Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Проведення операцій з платежами до місцевих бюджетів

Платежі до місцевих бюджетів, які згідно з Бюджетним кодексом, законом про Державний бюджет України та рішенням ради є доходами загального фонду місцевих бюджетів, зараховуються на аналітичні рахунки, відкриті в головних управліннях державної казначейської служби за балансовим рахунком 3141 "Надходження до загального фонду місцевих бюджетів" Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів. Інформація щодо надходження та повернення помилково або надміру зарахованих платежів до місцевих бюджетів одночасно відображається на відповідних аналітичних рахунках, відкритих за рахунком бюджетного обліку 6121 "Доходи загального фонду місцевого бюджету".

Кредитовий залишок за балансовим рахунком 6121 дає інформацію про надходження (з урахуванням повернення) платежів до загального фонду місцевих бюджетів наростаючим підсумком з початку року. За окремими аналітичними рахунками допускається від'ємний залишок, який свідчить, що повернень платежів у поточному бюджетному періоді з цього рахунку (за рахунок надходжень до загального фонду) відбулося більше, ніж надходжень. Від'ємний залишок за рахунком бюджетного обліку 6121 у цілому не допускається.

Повернення помилково та надмірно сплачених платежів,які надійшли до загального фонду місцевого бюджету, здійснюється з відповідного аналітичного рахунку 3141 у межах поточних надходжень за день. У випадку недостатності або відсутності коштів на рахунку 3141 повернення здійснюється шляхом залучення коштів з рахунку 3142 "Кошти загального фонду місцевих бюджетів" в межах поточних надходжень за день. У разі недостатності або відсутності коштів на відповідному рахунку 3142 повернення може здійснюватися шляхом залучення коштів з інших рахунків 3142, відкритих для акумулювання доходів відповідного місцевого бюджету.

У випадку, коли для проведення платежів недостатньо коштів, закумульованих на рахунках 3142 місцевого бюджету, необхідна для здійснення повернення частка коштів перераховується на цей рахунок місцевим фінансовим органом. Підставою для такого перерахування є звернення казначейства до фінансового органу, на видатковий рахунок якого були перераховані кошти, та копія подання органу, що контролює справляння надходжень бюджету.

Для щоденного акумулювання коштів, які надійшли до загального фонду місцевих бюджетів, у головному управлінні казначейства відкриваються аналітичні рахунки за балансовим рахунком 3142 "Кошти загального фонду місцевих бюджетів". Залишки коштів, що склалися на відповідних аналітичних рахунках, відкритих за балансовим рахунком 3141 "Надходження до загального фонду місцевих бюджетів", на кінець операційного дня у регламентований час засобами програмного забезпечення, на підставі меморіальних документів перераховуються на рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3142 окремо для кожного місцевого бюджету, а саме:

- перший - для акумулювання доходів, які відповідно до Бюджетного кодексу за бюджетами місцевого самоврядування та враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів;

- другий - для акумулювання доходів, які відповідно до Бюджетного кодексу не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів.

Кількість інших рахунків, які відкриваються в органах казначейства для акумулювання коштів загального фонду місцевих бюджетів, залежить від рішення ради про відповідний місцевий бюджет та має забезпечити процес його виконання.

Кошти, які надійшли на аналітичні рахунки 3142 "Кошти загального фонду місцевих бюджетів", у регламентований час засобами програмного забезпечення направляються на здійснення видатків, передбачених місцевими бюджетами, шляхом перерахування цих коштів у такій послідовності:

1) на рахунки для зарахування міжбюджетних трансфертів (дотацій вирівнювання; субвенцій; коштів, що передаються до державного та місцевих бюджетів з інших місцевих бюджетів, інших дотацій), передбачених у відповідному бюджеті;

2) кошти, що залишилися після перерахування міжбюджетних трансфертів, на підставі розпоряджень про виділення коштів загального фонду місцевих бюджетів, затверджених керівником місцевого органу виконавчої влади, перераховуються на рахунки головних розпорядників коштів місцевого бюджету, відкриті за балансовим рахунком 3531 "Особові рахунки розпорядників за коштами, отриманими із загального фонду місцевого бюджету" (або 3541 „Реєстраційні рахунки розпорядників за коштами загального фонду місцевого бюджету").

Порядок зарахування надходжень загального фонду місцевих бюджетів наведено на рисунку 10.15.

