Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Зародження вчення про Світовий океан у СРСР

 

Термін «Світовий океан» був введений у науку в 1917 році відомим російським географом і океанологом Ю. М. Шокальського в його праці «Океанографія». Відтоді вчення про Світовому океані постійно розвивалося і збагачувалося. За сучасними уявленнями вивченням Світового океану займається цілий комплекс наук, які синтезують ланкою якого є океанологія - наука про природні процеси у Світовому океані, яка розглядає його як цілісний планетарний природний об'єкт. Важливе місце в цьому комплексі відводиться і фізичної географії океану.

Фізична географія Світового океану- зародилася ще в середині XIX століття, але становлення її відбулося вже в середині XX століття. Вона вивчає морфологію Світового океану і межі його частин, походження і розвиток океанів, дно океанів, його води і їх динаміку, взаємодію океану, атмосфери і суші, океанічні «ландшафти». У цій області знань велику роль зіграли роботи А.Д.Добровольського, О.К.Леонтьєва, В.П.Зенковича, Д.В.Богданова, Е.С.Короткевича, П.А.Капліна, В.Л.Лебедєва та інших вчених. У середині XX століття зародилася і економічна географія Світового океану, що пояснюється настанням етапу інтенсивного використання його природних умов і ресурсів. У складі економічної географії океану почали формуватися такі напрямки як використання мінеральних, енергетичних і біологічних ресурсів океану, розміщення виробництва в океанах і на берегах,географія приморського розміщення населення, географія морського транспорту та всієї морської інфраструктури, географія товарообігу, рекреації і туризму, а також вплив суспільного виробництва на природне середовище океану, його економічне районування. Всі ці питання знайшли відображення в роботах В.В.Покшішевського, Л.І.Василевського, С.С.Сальникова, С.В.Михайлова, Ю.Г.Саушкіна, В.А.Дергачова, С.Б.Шліхтера, С.Б.Слевіча, П.Г.Сутягіна та інших економіко-географів.

Майже одночасно виникла ідея об'єднання всіх цих напрямків наукової думки в єдине цілісне вчення про географії Світового океану. Формально датою « відбруньковування » географії Світового океану вважається 1970 рік, коли відбулося перше організаційне засідання з цієї проблеми. Тоді ж на V з'їзді Географічного товариства СРСР акад. К. К. Марков в своїй доповіді сказав:«У географічній науці склалося дивне становище.Кажуть, пишуть про географію, маючи на увазі найчастіше одну її половину- географію суші. Настає, однак, пора визнання географії океану».У становленні географії Світового океану велику роль зіграли V, VI, VII з'їзди Географічного товариства СРСР , XXIII Міжнародний географічний конгрес у Москві(1976), підготовка семитомної монографії «Географія Світового океану»(1979-1985), видання таких фундаментальних картографічних творів, як«морський атлас», «Атласокеанів». Особливу роль у створенні вчення про Світовому океані зіграв акад.К.К.Марков. Багато чого зробили також акад. А.Ф.Трешников, член-кор. РАН А.П.Капіца, С.С.Сальников, Е.Є.Шведе, В.В.Покшішевський, А.П.Алхименко

На VII з'їзді Географічного товариства СРСР в 1980 році географія Світового океану була визначена як специфічний напрямок системи географічних наук, досліджує планетарні та комплексні физико та економіко-географічні закономірності, процеси і комплекси в межах океаносфери, а також взаємозв'язок і взаємодія океанських природних і соціально-економічних комплексів з аналогічними комплексами на материках. Тоді ж були охарактеризовані і головні принципи вивчення Світового океану з географічної точки зору.

Надалі вчення про Світовий океан отримало новий розвиток як у СРСР-Росії, так і за кордоном. Про підвищеній увазі до цієї проблематики може свідчити той факт, що XXVIII Міжнародний географічний конгрес у Нідерландах в 1996 році проходив під девізом:«Земля, море і людська діяльність», який відбив прагнення до більш органічному з'єднанню «сухопутної» і «морський» географії. Додамо, що відповідно до прийнятої в Ріо-де-Жанейро в 1992 році «Порядком денним на XXI століття" 1998 рік оголошено ООН Міжнародним роком Світового океану.

 


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  7. V. Вивчення нового матеріалу.
  8. Австралійсько-Океанський регіон
  9. Азіатсько-тихоокеанський та Американський туристичні макрорегіони.
  10. Азія й Океанія
  11. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  12. Атомно-молекулярне вчення.




Переглядів: 850

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дослідження Світового океану в різні епохи. | Вплив антропогенних факторів на Світовий океан

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.