Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Exercise 2. Complete the following dialogue using the Future Simple or Future Continuous.

PART III

Future Simple and Future Continuous Tenses

Future Simple is used: Future Continuous is used:
Ø in predictions about the future usually with the verbs think, believe, expect, etc., the expressions be sure, be afraid, etc., and the adverbs perhaps, certainly, probably, etc. e.g. His parents think he will becomean artist one day. Ø for an action which will be in progress at a stated future time. e.g. This time next week, I'll be skiing in Austria.
Ø for on-the-spot decisions and offers. e.g. I like this jacket. I’ll takeit. (on-the-spot decision) Since it’s your birthday, I’ll pay for lunch. (offer)   Ø for an action which will definitely happen in the future as the result of a routine or arrangement. e.g. Shall I inform the rest of the team? ~ No, I’ll do it. I’ll be seeing them at the meeting anyway. (They have a meeting every week. He will definitely see the rest of the team because it's already planned.)
Ø for actions/events/situations which will definitely happen in the future and which we cannot control. e.g. Jill will be two years old next month. (We cannot control this future event; it will definitely happen.) Ø when we ask politely about someone's plans for the near future (What we want to know is if our wishes fit in with their plans.). e.g. Will you be goingout later? ~ Yes, why? ~ Could you get me a sandwich, please?
Ø for promises (usually with the verbs promise, swear, guarantee, etc.), for threats, for warnings, for requests, for hopes (usually with I hope). e.g. I hope pollution levels will drop soon, (hope) Factories must stop polluting the air or else we won't be able to breathe, (warning)  
Ø won't + V0 to show that someone is unwilling or refuses to do something. e.g. I've talked to Sue about her decision to leave, but she won't listen. (=She refuses to listen.) Ø won't + be Ving to state that a certain action will not take place e.g. Mother won’t be watching TV when you come home. She’ll be cooking.

EXERCISES

Exercise 1. Put the verbs in brackets into the Future Simple or the Future Continuous.

Kevin: Shall we go to the beach tomorrow?

Ruth: Well, I'm working in the morning, but I 1) ...’ll phone... (phone) you when I finish.

Kevin: Shall we ask Ben and Linda to come with us?

Ruth: Yes. I 2) … (see) Linda at work in the morning, so I 3) … (ask) her then.

Kevin: If they want to come I 4) … (pick) you up from work and we can all go together

Ruth: Great! Just think, we 5) … (swim) in the sea this time tomorrow! I can't wait!

Exercise 2. Complete the following dialogue using the Future Simple or Future Continuous.

Graham ; Can I phone you tomorrow, Suzy?

Suzy: What time?

Graham : Well, I'm not working tomorrow so I 1) … phone …(phone) you at 9 o'clock in the morning.

Suzy : Oh no! I 2) … (sleep) then.

Graham : OK. I 3) … (call) you at noon.

Suzy : Well, I 4) … (wash) my hair.

Graham : Perhaps I 5) … (come) and visit you in the afternoon, then. What 6) … (you/do) around 3 o'clock?

Suzy : I 7) … (get) ready for my aerobics class.

Graham : Well, if I phone you at 5, 8) … (you/be) at home?

Suzy : No, I'm afraid not. I 9) ... (visit) my aunt in hospital.

Graham : When can I see you, Suzy?

Suzy : Phone me tomorrow evening. I 10) … (not/do) anything then




Переглядів: 1833

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
General revision. | Exercise 3. Use the Future Simple or Future Continuous Tenses.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.