МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основні риси та філософські школи Давньоіндійської філософіїІндійська філософія більш багатоманітна. Базується на ведах, в яких зібрані міфологічні та релігійні знання з найдавніших часів. Веди: гімни, заклинання, жертвоприношення. Упанішади («сидіти біля ніг вчителя»). Початок буття, пов’язаний з існуванням «ніщо”. 2 основні поняття : брахман і атман. Брахман – незмінна сутність буття, першопричина всього існуючого, яка перебуває в спокої як всепроникаюча сутність світу. Атман – індивідуальна душа, що наділена окремішною сутністю. Відділена від всьго матеріального і поверхневого. Єдине – взаємозв язок А і Б. З одного боку, Б – повна сутність світу, А – індивідуальна. Душа повинна прагнути злитися з космічною сутністю. Карма характеризується як закон універсального причинного зв’язку, згідно з яким все, що здійснює душа під час її існування в тілі, становить її життєвий контекст, оскільки ні добре, ні погане не зникає в процесі її подальших перевтілень. Дхарма – закон. Карма – виявлення дхарми для кожної конкретної душі. Сансара – «колесо життя», мандри душі, перевтілення душ. «Біг,що повертається до свого початку». В ідеалі позбавлення душі від матеріального здійснюється лише тоді, коли вона виконує цей закон. Душа може перевтілюватись в будь-які форми матеріальної організації. Санкхья – досконале, вірне знання; вища каста – брахмани. В Китаї, Індії філософія малоіменна. Виникнення ортодоксальних шкіл: веданта, санкхья ,вайшешіка, йога, міманса. Буддизм, джайнізм, чарвака-лакьята – неортодоксальні школи. Ортодоксальні школиспрямовані на дослідження проблеми існування світу, досягнення досконалого знання. Йога– гармонізація взаємовідносин людини і світу. Людина – основа космосу. Мінералолюдина, ..., людинолюдина, яка має займатись самовдосконаленням. Важливе місце – школа ньяя – проблеми логіки пізнання. Вища форма пізнання – усне свідчення. Шлях пізнання не від матеріального світу, він допомагає довіритися ведам. Важливий соціально-політичний момент. Кожна каста пов язана з законами, які існують. Перехід з касти в касту неможливий (відмінності,які призводять до виникнення неортодоксальних шкіл). Неортодоксальні школи: Чарвака– не існує ні Бога, на карми, ні винагороди за благочинне життя. Дослідження матеріального світу,який складається з землі, води, повітря і вогню (4 елементи). Тіло і атман – 2 складові елемнти людини. Після смерті зникає і тіло, і душа.Потойбічного світу не існує. Насолода земним життям – коли людина вміє і прагне уникати страждань. Основна полеміка – між ними і представниками джайнізму. В основі пізнання – відчуття і мислення,але людина має вміти звільнитись від плотцьких бажань,оскільки вони пригнічуюють душу. Ціль – звільнитись від сансари і перемога над законом карми. Саме це вчення може допомогти досягнути цієї цілі. Не вчення як виклад ідеї, а як проповідування (24 проповідники). 3 основні цінності («дорогоцінності»): 1) віра у вчення джайнізму (правильна віра); 2) правильні знання (сукупність знань 24 проповідників); 3) правильна поведінка – виконання 5 обітниць, в основі яких лежить здатність людини до аскетичного життя,його суворий регламент, а також людина не повинна заподіювати шкоду будь-якій живій істоті. 8 видів карм: лихі і добрі. Здатність її подолати через 3 основні дорогоцінності. Школа буддизму– V ст. До н.е. В ІІІ ст. до н.е. – канонізована.Потім стала однією з трьох світових релігій. 3 корзини коштовностей : 1. Учитель Будда. 2. Вчення буддизму. 3. Зберігач істини. Корзина – «тіпітака».2 книги : «Велика колісниця» і «Мала колісниця». 4 істини,які відкрились Будді : 1) Життя – це страждання. 2) Причина страждання – бажання. 3) Щоб звільнитись від страждань, потрібно звільнитися від бажань. 4) Потрібно вести життя за законами правильної поведінки і правильного знання (моральні вимоги), засвідчення принципів буддизму і здатність до самозаглиблення та медитації. Їх поглиблення – через проповідування восьмирічного шляху: - правильне судження; - правильне рішення; - правильна мова; - правильне устремління; - правильне життя; - правильна увага; - правильне зосередження; - правильний шлях в житті. Стан внутрішньої нірвани при змінному житті. Намагання показати можливі зміни карми. Можливість накопичення заслуг – зміна статусу. Можливість змінювати майбутнє життя для людей низьких каст, надія на зміни в майбутньому. Читайте також:
|
||||||||
|