Рис. 10.15. Схема зарахування надходжень загального фонду місцевих бюджетів

На рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3141, сплачується більше ста видів платежів, що є доходами загального фонду місцевих бюджетів. До таких платежів належать: збори за використання різних видів природних ресурсів місцевого значення; плата за ліцензії на певні види господарської діяльності та сертифікати, що видаються Радою Міністрів АР Крим, виконавчими органами місцевих рад і місцевими органами виконавчої влади; збір за провадження торговельної діяльності з придбанням пільгового торгового патенту та інші. На рахунки, відкриті за даним балансовим рахунком, перераховуються всі види міжбюджетних трансфертів, які підлягають зарахуванню до загального фонду місцевих бюджетів. Загалом доходи загального фонду складають основну частку надходжень місцевих бюджетів.

Платежі до місцевих бюджетів, якіє доходами спеціального фонду місцевого бюджету(крім власних надходжень бюджетних установ), зараховуються на рахунки, відкриті в головних управліннях казначейства за балансовим рахунком 3151 "Надходження коштів спеціального фонду місцевих бюджетів, які направляються на спеціальні видатки". Інформація щодо надходження та повернення платежів одночасно відображається на відповідних рахунках, відкритих за рахунком бюджетного обліку 6122 "Доходи спеціального фонду місцевого бюджету, які направляються на спеціальні видатки". Кредитовий залишок за балансовим рахунком 6122 дає інформацію про надходження коштів (з урахуванням повернення платежів) до спеціального фонду місцевих бюджетів наростаючим підсумком з початку року.

Повернення помилково та надміру сплачених платежів,які надійшли до спеціального фонду місцевого бюджету, здійснюється з відповідного аналітичного рахунка 3151 у межах поточних надходжень за день. У випадку недостатності або відсутності коштів на цьому рахунку повернення здійснюється шляхом залучення коштів з відповідного рахунку 3152 "Кошти спеціального фонду місцевих бюджетів, які направляються на спеціальні видатки". За недостатності коштів на даному рахунку необхідна для здійснення повернення частка коштів може перераховуватись на цей рахунок місцевим фінансовим органом з його видаткового рахунку. Підставою для здійснення фінансовим органом такого перерахування коштів є звернення казначейства та копія подання органу, що контролюють справляння надходжень бюджету.

Для щоденного акумулювання платежів, які надійшли до спеціального фонду місцевого бюджету, головні управління казначейства відкривають рахунки за балансовим рахунком 3152 "Кошти спеціального фонду місцевих бюджетів, які направляються на спеціальні видатки" для кожного місцевого бюджету. Кількість рахунків для акумулювання залежить від рішення ради про відповідний бюджет і має забезпечити процес його виконання.

Залишки коштів, що склалися на відповідних рахунках, відкритих за балансовим рахунком 3151 "Надходження коштів спеціального фонду місцевих бюджетів, які направляються на спеціальні видатки", у регламентований час засобами програмного забезпечення, шляхом формування меморіальних документів перераховуються на рахунки 3152 "Кошти спеціального фонду місцевих бюджетів, які направляються на спеціальні видатки" для подальшого їх направлення на здійснення видатків шляхом перерахування цих коштів:

1) на рахунки для зарахування міжбюджетних трансфертів (субвенцій на утримання об'єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об'єктів спільного користування; субвенцій на виконання власних повноважень територіальних громад сіл, селищ, міст та їх об'єднань; субвенцій на виконання інвестиційних проектів; інших субвенцій), передбачених у відповідному бюджеті;

2) кошти, що залишилися після перерахування міжбюджетних трансфертів, на підставі розпоряджень про виділення коштів спеціального фонду місцевих бюджетів, затверджених керівником місцевого органу виконавчої влади, перераховуються на рахунки головних розпорядників коштів місцевого бюджету, відкриті за балансовим рахунком 3532 "Особові рахунки розпорядників за коштами, отриманими із спеціального фонду місцевого бюджету".

На рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3151, сплачуються майже три десятки різних платежів, зокрема: перерахування підприємцями частки вартості виготовленої нестандартної продукції з дозволу на тимчасове відхилення від вимог відповідних стандартів щодо якості продукції, виданого Державним комітетом України по стандартизації, метрології і сертифікації; інші надходження до фондів охорони навколишнього природного середовища; відсотки за користування позиками, що надавалися з місцевих бюджетів; кошти від відчуження майна, що перебувало у комунальній власності; субвенції, що є доходами спеціального фонду місцевих бюджетів та ін. Однак питома вага доходів спеціального фонду в структурі загальних надходжень місцевих бюджетів є незначною.

