МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
За динамічною і статичною вантажностямиОсновні причини втрати роботоздатності вальницями котіння. Це втомне руйнування робочих поверхонь тіл котіння та бігових доріжок кілець внаслідок циклічного контактного навантаження; цей основний вид пошкоджень вальниць спостерігається після тривалої роботи і супроводжується підвищенням шуму та вібрації; з досвіду експлуатації встановлено, що найчастіше пошкоджується бігова доріжка внутрішнього кільця. Спостерігаються пластичні деформації у вигляді вм’ятин, ямок на доріжках котіння. Особливо у важконавантажених тихохідних вальницях при дії великих навантаг без обертання або ударних навантаг. Має місце абразивне спрацьовування як результат недостатнього захисту від абразивних часток (пилу та бруду), яке є основною причиною виходу з ладу вальниць авт, тракторів, будівельних та гірничих машин і т. ін.; застосування досконалих конструкцій ущільнювачів вальницевих вузлів значно зменшує спрацювання. Можуть бути задúрки робочих поверхонь як результат недостатнього змащення, дуже малих проміжків через неправильний монтаж, а ще – розколювання кілець і тіл котіння через перекоси при монтажі або при великих динамічних навантагах (при нормальній експлуатації цей вид руйнувань не спостерігається). У швидкохідних вальницях можуть бути руйнування сепараторів від дії відцентрових сил і тиску тіл котіння на них через значний розкид діаметрів тіл котіння в одній вальниці. Критерії роботоздатності і розрахунок вальниць котіння. Сучасний розрахунок вальниць ґрунтується тільки на двох критеріях: 1) розрахунок на статичну вантажність за залишковими деформаціями; 2) розрахунок на ресурс (довговічність) за втомним викришуванням. Розрахунки за іншими критеріями не розроблені, оскільки ці критерії пов’язані з низкою випадкових факторів, які важко піддаються обліку. Стандартом обмежені кількість типів та розмірів вальниць. Це дозволило розрахувати і експериментально встановити вантажність (роботоздатність) кожного типорозміра вальниць. Проектуючи машини, вузли і аґреґати, вальниці котіння не конструюють і не розраховують, а підбирають з числа стандартних за умовними формулами. Методика підбору стандартних вальниць також стандартизована і відповідає в основному вимогам міжнародної організації зі стандартизації (ISO). Підбір вальниць котіння за динамічною та статичною вантажністю.Розрізняють підбір вальниць за динамічною вантажністю для попередження втомного руйнування (викришування) і статичною вантажністю для попередження залишкових деформацій, які базуються відповідно на міждержавних стандартах – ГОСТ 18855 “Вальниці котіння. Розрахунок динамічної вантажності, еквівалентної динамічної навантаги довговічності” та ГОСТ 18854 “Вальниці котіння. Розрахунок статичної вантажності та еквівалентної статичної навантаги”. Підбір вальниць котіння за динамічною вантажністю С (за даним ресурсом або довговічністю) здійснюють при частоті обертання n ≥ 10 хв-1. При n від 1 до 10 хв-1 в розрахунку приймають n=10 хв-1. Заувага. Фірма SKF (Швеція) розрахунок за динамічною вантажністю проводить при n > 20хв-1. Умова підбору: С (потрібна) ≤ С (паспортна або з каталогу), або
Спот ≤ Скат. (8.5)
Паспортна динамічна вантажність С – це така стала навантага, яку вальниця може витримати на протязі 1 млн. обертів без появи ознак втомленості не менше ніж у 90% з певної кількості вальниць, що піддаються випробуванням. Значення С наведені в каталогах. Під навантагою розуміють радіальну для радіальних та радіально-упорних вальниць (із зовнішнім кільцем, що не обертається), вісеву для упорних та упорно-радіальних (при обертанні одного з кілець). Динамічна вантажність та ресурс пов’язані емпіричною залежністю
L = a1a2(C/Fe)p або , (8.6)
де L – ресурс, млн.обертів; Fe – еквівалентна навантага (про це йтиметься нижче); p = 3 для кулькових і p =10/3=3,33... для роликових вальниць; а1– коефіцієнт надійності; а2 – узагальнений коефіцієнт сумісного впливу якості металу та умов експлуатації. В каталогах та довідниках вказані значення С з коефіцієнтом надійності S = 0,9. При малих ресурсах обмежують Fe<0,5 С, інакше можливе невтомне руйнування. Еквівалентні динамічні навантаги. Еквівалентна динамічна навантага Fe для радіальних та радіально-упорних вальниць є така умовна стала радіальна навантага Fr, яка, якщо прикласти її до вальниці з внутрішнім кільцем, що обертається, та з нерухомим зовнішнім, забезпечує таку ж довговічність, яку вальниця має при дійсних умовах навантаження та обертання. Перевірка і підбір вальниць за статичною вантажністю. Навантага Fe зростає зі зменшенням ресурсу L і теоретично не має обмеження. Практично навантага обмежена втратою статичної тривкості, або так званою статичною вантажністю. Статичну вантажність викориcтовують для підбору вальниць при малих частотах обертання n < 1 хв-1, коли число циклів навантаг мале і не викликає втомних руйнувань, а також для перевірки вальниць, що розраховані за динамічною вантажністю. Умова перевірки і відбору
F0 ≤ С0, (8.7)
де F0 – еквівалентна статична навантага; С0 – статична вантажність. Заувага. Фірма SKF розрахунок за статичною вантажністю рекомендує при n < 20 хв-1. Під статичною вантажністю розуміють таку статичну навантагу, якій відповідає загальна залишкова деформація тіл котіння та кілець в найбільш навантаженій точці контакту, що рівна 0,0001 діаметра тіла котіння. При цьому під навантагою розуміють радіальну для радіальних і радіально-упорних вальниць, вісеву для упорних і упорно-радіальних. Значення С0 вказані в каталогах для кожного типорозміру вальниці. Еквівалентна статична навантага Р0 = Х0Fr + Y0Fa, (8.8)
де Fr i Fa – радіальна і вісева навантаги; Х0 та Y0 – коефіцієнти радіальної та вісевої статичних навантаг. Наприклад: а) Х0 = 0,6 і Y0 =0,5 – для радіальних кулькових однорядних (дворядних) вальниць; б) Х0 = 0,5 і Y0 = 0,47...0,28 (при= 12...360 відповідно) – для радіально-упорних кулькових вальниць; в) Х0 = 0,5 і Y0 = 0,22ctg– для конічних та самоустановних кулькових та роликових вальниць. Гранична швидкохідність вальниці. Обмежуються вальниці граничною частотою nгр , яка вказується в каталозі. Це найбільша частота обертання, за межами якої розрахункова довговічність не ґарантується. Дослідами встановлено, що інтенсивність спрацювання і втрати на тертя у вальницях котіння пов’язані з коловою швидкістю, тому для оцінки граничної швидкохідності прийнятні умовні швидкісні параметри (пропорціональні коловій швидкості)
[Dmn] = const, (8.9)
де Dm – діаметр обводу центрів тіл котіння, мм; n – частота обертання, хв-1. Допустиме значення [Dmn] залежить від конструктивних та експлуатаційних параметрів і типу вальниці, типу сепаратора, класу точності, типу мастила та ін. ГЛАВА 9. З’ЄДНАННЯ ТИПУ “ВАЛ – МАТОЧИНА”
|
||||||||
|