Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Які догматичні та обрядові відмінності існують між православ’ям і католицизмом?

Основними спірними з позиції Православ’я вченнями Західної Церкви є такі: ісходження Святого Духа «і від Сина» (Filioque), чистилище, відпусти, створена благодать, нарешті «маріанські» чи «марійські» догмати — про Непорочне Зачаття Богородиці та про її Внебовзяття і догмати про папство — юрисдикційний примат і непомильність римського єпископа. Деякі з них сягають корінням І-го тисячоліття, тому було б несправедливо просто відкидати їх як видумки чи «нововведення». Для того, щоб зрозуміти їхній глибший богословський вимір, збагнути їхнє правдиве значення, православним потрібно брати до уваги особливості латинського юридичного мислення, що несе на собі відбиток римського права — одного з найбільших інтелектуальних досягнень Стародавнього Риму, котрим увесь світ користується і дотепер. Також потрібно осмислити історію Західної Церкви, котра часто була в протистоянні зі світською владою.

Є ще й інші відмінності — вживання опрісноків на Заході, чи квашеного хліба на Сході для Євхаристії, момент переміни суті св. Дарів — під час епіклези чи слів «Прийміть, їжте …», спосіб Хрещення — зануренням чи поливанням і т. д. Але ці останні різниці є радше місцевими літургійними традиціями, ніж справді принциповими відмінностями у віровченні. Вони не є суттєвими перешкодами на шляху до відновлення єдності між Православною і Католицькою Церквами, хоча й відіграли значну роль у поступовому духовному відчужені між Сходом і Заходом, яке закінчилося розколом єдиної колись Церкви. Їх не можна назвати «догматами» — істинами віри, в строгому сенсі цього поняття. Проте їх значення не можна й применшувати: за обрядовими відмінностями стоять різні теологічні традиції, що формувалися століттями.

Обрядові різниці часто інструменталізувалися для того, щоб мобілізувати публічну думку в протистояннях, що періодично виникали між греками і латинянами. Причиною цього є те, що народні маси й просте духовенство не надто розбиралися в тонкощах догматичного богослов’я, зате були дуже прихильні до зовнішніх обрядів рідної Церкви. Сьогодні жодний серйозний православний чи католицький богослов не вважає їх такими, що стоять на заваді єдності. Хіба що деякі фундаменталістські маргінальні угрупування, що відзначаються запеклим антиекуменізмом, інколи виймають їх із старої шухляди міжконфесійної полеміки1. Деякі з цих вторинних відмінностей до того ж вже не є актуальними, наприклад, у Західній Церкві все більше практикується Причастя під обома видами.

Обидві Церкви погоджуються в тому, що євхаристійне сопричастя залежить від ідентичності віровчення2. Зазвичай латинські «нововведення» інтерпретуються православними як такі, що унеможливлюють євхаристійне спілкування із Католицькою Церквою. Ця позиція є зрозумілою — і справді, Православна Церква не має цих догматів, а тому вони сприймаються на Сході як розрив із вченням неподіленої Церкви, як неприпустимі «нововведення». Також українські Православні Церкви вказують на те, що від них не треба очікувати «визнання примату Римського папи, латинської догматики, тощо»3. З іншого боку, пересічні православні богослови погано ознайомлені не тільки з богословськими витоками західних вчень — мисленням латинських отців Церкви й схоластиків, а інколи навіть не знають, про що властиво йдеться. Як приклад достатньо навести абсурдні переклади поняття непомильності папи як його «безпомилковості» чи навіть «непогрішимості», що збуджують хибні асоціації й домисли.




Переглядів: 463

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Назвіть основні християнські догмати та таїнства. | В чому полягають особливості віровчення та культу православ’я?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.