МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Які ж завдання розв'язує методика фізики?Фактично методика навчання фізики розв'язує три основних завдання і шукає відповіді на три основні запитання: Відповідь на перше питання передбачає формулювання цілей навчання. Як відомо, школа виконує соціальне замовлення суспільства. Розвиток його призводить до зміни мети навчання. Наприклад, інтеграція України в загальноєвропейський освітній простір більш явно ставить у центр системи освіти пріоритет людської особистості. Тому кардинально необхідно змінити функції навчального процесу, основними серед яких мають стати виховна, розвивальна і функція самовдосконалення, а не освітня - як у традиційній системі. У прямій залежності від мети освіти знаходиться зміст навчання (чому навчати). Наприклад, якщо ставиться мета формування у учнів наукового світогляду, то у зміст курсу фізики необхідно включати матеріал світоглядного характеру; якщо ставиться мета формування у учнів уявлень про основні напрямки науково-технічного прогресу, то відповідний матеріал повинен увійти в курс фізики. Крім того, на зміст курсу фізики впливають і рівень розвитку фізики, психолого-педагогічні особливості учнів, рівень розвитку інформативного середовища. Відповідаючи на питання, як навчати фізиці, вибирають методи, засоби і організаційні форми навчання. Наприклад, якщо ставиться мета формування у учнів дослідницьких експериментальних умінь, то у зміст курсу повинні бути включені відповідні експериментальні роботи, використані дослідницькі методи навчання, засоби навчання (прилади, дидактичні матеріали) і індивідуальна форма організації навчальної діяльності. Методи, засоби і форми навчанняу їх взаємозв'язку складають технологіюнавчання. Поєднання різних методів, засобів і форм навчання для розв'язання педагогічних задач являє собою відповідні педагогічні технології. Так, існують технології формування фізичних понять, експериментальних вмінь, навчання роботі з літературою і т.і. Таким чином, мета, зміст, методи, форми і засоби навчання утворюють методичну систему, в якій ведучу роль відіграють цілі навчання, визначаючи стратегію педагогічної діяльності. 2. Зміст методики фізики складають: - загальні питання (теоретичні основи); - питання вивчення окремих тем (частинна методика); - методика і техніка шкільного фізичного експерименту. До загальних питань методики відносяться цілі і задачі викладання фізики в школі, зміст і структура курсу, методологія і психологічні основи навчання фізики, розвиток мислення і формування світогляду, методи навчання і форми організації занять з фізики. У частинній методиці розглядають зміст кожної теми курсу фізики, послідовність вивчення матеріалу, шляхи формування понять, методи розкриття змісту законів і теорій, використання фізичного експерименту, способи розвитку умінь і навичок, політехнічне значення матеріалу і т.і. Щоб дати учням глибокі знання, сформувати у них важливі практичні уміння і навички, необхідна координація у використанні різноманітних видів навчального експерименту. Він слугує джерелом знань, методом навчання та засобом наочності.
|
||||||||
|