МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Стать та гендерПоняття когнітивного стилю. Когнітивний напрямок вивчення стильових феноменів. Групи стилів а) стилі адаптації – стиль організації і структурування психічної діяльності, але в певній сфері її прояву (когнітивній, емоційній, моторній) б)стилі діяльності – включення людини в певні професійно-трудові системи стилю діяльності в)стилі взаємодії г)стилі ставлення – система зіткнення індивідуальності з соціумом, з сукупністю умов життя – різні смисли особистості, стилі сприймання, використання продуктів – стилі життя, стилі поведінки.
Адлер – основоположник ідеї когнітивних стилів. Стилі за Адлером – стиль як характеристика системи цілей, які ставить перед собою людина, захищаючи свою соціальну повноцінність.
Під стилем Олпорт розуміє – характеристика особистості «інструментального» формуванню певних операцій.
Когнітивні стилі (Гарднер, Кляйн, Віткін або Уіткін). Стиль за Віткіним – інструментальною характеристикою перцептивної та інтелектуальної діяльністю людини. Стиль стійкий у часі і різних ситуаціях. А також він відображає якісну своєрідність психічної діяльності.
Когнітивні стилі за Ютаусом – гіпотетичні конструкти для позначення переваги використання людиною способів сприйняття, мислення та дій.
Критерії класифікації когнітивних стилів:
1. Категорія біологічної, психологічної статі, гендеру, гендерної соціалізації, гендерної ідентичності 2. Аспекти статевої диференціації 3. Статеві відмінності в основних параметрах фізичного, когнітивного,соціального розвитку, психологічних якостях. 4. Гендерна поведінка особистості: маскулінність, фемінінність, андрогінність. Гендерні стереотипи.
Стать в широкому значенні – особистий біологічний і соціальний статус людини як чоловіка або жінки.
Біологічна стать (паспортна або акушерська) – сукупність морфологічних, фізіологічних, генетичних особливостей організму, що забезпечують статеве розмноження і обумовлюють відмінності між статями з боку несоціальних впливів.
Статевий диморфізм: статева диференціація – процес біологічний Статевий символізм: гендерна диференціація – процес соціальних впливів
Статевий дипсихізм – психологічні відмінності, зумовлені соціально.
Коротко гендер – соціальна стать, суспільні уявлення про те, якими якостями мають володіти чоловіки та жінки. У широкому значенні гендер – структура багатокомпонентна, що включає характеристики біологічної статі, гендерних норм, гендерних стереотипів тощо.
Психічна стать – система ціннісно-смислових уявлень особистості про себе як про чоловіка або жінка, усвідомлення своєї статевої приналежності, що відбувається в процесі соціалізації.
Гендерна соціалізація – розподіл ролей, налагодження зв’язків, навчання дітей певної гендерної ролі; система ролей з набуття і збагачення гендерної ідентичності.
Гендерна ідентичність – аспект самосвідомості, що описує переживання людиною себе як представниці певної статі. Деякі автори називають це статевою ідентичність (хоч говорять не лише про біологічне); статево-рольова ідентичність.
Гендерна роль – модель статево відповідної поведінки.
Характеристика індивіда за критерієм відповідністю його поведінки гендерній ролі називають психологічною статтю.
Формування гендерної ідентичності – тривалий процес, в якому є і спонтанне наслідування, і научіння, і власна активність дитини.
Пренатальний розвиток. До 1,5 року дитина знає свою статеву приналежність – перша гендерна ідентифікація 2 роки – знає, що він хлопчик, але не знає чому 3-4 роки дитина розрізняє стать, спираючись на зовнішні ознаки 5 років – діти розуміють, що зміна статі можлива, надання переваги в іграх представникам своєї статі Молодший шкільний вік – дитина самовизначається в системі гендерних стандартів та достовірно розрізняє чоловіків та жінок за тим, що жінка здатна народити. Статевий суб’єкстивізм і статева сегрегація – посмотреть самостоятельно. Підлітковий вік – найважливіший вік у гендерній ідентичності. Вплив однолітків. Юність – формування особистісної ідентичності і ідентичності гендерної.
Сандра Бем «Друга стать» - почитать, кому интересно.
За висновками Гамільтона на тривалість життя впливають спадкові та соціально економічні чинники. Менші за зростом люди живуть довше (Радуйся, Кеша:).
Життєва стійкість жіночого організму більша, у жінок краще розвинена імунна система, краще проходять процеси відновлення. «Жінки хворіють, а чоловіки вмирають».
Первинна пропорція – на 100 зародків жіночіх приходиться 135 чоловічих Вторинна пропорція – на 100 дівчаток 104 хлопчиків народжується Третинна пропорція – тривалість життя чоловіків і жінок
Чоловіки здатність до репродуктивності зберігають довше.
Індивідні характеристики: Зріст: переважають Ч Вага: переважають Ж Енергозатрати: Ч Життєва ємність легенів:Ч Міцність скелету: Ч
У новонароджених помітних відмінностей у відчуттях і сприйманні не виявлено. В ранньому віці розрізняють кольори.
Гендерна поведінка: маскулінність та фемінінність – нормативні уявлення про соматичні, психічні і поведінкові властивості характерні для чоловіків та жінок. Тест Сандри Бем як незалежні якості. 4 типи: маскулінність, фемінінністьт, андрогенність, недиференційований. Читайте також:
|
||||||||
|