних ресурсів надходять до місцевих бюджетів, республіканського бюджету АРК та Державного бюджету України і спрямовуються на виконання робіт по відтворенню, підтриманню цих ресурсів у належному стані. Збори за використання природних ресурсів місцевого значення надходять до республіканського бюджету автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів (ст. 46).

Розпорядниками відповідних коштів за видатками є Мінприроди України, Держводгосп України, Держкомлісгосп України, Держагентство земресурсів України та деякі інші органи.

Фонди охорони НПС — це спеціалізований інститут акумулювання грошових коштів з метою цільового фінансування екологічних потреб.

У 1992 р. в Україні було засновано позабюджетні фонди охорони НПС на загальнодержавному, обласному (республіканському АРК) і місцевому рівнях. До відповідних фондів надходила частина зборів за забруднення НПС, штрафів за екологічні правопорушення та коштів, стягнутих як компенсація за екологічну шкоду.

Порядок формування коштів Державного фонду, їх розподіл та контроль за використанням регулюється Положенням про Державний фонд охорони НПС, затвердженим постановою КМУ в редакції від 15 лютого 2002 р. Зокрема, у Положенні зазначено, що Державний фонд є складовою частиною Державного бюджету України, створено з метою концентрації коштів і цільового фінансування природоохоронних та ресурсозберігаючих заходів, пов'язана з охороною НПС, які спрямовані на запобігання, зменшення та усунення забруднення НПС, в тому числі фінансування наукових досліджень з цих питань.

Фонд формується за рахунок коштів збору за забруднення НПС та інших коштів, визначених законодавством. Головним розпорядником коштів Державного фонду є Мінприроди України в особі його міністра. Кошти Фонду спрямовуються на фінансування середовищеохоронних та ресурсозберігаючих заходів, що відповідають основним напрямам державної політики у сфері довкілля. Кошти Фонду можуть надаватися і на поворотній основі як пільгові коротко- і довгострокові позички у випадках, передбачених законом про Державний бюджет України.

Відповідно до ЗУ «Про охорону НПС» кошти від збору за забруднення НПС розподіляються між відповідними місцевими, обласними та республіканським АРК, а також Державним фондами охорони НПС у співвідношенні відповідно 20, 50 і 30%, між Київським та Севастопольським міськими та Державним фондами охорони НПС у співвідношенні 70 і ЗО %.

В Україні можуть утворюватись й інші фонди для стимулювання і фінансування заходів щодо охорони НПС, раціонального використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки.

Власні кошти підприємств, установ та організацій. Основним джерелом фінансування капітального будівництва в екологічній сфері залишаються кошти підприємств, установ та організацій. Обов'язкових нормативів для відрахування на зазначені потреби законодавство не встановлює. Питанню залучення коштів підприємств, установ та організацій відповідає принцип «забруднювач платить». Відповідно до цього принципу будь-який суб'єкт господарювання має платити за негативний вплив своєї діяльності на навколишнє середовище. Принцип ґрунтується на ідеї створення умов економічної заінтересованості забруднювачів здійснювати екологічні заходи. Запровадження цього принципу є однією з умов входження нашої країни до ЄС.


Читайте також:

  1. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  2. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  3. Аналіз ефективності системи антиризикованих заходів
  4. Аналіз співвідношення активів із джерелами їх фінансування
  5. Бюджетна класифікація фінансування бюджету
  6. Бюджетне фінансування видатків, його принципи, форми і методи
  7. Бюджетне фінансування житлового господарства.
  8. Бюджетне фінансування наукових досліджень здійснюється шляхом базового та програмно-цільового фінансування.
  9. Бюджетне фінансування, його форми та методи
  10. Бюджетне фінансування, його форми та методи
  11. Бюджетний дефіцит та джерела його фінансування.
  12. Бюджетний дефіцит, його суть, причини виникнення та джерела фінансування




Переглядів: 2372

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття економіко-правового механізму природокористування та охорони навколишнього природного середовища. | Збори за спеціальне природокористування та забруднення навколишнього природного середовища

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.