Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тематика самостійного вивчення (6 годин)

Поняття дедуктивного умовисновку як достовірного (необхідного), такого, що не підвищує ступінь загальності судження. Відношення між логікою та діалектикою: межі використання логіки як такої дисципліни, що має справу лише з незмінними поняттями.

Безпосередні дедуктивні умовиводи як такі, що надають висновки того ж рівня загальності. Їх види: перетворення, обернення, протиставлення.

Перетворення - умовивід, у разі якого ми маємо судження протилежної якості. Перетворення суджень типа А, Е, І, О.

Обернення - умовивід, у разі якого суб’єкт та предикат міняються місцями. Обернення суджень типа А, Е, І. Особливості обернення судження типа О.

Протиставлення - умовивід, у разі якого судження, по-перше перетворюють, по-друге, обертають. Протиставлення суджень типа А, Е, О. Особливості обернення суджень типа І.

 

Література (основна)

[5, С.86-90], [7], [9, С.49-57], [10, С. 243-252], [11, С.121-123], [12, С.120-143], [13, С.131-139]

 

Тема 6. Категоричний силогізм. Його загальні правила, модуси та фігури. Ентінема. Соріт. Епіхейрема (8 годин)

Тематика самостійного вивчення (8 годин)

Звичайний категоричний силогізм як опосередкований дедуктивний умовивід. Структура силогізму: дві посилки – більша та меньша, три терміна. Середній термін, що двічі повторюється (M), та крайні (S та P). Загальні правила: а) кожен силогізм повинен мати три терміни; б) середній термін неодмінно мае бути розподіленим принаймні в одному із засновків; в) не повинно бути два заперечних засновка; г) термін, який є нерозподіленим у засновку, не може бути розподіленим у висновку; д) якщо один з засновків заперечний, то і висновок – заперечний; е) якщо два засновки стверджувальні, то і висновок - стверджувальний.

Чотири фігури простого категоричного силогізму. Схема та правила кожної фігури. Надійність та доречність першої фігури.

Модуси простого категоричного силогізму – його конкретні форми. Сильні та слабкі модуси, спеціальні імена модусів. Значення літер у іменах модусів для полегшення умовиводу. Можливість використання модусів для зведення до першої фігури силогізму інших фігур.

Ентимема як скорочений силогізм. Призначення ентимеми. Відновлювання силогізму.

Складний силогізм - полісилогізм. Його поступальна та зворотня форми. Соріт як складноскорочений силогізм. Гокленієвський та аристотелівський сорити. Правила сорита. Епіхейрема – як особливий складноскорочений силогізм.

 

Література (основна)

[5, С.90-94], [6, С.38-71], [7], [8, С.74-84.], [10, С.252-263], [11, С.123-141], [12, С.124-166], [13, С.139-162.]

 

 

Тема 7. Індуктивні умовисновки та умовисновки по аналогії (6 годин)

 




Переглядів: 615

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекційний матеріал (2 години) | Варіант №1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.