Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Експлуатація підшипників електричних машин

 

Робота підшипників залежить від величини повітряного зазору між статором і ротором, який являється невеликим і по мірі зношення підшипників стає ще менше. Якщо не контролювати величину цього зазору, то він може стати настільки незначним, що залізо ротора при роботі електродвигуна буде чіпляти залізо статора і з електродвигуна появляться іскри і дим. Зміна величин зазорів є відзнакою зношення підшипника і необхідності його ремонту або заміни.

На роботу підшипників впливає також величина зазору між шийкою валу і вкладишем підшипника в підшипниках ковзання, а також між шариком (роликом) і обоймою в підшипниках кочення. Якщо зазор між шийкою вала і вкладишем підшипника перевищує значення, приведені в табл.2.5.1, то необхідна перезаливка вкладиша.

В підшипниках кочення максимальні величини зазорів приймаються по даним заводів-виробників. Підшипник вважається зношеним, якщо зазор між шариком (роликом) і обоймою перевищує 0,1 мм при діаметрі валу до 25 мм; 0,2 мм — при діаметрі валу до 100 мм; 0,3 мм — при діаметрі валу більше 100 мм.

При зазорах, що перевищують допустимі значення, появляються стук і підвищена вібрація підшипника. Остання виникає внаслідок неякісного балансування ротора, ненадійним закріпленням підшипників на фундаментній плиті. Тривала дія вібрації здійснює шкідливий вплив на здоров’я обслуговуючого персоналу, може призвести до

поломок в електричних машинах і до ослаблення електричних контактів. Для підшипників електричних машин встановлені наступні межові значення величин вібрації:

Синхронна частота обертання, об/хв……………........3000 1500 1000 750 і нижче

Допустима амплітуда вібрації підшипника, мм …….0,05 0,1 0,13 0,16

Підвищену вібрацію можна відчувати, приклавши руку до корпусу підшипника.

Вимірюють величину вібрації віброметром, який встановлюється на вібруючих підшип- никах в різних положеннях (вертикальному, горизонтальному або осьовому направлен - нях). Віброметр дає стійки покази лише тоді, коли він щільно прилягає до опорної поверхні.

При роботі електричних машин вал ротора нагрівається, в результаті чого його довжина збільшується. При цьому може виникнути тертя між заточкою валу і вкладишем підшип -ника, яке підвищує температуру підшипника вище допустимих меж. Для усунення цього в підшипниках передбачені зазори а між заточками шийок валу и торцями вкладишів підшипників (рис.2.5.2).

 

 

Рис.2.5.2.

Осьовий розбіг вала

 

 

Величина цих зазорів повинна відповідати даним заводу-виробника. При відсутності таких даних можна вважати, що при підвищенні температури на 40°С вал подовжується приблизно на 0,5 мм на кожен метр його довжини.

Важливий елемент догляду за підшипниками — контроль за станом масла в підшипниках ковзання і змазки в підшипниках кочення. При недостатній кількості масла в підшипнику змащувальні кільця можуть недоставати до нього і підшипники будуть нагріватися. Залишок масла в підшипнику також недопустимий, тому що масло буде пінитися і витікати з нього. Витікаючи масло, заливає обмотки електродвигуна, що може привести до руйнування і пробою їх ізоляції. Масло в підшипниках ковзання підтримують на рівні, який відмічений рискою на маслопокажчику. Доливають масло в залежності від інтенсивності роботи підшипника через кожні 6 – 10 днів. При доливанні слід мати на увазі, що з-за в’язкості масла його дійсний рівень встановлюється лише через деякий час після доливання.

Крім регулярних доливок виконується заміна масла свіжим через кожні три – шість місяців. При експлуатації масло забруднюється і густіє, що погіршує його якість. Перед заливкою свіжого масла підшипник відпрацьоване масло зливають, промивають гасом, продувають сухим повітрям, промивають свіжим маслом той марки, яка призначена для його заливки.

