Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






PURPOSE

 

Exercise 1. Find out if the infinitive clauses in the sentences below are clauses of purpose; and replace to by so as to or in order to where possible:

1. The Minister continued to address his audience.

2 The Minister stopped to address the bystanders.

3 I wanted to ask him a question.

4 I waited to ask him a question.

5 She passed all that morning in automatic acts, picking up a novel only to lay it down.

6 He invited me to keep me happy.

7 He invited me to come to his office.

8 He left us to catch his plane.

9 He left us to go our own way.

10 He encouraged us to win our support.

11 He encouraged us to visit him again.

12 He came to see that they had already gone.

Exercise 2. Complete the following purpose clauses with a suitable linking expression.Note that some sentences can be made without using any connector.

1. A stranger in the crowd had hoisted Phillip up on the shoulder ______ he might see the procession depart.

2. A cockscrew is a tool _____ opening bottles.

3. She caught his eye and they looked away from each other _______ not to laugh.

4. She left the door unlocked _______ him to get in later.

5. Governments need to create employment ______ both parents and children feel that they are part of society and can contribute towards it.

6. He dyed his beard ______ avoid being recognized.

7. Recently, many people have changed their names ______ to make a statement about their ethnic identity.

8. Any holes and openings should be fenced ______ people can’t fall down them.

9. There were no carpets _______ not to attract dust.

10. The superintendent was busy stationing his men round the house ______ the ever-increasing spectators shouldn’t get too close.

11. The desks are kept some distance apart _______ to prevent cheating.

12. I don’t let him climb trees ______ he tears his trousers.

13. He wrote his diary in code ______ prevent his wife from reading it.

 

 

Exercise 3. Make sentences, linking the openings on the left with the conclusions on the right. Use the linking expressions in the middle (each expression once only). Note that some sentences can be made without using any linking expression.

1. New investment has been made 2. She needs a lot of practice 3. Being late, she took a taxi 4. All lights should be turned off 5. Audio-visual equipment is often used 6. She never walked through the park 7. She decided to move to London 8. She’ll be at the airport 9. Take your passport 10. She goes to work by bus -- -- to avoid in order to for in case so as for fear that in order that so that a) she might meet him again. b) language learning. c) to meet the new tourist group. d) using the car. e) to improve her Spanish. f) she could be near her child. g) not to lose time. h) roads can be improved. i) to save energy. j) they ask for identification.



Переглядів: 523

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Exercise 2. | RELATIVES

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.