МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основні фактори, які визначають якість фрикційної передачіВ роботі фрикційних навантажених передач, як передач тертям, колові швидкості робочих /контактових/ поверхонь внаслідок проковзування спряжених котків не рівні. А ковзання призводить до спрацювання котків, зменшення ККД та змінюваності передатного відношення. Зв'язок між коловими швидкостями ведучого u1 та веденого u2 котків можна подати виразами u2=(1-ε)u1; d2n2=(1-ε)d1n1 , (12.1)
де ε=(u1-u2)/u1=1-u2/u1 - відносне ковзання. Ковзання призводить до зменшення кутової швидкості веденого вала і поділяється на пружне та геометричне. Пружне ковзання пов'язане лише з пружними деформаціями в зоні контакту робочих поверхонь котків /рис.12.3/. Поверхневі шари матеріалу ведучого котка, який навантажений моментом Т1, під дією сили тертя, наближаючись до точки контакту Р, стискаються, а пройшовши цю точку, - розтягуються. Що ж до поверхневих шарів матеріалу веденого котка, то під впливом реактивного моменту Т2 вони спричиняються до протилежних деформацій. Тому для зменшення пружного ковзання необхідно застосовувати матеріали з великими модулями пружності. Величина пружного ковзання ε незначна і не перевищує для сталі та чавуну 0,002¸0,005; для текстоліту та сталі - 0,01; для ґуми і сталі - 0,03. При рясному змащенні передач ε»0,05. Буксування настає від перевантаження фрикційної передачі і коли не виконується умова: Ft<Fs , (12.2)
де Ft - колова сила; Fs - сила тертя між котками. При буксуванні, а це відбувається тоді, коли ведений коток надмірно навантажений, а ведучий коток ковзає по його поверхні, має місце місцеве спрацювання та вихід з ладу котка /з’являються задирки поверхні веденого котка/. Отже, необхідно передбачати достатній запас зчеплення К котків передачі для запобігання буксуванню. Геометричне ковзання пов’язане зі змінюваністю швидкостей на площинках або лініях контакту ведучого та веденого котків, бо це є вирішальним для фрикційних передач. Рис.12.3. Пружне ковзання у фрикційній передачі Щодо коефіцієнта корисної дії фрикційних передач, то він залежить від втрат на тертя в опорах та явища ковзання. Втрати на тертя в опорах залежать від значення навантаги на вали, яке визначається в основному значенням сили притискання Fn. При постійній Fn втрати в опорах постійні і, відповідно, ККД зменшується при роботі з неповною навантагою. Тому доцільно використовувати натискні механізми з постійним відношенням Т1/Fn. З огляду на складність розрахунків ККД частіше всього оцінюють експериментально.
Читайте також:
|
||||||||
|