Схема зарахування надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів наведена на рисунку 10.16.

Рис. 10.16. Схема зарахування надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів

Платежі, які розподіляються між загальним та спеціальним фондами місцевого бюджету,зараховуються на рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3161 "Кошти, які розподіляються між загальним і спеціальним фондами місцевих бюджетів" Плану рахунків. Інформація про надходження з урахуванням повернень одночасно відображається на рахунках, відкритих за рахунком бюджетного обліку 6123 "Доходи місцевого бюджету, які підлягають розподілу між загальним та спеціальним фондами". Кредитовий залишок за балансовим рахунком 6123 дає інформацію про надходження платежів, які розподіляються між загальним та спеціальним фондами місцевого бюджету наростаючим підсумком з початку року.

Залишки коштів за день з рахунків, відкритих за балансовим рахунком 3161 "Кошти, які розподіляються між загальним і спеціальним фондами місцевих бюджетів", розподіляються головними управліннями державного казначейства між загальним та спеціальним фондами місцевого бюджету за встановленими у рішенні про відповідний місцевий бюджет нормативами.

За результатами розподілу платежів формується відомість розподілу платежів між загальним та спеціальним фондами місцевого бюджету, які надійшли на аналітичні рахунки 3161, та засобами програмного забезпечення у регламентованому режимі проводиться перерахування розподілених коштів на відповідні рахунки, відкриті за балансовими рахунками 3141 "Надходження до загального фонду місцевих бюджетів" та 3151 "Надходження коштів спеціального фонду місцевих бюджетів, які направляються на спеціальні видатки".

Як правило, на рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3161, зараховується незначна кількість належних місцевим бюджетам платежів, частка яких є несуттєвою в загальному обсязі доходів місцевих бюджетів.

Схема зарахування платежів, які розподіляються між загальним та спеціальним фондами місцевих бюджетів, наведена на рисунку 10.17.

Рис. 10.17. Схема зарахування платежів, які розподіляються між загальним і спеціальним фондами місцевих бюджетів

Платежі, які розподіляються між рівнями місцевих бюджетівза нормативами, встановленими Бюджетним кодексом, законом про державний бюджет на відповідний рік та рішеннями місцевих рад, зараховуються на рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3321 "Кошти, які підлягають розподілу між рівнями бюджету" Плану рахунків. Інформація про надходження з урахуванням повернень одночасно відображається на рахунках, відкритих за рахунком бюджетного обліку 6221 "Доходи, які підлягають розподілу між рівнями бюджету". Кредитовий залишок за рахунком 6221 дає інформацію про надходження платежів, які підлягають розподілу між рівнями місцевих бюджетів.

Повернення платникам помилково та надміру сплачених платежів,які розподіляються між рівнями бюджетів, здійснюється з аналітичних рахунків, відкритих за балансовим рахунком 3321, у межах поточних надходжень на ці рахунки за день.

У випадку недостатності або відсутності коштів на аналітичному рахунку 3321 повернення може здійснюватись шляхом залучення коштів на цей рахунок з відповідних рахунків 3142 "Кошти загального фонду місцевих бюджетів" та 3152 "Кошти спеціального фонду місцевих бюджетів, які направляються на спеціальні видатки". Залучення коштів здійснюється з дотриманням співвідношення, передбаченого нормативами розподілу платежів між рівнями бюджетів. Проведення такого підкріплення складається з двох етапів: спочатку відповідні частки коштів перераховуються з рахунків 3142 на аналітичні рахунки 3141 "Надходження до загального фонду місцевих бюджетів", а з рахунків 3152 - на рахунки 3151 "Надходження коштів спеціального фонду місцевих бюджетів, які направляються на спеціальні видатки". Після цього кошти перераховуються з рахунків 3141 та 3151 на відповідний аналітичний рахунок 3321 для здійснення повернення платежу. Якщо коштів, що закумульовані на рахунках 3142 та 3152 відповідних місцевих бюджетів, недостатньо, органи казначейства готують та надсилають до місцевих фінансових органів звернення, на підставі яких залучаються необхідні суми коштів.

