Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Державна служба з екології та природних ресурсів України

Основним державним органом в Україні, що здійснює контроль за станом навколишнього природного середовища, є Міністерство екології і природних ресурсів. Спочатку, коли воно було організоване згідно з законом УРСР від 13 травня 1991 року і Постановою Кабінету Міністрів України № 200 від 14 вересня 1991 року воно мало назву “Міністерство охорони навколишнього природного середовища”, скорочено Мінприроди. В подальшому до нього було додано “...і ядерної безпеки”. В скороченому варіанті застосовувалися дві назви “Мін природи” і “Мінекобезпеки”. З грудня 1999 року в результаті змін в структурі центральних органів виконавчої влади організовано Міністерство екології і природних ресурсів України на базі:

- Міністерства охорони навколишнього природного середовища і ядерної безпеки;

- Комітету України з питань геології і використання надр;

- Комітету України з питань гідрометеорології;

- Державної адміністрації ядерного регулювання України;

- Головного управління геодезії, картографії і кадастру;

- Державної комісії у справах випробувань, реєстрації способів захисту та регуляторів росту рослин і добрив.

Названі установи були ліквідовані. Крім того, координація Кабінетом Міністрів України діяльності Державного комітету України з земельних ресурсів і Державного комітету лісового господарства України також здійснюється через нове міністерство. Таким чином, в Міністерстві екології і природних ресурсів зосереджені в даний час величезні сили і резерви, які раніше були розрізнені.

Міністерство екології і природних ресурсів України є спеціальним уповноваженим органом державного управління в області екології і охорони навколишнього природного середовища та всебічного використання практично всіх природних ресурсів. Воно організує і контролює виконання законів та інших актів і рішень Уряду України з питань, віднесених до його компетенції.

Рішення Міністерства з цих питань є обов’язковим для всіх підприємств, установ і організацій і можуть бути оскаржені в судовому порядку.

Міністерство має дуже широке коло задач, спрямованих на збереження екологічно безпечного стану навколишнього природного середовища. Серед основних необхідно відмітити наступні:

- забезпечення проведення на території України єдиної екологічної політики, спрямованої на збереження середовища, безпечного для існування живої і неживої природи, на захист життя і здоров’я населення, на досягнення гармонійної взаємодії суспільства з природою;

- контроль дотримання природо користувачами вимог екологічної безпеки, організація заходів щодо ефективного і раціонального використання природних ресурсів, керівництво заповідною справою, ведення Червоної книги України;

- контроль забезпечення радіаційної безпеки населення України;

Підрозділи Міністерства екології і природних ресурсів достатньо чисельні і нерідко змінюються. Серед основних слід відмітити наступні:

1) Головне управління регулювання використання природних ресурсів і державного контролю навколишнього середовища;

2) Державне управління державної екологічної експертизи;

3) Управління моніторингу, аналізу і прогнозування екологічних ситуацій;

4) Управління екології природокористування;

5) Управління науки і впровадження нових екологічних розробок4

6) Управління заповідниками та іншими територіями, які особливо охороняються;

7) Управління екологічної освіти, інформації і зв’язку з населенням;

8) Управління міждержавними відносинами, угодами і контроль їх виконання

9) Управління правового забезпечення природокористування;

10) управління контролю радіаційної безпеки та інші.

Управління мають достатньо багато відділів. Крім центрального апарату існують органи управління на місцях. В кожній області існують Державні управління з охорони навколишнього природного середовища. Всього на Україні таких 24, а також Управління в Києві та Севастополі.

В районах, містах, регіонах створені Державні інспекції з навколишнього природного середовища в середньому по 2-3 чоловіка в кожній.

Крім того, існують Державні інспекції охорони Азовського моря (м.Маріуполь), охорони Чорного моря (м.Одеса), Державна інспекція аналітичного контролю і досліджень та інші.

Загальна чисельність працівників системи Міністерства екології і природних ресурсів України складає близько 2500 чоловік, в тому числі центрального апарату близько 200 чоловік.

Міністерство може мати свої науково-дослідні та навчальні заклади та інші організації.

Підрозділи Міністерства мають право:

- обслідувати підприємства, установи, організації з метою перевірки дотримання вимог екологічної безпеки;

- складати протоколи і розглядати матеріали про адміністративні правопорушення в області екології і охорони природи;

- вимагати відновлення збитків і втрат в результаті порушень;

- передавати правоохоронним органам матеріали про факти порушень, що передбачають кримінальну відповідальність;

- обмежувати або тимчасово призупиняти діяльність підприємств і об’єктів, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства;

- отримувати безкоштовно від міністерств, підприємств, установ, організацій інформацію і статистику звітності;

- утворювати підрозділи, працівникам яких надається право носіння форменого одягу і вогнепальної зброї.

Міністерство екології і природних ресурсів України має позабюджетний фонд охорони навколишнього природного середовища.

Слід підкреслити, що в рангу державних підрозділів, але іншого адміністративного підпорядкування, існує велика кількість відділів лабораторій та інших одиниць. Так, кожний крупний завод, фабрика, об’єднання і т.ін. мають в своїй структурі підрозділи, що забезпечують охорону навколишнього природного середовища. До цього слід додати, що підприємства, установи нових форм господарювання (фірми і т.ін.) вводять в свої структури відповідні підрозділи. В деяких областях і регіонах діють екологічна міліція, екологічна прокуратура і т.ін. Кожний із названих підрозділів має потребу в професіоналах – екологах. Тому попит на фахівців-екологів буде постійно зростати.

Цим розділом закінчується перша частина курсу “Вступ до фаху”, що містить п’ять модулів. Після вивчення їх повинні бути отримані відповіді на наступні питання: що вивчати ? як вивчати ? де прийдеться працювати ? як почати наукову діяльність в галузі екології та охорони навколишнього середовища ?

Нераціональна господарська діяльність порушила динамічну рівновагу біосфери, що призвело до її прогресуючого руйнування. На планеті виникла нова система “суспільство – природа” – глобальна “соціоекосистема”, яка розвивається не за природними чи суспільними, а за властивими тільки їй соціоекологічними законами. Для того, щоб уміти керувати розвитком цієї соціоекосистеми, необхідно вивчити не лише окремі її компоненти, як це робиться в традиційних науках, а й взаємодію їх всередині системи, всю систему в цілому.

Тому в другій частині курсу, який складається також з п’яти модулів, подаються загальні уявлення про різні аспекти взаємодії суспільства з природою, тобто по суті починається спеціальна підготовка спеціаліста. В плані цієї підготовки студент повинен оволодіти основними елементами екології людського суспільства або соціоекології, яка вивчає закономірності взаємодії людського суспільства з навколишнім природним середовищем і розробляє наукові принципи гармонізації цієї взаємодії.

 




Переглядів: 740

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Міжнародні екологічні організації та програми | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.