Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Because of including in order to and

 

 

Chapter 3

REPORTING WHAT PEOPLE SAY, THINK OR FEEL

Exercise 1. Report what other people have said using the REPORTING SIGNALS.



In the words of X

According to X

In X’s opinion

As far as X is concerned

As X puts it / as one wit put it

For the student’s part

 

To quote X:

Scientific studies suggest

 


Example: ‘The world is not hostile, nor yet is it friendly,’ in the words of J.H.Holmes. ‘It’s simply indifferent.’

 

 

INDIRECT REPORT STRUCTURES

Exercise 2. Revise the rules for reporting people's words and thoughts. Discuss any differences in meaning or emphasis between the sentences:

 

1. She said, "I'll be arriving tomorrow."

She told me that she was arriving tomorrow.

She told me that she was arriving the next day.

 

2. He said, "If you phoned us from the airport, we could come and pick you up."

He said they could come and pick me up if I rang them from the airport.

He said they could’ve come to collect me up if I'd called them from the airport.

3. Ben said, "They're moving back to Greece."

Ben tells me that you're moving back to Greece.

Ben told me that you're moving back to Greece.

 

4. She said, "I'm fourteen."

A: How old did she say she is? B: She said she is fourteen.

Did you hear that? She said she was fourteen.

 

5. She said to me, "You really should spend more time reading, shouldn't you?"

She advised me to spend more time reading.

She urged me to spend more time reading.

 

6. We doubted whether the scheme would succeed.

We didn't know whether the scheme would succeed.

We had no doubt that the scheme would fail.

 

7. Everyone said, "That's just nonsense!"

No one agreed with my idea.

Everyone dismissed my idea as unrealistic.

 

 

Exercise 3. Choose the appropriate ways of REPORTING QUESTIONS.

1. The woman said, "What's your address, John?"

a. She asked him what was his address.

b. She enquired what his address was.

c. She asked him what his address was.

d. She asked him what his address is.

e.She asked what his address was.

f. She wanted to know what his address was.

 

2. "Do you agree with this business plan?" the director asked the managers.

a. He asked whether or not they agreed.

b. He asked them if they agreed.

c. He asked do you agree?

d. He asked them whetherthey agreed.

e.He asked whether they agreed or not.

f. He asked if they agree.

 

3. "What are you doing, William?" I asked myself.

a. I wanted to know what he was doing.

b. I didn't know what he was doing.

c. I wonderedwhat was he doing.

d. I wonderedwhat he was doing.

e. I thought what he was doing.

f. I wonderedto myself what I was doing.

 

 




Переглядів: 362

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Now combine the following two groups of sentences in the same way to continue the story. | INDIRECT REPORT STRUCTURES WITH REPORTING VERBS

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.