Залишки коштів на аналітичних рахунках, відкритих за балансовим рахунком 3321 "Кошти, які підлягають розподілу між рівнями бюджету", в кінці дня за встановленими нормативами розподіляються між рівнями місцевих бюджетів. За результатами розподілу платежів формується відомість розподілу між рівнями місцевих бюджетів платежів, які надійшли на рахунки 3321.

На рахунки, що відкриваються за балансовим рахунком 3321, платниками податків області сплачується близько півсотні різних видів платежів, надходження від яких складають найбільшу частку в загальній структурі доходів місцевих бюджетів. До таких доходів належать: податок з доходів фізичних осіб; плата за землю; збір за першу реєстрацію транспортного засобу; плата за оренду майна, що перебуває в комунальній власності тощо. Більша частина цих платежів, зокрема всі з тих, що вказані вище, крім збору за першу реєстрацію транспортного засобу, розподіляються до загального фонду місцевих бюджетів.

Схема зарахування платежів, які розподіляються між рівнями місцевих бюджетів, наведена на рисунку 10.18.

Платежі, які тимчасово відносяться на доходи місцевого бюджету і підлягають розподілуміж місцевим бюджетом та іншими отримувачами коштів, зараховуються на рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3421 "Кошти, тимчасово віднесені на доходи місцевого бюджету, що підлягають розподілу". Інформація про надходження даних платежів одночасно відображається на рахунках, відкритих за

рахунком бюджетного обліку 6421 "Кошти, тимчасово віднесені на доходи місцевого бюджету, що підлягають розподілу". Кредитовий залишок за рахунком бюджетного обліку 6421 дає інформацію про надходження платежів, які тимчасово відносяться на доходи місцевого бюджету і підлягають розподілу, наростаючим підсумком з початку року.

Рис. 10.18. Схема зарахування платежів, що розподіляються між рівнями місцевих бюджетів

Повернення помилково та надміру сплачених коштів,які тимчасово віднесені до доходів місцевого бюджету і підлягають розподілу, здійснюється з аналітичних рахунків, відкритих за балансовим рахунком 3421, у межах поточних надходжень на ці рахунки за день.

У разі недостатності або відсутності коштів на аналітичному рахунку 3421 повернення може здійснюватись шляхом залучення коштів на цей рахунок з рахунків 3142 "Кошти загального фонду місцевих бюджетів" та 3152 "Кошти спеціального фонду місцевих бюджетів, які направляються на спеціальні видатки".

Залучення коштів здійснюється з дотриманням співвідношень, передбачених нормативами розподілу платежів, що зараховуються на рахунки 3421. Проведення такого підкріплення здійснюється наступним чином: спочатку кошти з рахунків 3142 та 3152 перераховуються на аналітичні рахунки, відкриті за балансовими рахунками 3141 та 3151. Після цього кошти перераховуються на аналітичний рахунок 3421 для здійснення повернення помилково або надмірно зарахованого платежу. Одночасно з цим на підставі звернення органу казначейства та копії подання органу, що контролюють справляння надходжень бюджету, частка коштів, перерахована до відповідного цільового фонду, повертається ним на рахунок 3421.

Якщо закумульованих на рахунках 3142 та 3152 відповідних місцевих бюджетів коштів недостатньо для підкріплення рахунків 3421 з метою повернення помилково та надмірно зарахованих платежів, органами казначейства надсилаються звернення до місцевих фінансових органів. На підставі таких звернень для повернення платежів залучаються кошти з видаткових рахунків місцевих бюджетів.

Залишки коштів, акумульованих на аналітичних рахунках, відкритих за балансовим рахунком 3421, у кінці дня розподіляються за встановленими нормативами. Після розподілу такі кошти засобами програмного забезпечення перераховуються на:

- рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3141 "Надходження до загального фонду місцевих бюджетів";

- рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3151 "Надходження коштів спеціального фонду місцевих бюджетів, які направляються на спеціальні видатки;

- частина коштів, яка належить іншим одержувачам, перераховується на рахунки власників, до яких, як правило, належать територіальні підрозділи державних цільових фондів.

За результатами розподілу формується відомість розподілу коштів, тимчасово віднесених на доходи місцевого бюджету, які надійшли на аналітичні рахунки 3421 "Кошти, тимчасово віднесені на доходи місцевого бюджету, що підлягають розподілу", а також Реєстр платників за спрощеною системою оподаткування .

На рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3421, сплачується фіксований податок з доходів фізичних осіб від підприємницької діяльності, фіксований сільськогосподарський податок, єдиний податок на підприємницьку діяльність з фізичних та юридичних осіб, нараховані до 1 січня 2011 року.

