Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Авто | Автоматизація | Архітектура | Астрономія | Аудит | Біологія | Будівництво | Бухгалтерія | Винахідництво | Виробництво | Військова справа | Генетика | Географія | Геологія | Господарство | Держава | Дім | Екологія | Економетрика | Економіка | Електроніка | Журналістика та ЗМІ | Зв'язок | Іноземні мови | Інформатика | Історія | Комп'ютери | Креслення | Кулінарія | Культура | Лексикологія | Література | Логіка | Маркетинг | Математика | Машинобудування | Медицина | Менеджмент | Метали і Зварювання | Механіка | Мистецтво | Музика | Населення | Освіта | Охорона безпеки життя | Охорона Праці | Педагогіка | Політика | Право | Програмування | Промисловість | Психологія | Радіо | Регилия | Соціологія | Спорт | Стандартизація | Технології | Торгівля | Туризм | Фізика | Фізіологія | Філософія | Фінанси | Хімія | Юриспунденкция

Чинники розвитку туризму

Взаємозв'язок географії туризму з іншими науками

Географічна наука займається вивченням простору. Існує багато галузевих географій - промисловості, населення, сфери обслуговування і т.д. Географія туризму - одна з роду географічних наук.

Географія туризму відноситься до соціально-економічних наук і спирається на наступні розділи географії:

демографію - знання про еволюцію демографічного та економіко-соціального статусу населення;

економічну географію - знання про економічні ресурси в різних регіонах світу;

країнознавство - знання про господарство континентів та регіонів Землі;

фізичну географію - знання про природні ресурси, які виступають фундаментом для розвитку туризму - кліматичного, оздоровчого та ін;

історичну географію - знання про культуру, історію, які є важливим фактором розвитку культурно-пізнавального туризму;

рекреаційну географію - знання про природні ресурси, які можна використовувати для відпочинку населення.

Географія туризму тісно пов'язана з географічними, соціально-економічними та суспільними науками - політологією, соціологією, природокористуванням, економікою, екологією, ТУРИСТИК, психологією, медициною.

 

 

7 Об’єкт і предмет вивчення географії туризму.

 

Географія туризму - являє собою науку, яка вивчає просторове розміщення туристських ресурсів, фактори, що впливають на розвиток туризму і формування територіальних одиниць туризму - зон, районів, центрів.

Об'єктом географії туризму служить простір соціокультурного середовища.

Предметом географії туризму є вивчення просторових закономірностей розміщення, розвитку і функціонування туристських об'єктів, центрів і зон, напрями туристських потоків у процесі туристської діяльності.

Головні завдання географії туризму полягають у наступному:

виявлення закономірностей утворення туристських центрів та зон;

визначення їх регіональної та міжнародної спеціалізації;

виявлення основних факторів їх розвитку;

опис їх географічного положення та механізму функціонування в конкретних соціально-економічних і природних умовах певних районів і країн;



Интернет реклама УБС

розробка туристського районування (дослідження умов і факторів, закономірностей і принципів районообразующих-вання);

обгрунтування таксономічної структури туристських утворень;

характеристика туристських ресурсів окремих регіонів і країн;

аналіз національних і регіональних особливостей розвитку туризму.

 

8.Внесок Римської і Манільської конференцій з туризму у розвиток теоретичних засад туризму.

 

фізико-географічних чинників особливе місце посідають ландшафтні ресурси та кліматичні умови, які здебільшого і визначають туристично-рекреаційне використання території, впливають на формування та розвиток туристичного господарства, вибір району відпочинку і подорожі. Виокремлення ландшафтних ресурсів туризму вимагає вивчення фізико-географічної характеристики території, передусім характеру рельєфу, здатності гідромережі для використання їх із рекреаційною метою, а мінеральних вод і грязей - для лікувально-оздоровчих цілей.

Важливим чинником розвитку туризму залишаються кліматичні умови. Його складові - температурний і вітровий режим, кількість опадів - можуть бути визначальними під час розміщення відпочинково-оздоровчих об'єктів, формування туристичних центрів та створення необхідної інфраструктури. Кліматичне тло території значно пов'язане з характерому рельєфу. Наприклад, у гірських районах контрастна і часто мінлива погода дуже залежить від висоти над рівнем моря, крутизни і місця розташування схилу, рівня закритості горизонту і под. Неврахування цих особливостей та інших природно-географічних чинників може спричинити нераціональне розміщення туристично-рекреаційного об'єкта, зниження його привабливості, а відтак економічну недоцільність експлуатації. Отже, клімат належить до найважливіших чинників, який може визначати туристично-рекреаційну спеціалізацію території.

Суспільно-географічні чинники це економіко-географічне розташування, стан соціально-економічного розвитку території, наявність населення і трудових ресурсів, розвиток дотичних до туризму галузей матеріального виробництва та розвиток інфраструктури.

Історико-культурні пам'ятки, зокрема унікальні, створюють чимало приференцій для розвитку туризму, передусім - міжнародного. У найвигіднішому становищі перебувають країни, де поєднуються фізико-географічні чинники розвитку та розміщення з наявністю унікальних історико-культурних пам'яток.

Геополітичні чинники суттєво позначаються на прийнятті рішень із організації міжнародних поїздок Тут необхідно враховувати політичну ситуацію, її стабільність, відсутність конфліктів, ставлення населення до іноземних туристів, політичну культуру й аж тоді приймати рішення про відвідування цієї чи іншої території, країни, регіону.

соціально-психологічних чинників істотно впливають на особистість потенційного туриста спосіб життя, стереотип поведінки у вільний час, традиції населення, його ментальність.


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  8. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  9. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  10. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  11. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  12. АНАЛІЗАТОРІВ У ПРОЦЕСІ РОСТУ ТА РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ.

Загрузка...



<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність і особливості поняття “туристичний продукт”. | Психоаналітичні концепції етики трактують мораль як «ментора» людської свідомості.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.