Важливо правильно вибрати сорт масла, тому що це також впливає на роботу підшипника. Оцінюючи масло, звертають увагу на його в’язкість, яка визначається в умовних градусах* при температурі +50°С. Для підшипників ковзання використовують

масло згідно рекомендаціям заводів-виробників. Дані про марки масел і пропорції, в яких масло треба змішувати для отримання суміші потрібної в’язкості, приведені в табл.2.5.2.

Таблиця 2.5.2. Пропорції змішування масел для підшипників ковзання.

В’язкість суміші при 50°С Сорти масел суміші Пропорція сортів суміші в частинах
  з 1. Індустріальне «12» (веретенне «2») Індустріальне «30» (машинне «Л») 2. Індустріальне «12» (веретенне «2») Індустріальне «45» (машинне «С»)
    1. Індустріальне «12» (веретенне «2») Індустріальне «45» (машинне «С») 2. Індустріальне «20» (веретенне «3») Індустріальне «45» (машинне «С») 3. Індустріальне «20» (веретенне «3») Автол «10»
  1. Індустріальне «12» (веретенне «2») Автол «10» 2. Індустріальне «30» (машинне «Л») Автол «10»

* Умовний градус – число, що показує, в скільки разів більше потребується часу для витікання даної рідини, ніж це потрібно для витікання такого ж об’єму води.

 

При роботі підшипників кочення стежать за тім, щоб змащувальна речовина не займала більше 2/3 об’єму камери. Підшипники кочення потребують повної заміни змазки понад два рази на рік. Добавляють же змазку тільки тоді, коли змазка в підшипнику займає об’єм, менший вказаного.

При заміні змащувальних речовин в підшипниках кочення використовують марки, які рекомендовані заводом-виробником, а при їх відсутності для електродвигунів середньої і малої потужності з частотою обертання 1500 – 3000 об/хв. використовують консталінові марок УТ–1 або УТ–2, а при частоті обертання менше 1500 об/хв. – солідол жировий марки Т.

Перед повною заміною змащувальної речовини підшипник необхідно промити сумішшю з чистого бензину і трансформаторного масла (6 – 8% від об’єму бензину) шляхом легкого обертання ротора електродвигуна. Цю операцію продовжують до тих пір, поки з підшипника не почне витікати чистий бензин. Після цього підшипник просушують стисненим повітрям і заповнюють новою змазкою.

Під час експлуатації електродвигунів стежать за тим, щоб в змащувальну речовину підшипників не потрапляли бруд і пил, які погіршують роботу підшипників електро –двигуна і сприяють перегріву підшипника. Якщо рукою відчувається, що підшипник перегрівається, то електродвигун зупиняють для вияснення причин перегріву. При відсутності несправностей в механічній частині електродвигуна перегрів підшипника пояснюється забрудненням змащувальної речовини. Попередити потрапляння бруду і пилу в підшипник можна, якщо щільно закривати кришки підшипників і спускні пробки.

 


Читайте також:

  1. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  2. Аеродинамічні властивості колісної машини
  3. Аналогові обчислювальні електронні машини.
  4. БАГАТОКОВШОВІ ЕКСКАВАТОРИ. ВИЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТУЮЧІ МАШИНИ. КОМПЛЕКСИ МАШИН БЕЗПЕРЕРВНОЇ ДІЇ
  5. Безпека праці під час експлуатації електронно-обчислювальних машин
  6. Боротьба ОУН—УПА з радянською репресивною машиною
  7. Будова й основні елементи машини
  8. Будова машин постійного струму
  9. Вибір будівельних машин, механізмів і технологічного транспорту для комплексної механізації монтажних робіт
  10. Вибір напівфабрикату або заготовки у машинобудівному виробництві
  11. Види діелектричних втрат
  12. Види електричних травм




Переглядів: 2373

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Пуск і зупинка електродвигунів | Огляд електроприводів і контроль за їх роботою

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.