Схема платежів, які тимчасово віднесені на доходи місцевих бюджетів і підлягають розподілу, наведена на рисунку 10.19.

Інші платежі, які тимчасово віднесені на доходи місцевого бюджету,зараховуються на рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3422 "Інші кошти, тимчасово віднесені на доходи місцевого бюджету". Інформація про надходження з урахуванням повернень цих платежів одночасно відображається на рахунках, відкритих за рахунком бюджетного обліку 6422 "Інші кошти, тимчасово віднесені на доходи місцевого бюджету". Кредитовий залишок за рахунком бюджетного обліку 6422 відображає інформацію про надходження інших платежів, які тимчасово віднесені на доходи місцевого бюджету, наростаючим підсумком з початку року.

Залишки коштів на рахунках, відкритих за балансовим рахунком 3422, у кінці дня розподіляються за нормативами, встановленими відповідними законодавчими актами, та перераховуються за призначенням.

Схема зарахування платежів, тимчасово віднесених на доходи місцевих бюджетів коштів, наведена на рисунку 10.20.

Власні надходження бюджетних установ, які утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів,зараховуються на спеціальні реєстраційні рахунки, відкриті у розрізі груп власних надходжень в органах державного казначейства за місцем обслуговування розпорядників коштів за балансовим рахунком 3542 "Реєстраційні рахунки розпорядників за коштами спеціального фонду місцевого бюджету". Інформація щодо власних надходжень розпорядників коштів місцевих бюджетів одночасно відображається на рахунках бюджетного обліку 6124 "Власні кошти розпорядників коштів місцевого бюджету".

Рис. 10.19. Схема зарахування платежів, які тимчасово віднесені на доходи місцевих бюджетів і підлягають розподілу

Повернення надміру або помилково зарахованих власних надходжень бюджетних установз рахунків, відкритих за балансовим рахунком 3542 "Реєстраційні рахунки розпорядників за коштами спеціального фонду місцевого бюджету", здійснюється на підставі платіжних документів розпорядника коштів бюджетів та підтвердження обґрунтованості здійснення такої операції у межах наявних залишків коштів на рахунку.

Органи казначейства щоденно, використовуючи автоматизовану систему "Є-Казна", формують виписки з рахунків, відкритих за балансовим рахунком 3542, і надають їх розпорядникам коштів місцевих бюджетів разом з реєстром розрахункових документів.

Рис. 10.20. Схема зарахування платежів, тимчасово віднесених на доходи місцевих бюджетів

Зі спеціальних реєстраційних рахунків, на яких обліковуються власні надходження, розпорядники бюджетних коштів можуть здійснювати перерахування коштів на підставі платіжних доручень вищим та підвідомчим установам і організаціям відповідно до чинних нормативно-правових актів. Таке перерахування коштів відображається в обліку відповідно як зменшення доходів, а отримання розпорядниками бюджетних коштів - як збільшення доходів.

До переходу місцевих бюджетів на повнофункціональне казначейське обслуговування власні надходження розпорядників коштів місцевих бюджетів зараховувалися на рахунки, відкриті в установах банків на ім'я розпорядників коштів. Всю інформацію про здійснення операцій з коштами, що належать до власних надходжень бюджетних установ, фінансові органи отримували від розпорядників коштів. Така інформація щомісяця подавалася у формі звітів про виконання спеціального фонду кошторису в частині власних надходжень.

У даний час проведення всіх операцій з власними надходженнями розпорядників коштів місцевих бюджетів зосереджено в органах казначейства. Інформацію про рух коштів, що належать до власних надходжень бюджетних установ, органи казначейства доводять до відповідних фінансових органів і розпорядників коштів місцевих бюджетів.

У цілому, діючий в органах казначейства механізм зарахування надходжень до місцевих бюджетів є набагато ефективним від того, що застосовувався до запровадження системи казначейського обслуговування бюджетів. Цей механізм більш прозорий, сприяє прискоренню проходження бюджетних платежів та оптимізації управління місцевими фінансовими ресурсами, дозволяє в режимі реального часу забезпечити консолідацію повної й об'єктивної інформації про стан виконання дохідної частини місцевих бюджетів.




Переглядів: 389

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація роботи органів казначейства з обслуговування місцевих бюджетів за доходами | Организационная структура управления финансами компании. Роль и функции финансового менеджера.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.