Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Еволюційні уявлення в стародавньому світі.

Історія еволюційного вчення

Гіпотези походження життя на Землі

Макроеволюція

Видоутворення

Мікроеволюція як основа еволюційного процесу

Історія еволюційного вчення. Сучасна синтетична теорія еволюції.

Еволюція (від лат. еволютіо — розгортування) — процес необоротних змін у будові та функціях живих істот протягом їхнього історичного існування.

Результат еволюції - пристосованість організмів до умов довкілля.

Еволюційне вчення - наука про фактори, механізми, загальні закономірності та наслідки еволюції.

Давній Китай. Життя виникло з одного джерела шляхом поступового розгортання і розгалуження.

Антична епоха.

Діоген. Усі речі є результатом диференціації однієї тієї ж речовини і подібні до неї.

Фалес. Началом всього живого є вода або волога.

Анаксимандр. Рослини, тварини, людина виникла з Землі, що розвивалася.

Анаксагор. Організми розвинулися із зародків, які містя­ться в повітрі. Ввів поняття про безмежно малі оди­ниці матерії.

Геракліт Ефеський (535-475 рр. до н.е.) - основна праця - "Про природу". Вважав, що світ вічний і єдиний; у ньому все змінюється і нічого не повторюється в т.ч. жива природа, підкоряється закону протилежностей. "Все тече, все змінюється", "в одну і ту ж річку двічі не увійти"

Демокріт (460-370 рр. до н.е.) вважав, що життя зародилося із неживої матерії під впливом сонячного промінння. Життя підтримується завдяки особливим "атомам вогню"; нові види з'являються завдяки взаємним змішуванням (тобто гібридизації

Аристотель. Широко використовував порівняльний метод дослідження морфології і фізіології, що дало змо­гу бачити єдність і відмінність окремих груп жи­вих істот. Висунув теорію безперервного і посту­пового розвитку живого з неживого, уявлення про «сходинки природи»: мінерали — рослини —зоофіти — нижчі тварини — вищі тварини — людина.

Давньоримський поет і філософ Тіт Лукрецій Кар (99-55 рр. до н.е.) у поемі "Про природу речей" вказав, що всі тіла (живі і неживі) складаються із різних сортів частинок - атомів та відрізняються їхніми випадковими поєднаннями. Зберігаються і дають нащадків лише найбільш пристосовані живі організми.

Середньовіччя(400-1400 н.е.). Теорії, що ґрунтувалися на зазначених вище давніших концепціях, або визнання креаціонізму, теорії спонтанного зародження, стаціонарного стану.

Час абстрактних побудов(1400-1790)

Джон Рей (1627-1705). Створив концепцію виду. Писав, що «форми, які відрізняються за своєю видовою належністю, зберігають цю свою специфічну природу постій­но, і жодна з них не виникає з насіння іншої, і нав­паки». Отже, до одного виду належать рослини, які відтворюють собі подібних за допомогою на­сіння.

Карл Лінней (1707-1778).

Надав системі рослин і тварин чіткості.

За одиницю класифікації прийняв вид.

За Ліннеєм вид - це група особин, які подібні між собою, як діти од­них і тих же батьків, можуть схрещуватись між собою і давати плодюче потомство.

Подібні між собою види Лінней об'єднав у роди, подібні роди у ряди, ряди — у класи.

Запровадив бінарну (подвійну) номенклатуру найменування видів.

Видам рослин і тварин дав латинську назву. Перше слово (пи­шеться з великої літери) — іменник, це назва роду до якого відноситься вид. Друге слово (пишеться з малої літери) — прикметник, яким позначається да­ний вид.

Наприклад, горобець домашній — Раssеr domrsticus,

горобець польовий — Раssеr montans).

Ж.Бюффон (1707-1788). Порушив проблему впливу факторів зовнішнього середовища на живі істоти. «Температура, клімат, якість їжі і гніт поневолення (одомашнення) — ось три причини змін, ушкоджень і дегенерації тварин».

Джеймс Каттон (1726-1797). Теорія уніформізму. Вік Землі нараховує міль­йони років.


Читайте також:

  1. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  2. Анімізм – уявлення про існування духовних істот та віра в можливість спілкування з ними.
  3. Безумовною є інформація про події, що реально відбуваються у матеріальному світі.
  4. Визначення очікування індивіду, тобто уявлення індивіду про те, що повинно відбутись.
  5. Виховання, школа і педагогічна думка у Стародавньому Римі. Педагогічні ідеї М.Ф.Квінтіліана
  6. Вільні осі обертання. Уявлення про гіроскопи
  7. Властивості ресурсів і їх уявлення
  8. Втрата Англією промислового і торгового лідерства у світі.
  9. Генетико-еволюційні відношення
  10. Громадські, національні та революційні рухи в Україні XIX ст. Декабристи.
  11. До історії зародження журналістики в світі.




Переглядів: 803

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ №4. ЕВОЛЮЦІЙНЕ ВЧЕННЯ | Еволюційна гіпотеза Ж.-Б. Ламарка.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.