МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||
COMPARISON AND CONTRAST
1.2.1.COMPARISON
Exercise 1.A: AS vs. LIKE. Fill in the blanks with the linkers. 1. Joan’s notself-confidentshe seems. 2. Peter says he is going to worka salesman. 3. Stop crying a child! 4. Please do exactly I told you. 5. My brother isn’t me at all. 6. John started singinga professional only a couple of years ago, when he recorded his first LP. 7. Laura sings a professional, even though she’s never given a real concert 8. To make a potato salad, start this: boil the potatoes… 9. Pick that shell up – we can use itan ashtray. 10. I still remember her. She used to be a daughter to me. 11. Our plan succeeded _______ we hoped.
B: AS vs. LIKE. Choose an item from the list below to complete the sentences. A person, a secretary, a dessert, a union representative, an angel, an office , cardboard, he writes, her mother. 1. Susan sings . 2. I workedfor five years. 3. Henry uses the dining room. 4. That cat snores just. 5. I’ve come to this meeting. 6. This bread tastes. 7. James speaks: carefully and precisely. 8. She’s clever and passionate -_______ . 9. Why don’t we have ice cream _____. Exercise 2. Here are the beginnings and endings of some idiomatic expressions with as…as. Think of the situations where you would use them.
1.2.2.-1.2.3. CONTRAST / CONCESSION
Exercise 3. WHEREAS vs. ALTHOUGH. Join the ideas with the help of the linkers.
Exercise 4. BUT vs. ALTHOUGH.
|
|||||||||||||
|