Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Порядок виконання роботи

 

7.4.1. Увімкнути тумблер "Сеть", з'єднати гніздо "Х" осцилографа з гніздом "Синхр."на передній панелі схеми макета (рис. 7.2).

7.4.2. Підготувати до роботи осцилограф

(рис. 7.3). Для цього встановити його органи регу-лювання в такі положення (рухаючись по передній панелі ліворуч – униз, праворуч – нагору):

– перемикачі "Время/дел." I і II каналів у позицію "0,5", а перемикачі входів у позицію "відкритий вхід";

– натиснути кнопку роботи "®® ";

– натиснути кнопку полярності;

– кнопку "Сеть" відтягнути на себе;

– натиснути кнопки синхронізації "Внешн. I:I";

– перемикач "Время/дел." у позицію " 1mS".

 

Рисунок 7.2

 

 

 

Рисунок 7.3

Після появи лінії розгортки відрегулювати яскравість, фокус і встановити ручками "↕" I і ІІ каналів лінії розгортки відповідно у верхній і нижній половині екрана.

7.4.3. Дослідити амплітудну характеристику ОП в режимі неінвертувального ППС, схема 1 на рис. 7.2. Для цього необхідно:

– установити перемикач П1 у положення "5 В", перемикач П2 у положення "Постоянное напряжение", перемикач П3 у положення схеми 1, перемикач П4 у положення "0 В", перемикач "Rос" у положення "120 кОм"; підключити сигнальний кабель "Напряжение Uвх " до входу схеми 1;

– зняти залежність Uвих від Uвх1, змінюючи Uвх1 за допомогою перемикача П4. Результати занести в табл. 7.1.

 

Таблиця 7.1

Uвх1, мВ -200 -100 −- 75 − -50 −-25 + +25 + +50 ++75 + +100 + +200
Uвих, В                      

 

 

7.4.4. Визначити розрахунковим і експеримен-тальним шляхом коефіцієнт підсилення ОП та вплив на нього опору зворотного зв'язку. Для цього необхідно:

– встановити за допомогою перемикача П4 Uвх1= 0,1 В;

– виміряти Uвих при значеннях Rос, рівних відповідно 120, 30 і 3 кОм;

– обчислити коефіцієнт підсилення підсилювача за формулами

;

Результати вимірювань і обчислень занести в табл. 7.2.

 

Таблиця 7.2

 

Rос, кОм
Uвих, В      
Крозр      
Кексп      

 

7.4.5. Досліджувати роботу схеми в режимі посилення змінного струму. Для цього необхідно:

– підключити кабель I каналу осцилографа до входу, а кабель ІІ каналу – до виходу схеми 1;

– подати перемикачем П2 на схему імпульсний прямокутний сигнал і відрегулювати якість, розмір і положення зображення на екрані;

– навести зображення вхідного й вихідного сигналів ОП, дотримуючись масштабу, часових співвідношень та прив'язки до нульового рівня. Зарисувати схему 1.

7.4.6. Досліджувати амплітудну характерис-тику ОП в режимі інвертувального ППС, схема 2 на рис. 7.2. Для цього необхідно:

– установити П1 у положення "5 В", П2 у положення "Постійна напруга", П3 у положення "Схема 2", "Rос" у положення "120 кОм"; перемкнути сигнальний кабель "Напряжение Uвх" до входу схеми 2;

– зняти залежність Uвих від Uвх2 , змінюючи Uвх2 за допомогою П4.

Результати занести в таблицю, аналогічну табл. 7.1.

7.4.7. Визначити розрахунковим і експериментальним шляхом коефіцієнт підсилення ОП та вплив на нього опору зворотного зв'язку. Для цього необхідно:

– встановити за допомогою П4 Uвх2 = 0,1 В;

– виміряти Uвих при значеннях Rос , рівних 120, 30 і 3 кОм;

– обчислити коефіцієнт підсилення підсилювача за формулами ;

Результати занести в таблицю, аналогічну табл. 7.2.

7.4.8. Дослідити роботу схеми в режимі посилення змінного струму. Для цього необхідно:

– перемкнути кабелі осцилографа відпо-відно до входу і виходу схеми 2, перевести П4 у положення "Прямокутне";

– зарисувати в лабораторний журнал зобра-ження на екрані осцилографа, дотримуючись масштабу, часових співвідношень та прив'язки до нульового рівня. Зарисувати схему 2 (рис. 7.2).

7.4.9. Дослідити ОП в режимі аналогового суматора-інвертора (схема 3). Для цього режиму:

що дозволяє залежно від співвідношень значень резисторів R2, R3, Roc розв’язувати рівняння виду

х = −(а+b);

х = − (mа+b);

х = −k(mа+b).

Для дослідження ОП необхідно:

– встановити перемикач П1 у положення "0,5 В" (якщо в процесі експерименту прилад буде зашкалювати, змінити межу на 5 В);

– встановити перемикач П2 у положення "Постійна напруга", перемикач П3 у положення "Схема 3";

– підключити сигнальний кабель "Напряжение Uвх " до входу схеми 3, при цьому на її вхід 2 буде подана регульована за допомогою перемикача П4 постійна напруга, а на вхід 3 − постійна напруга Uвх3 = 0,2 В;

– встановити перемикачі П4, "R3" і "Roc" у положення, що забезпечують режим, зазначений у табл. 7.3, і виміряти Uвих. Розрахувати Uвих за наведеною вище формулою.

Результати вимірювання і розрахунку занести в табл. 7.3.

Таблиця 7.3

 

Алго- ритм Uвх2, В R2, кОм Uвх3, В R3, кОм Roc,кОм Uвих.розр, В     Uвих.ксп, В   ΔUвих, %  
х = − (a+b) 0,1 0,2 0,2 0,2      
х = − (mа+b) 0,1 0,2 0,2 0,2      
х = −k(mа+b) 0,2 0,2 0,2 0,2      

 

Записати висновки за результатами експерименту, зарисувати схему 3.

7.4.10. Дослідити роботу ОП в режимі диференціатора, що розв’язує рівняння

Для цього необхідно:

– встановити перемикач П3 у положення "Схема 4", перемикач "Roc" у положення "120 кОм", підключити сигнальний кабель до входу схеми 4, перемкнути кабелі осцилографа відповідно до входу і виходу схеми 4;

– подати на вхід ОП за допомогою перемикача П2 по черзі синусоїдальну, косинусоїдальну, прямокутну, трикутну і трапецеїдальну напруги та одержати на осцилографі зображення вхідного і вихідного сигналів схеми. Зарисувати ці зображення, дотримуючись часових співвідношень між ними. Зарисувати

схему 4;

– порівняти зображення продиференційованих схемою сигналів із графіками, підготовленими вдома, і зробити висновки.

7.4.11. Дослідити роботу ОП в режимі інтегратора, що розв’язує рівняння

Для цього необхідно:

– встановити перемикач П3 у положення схеми 5 (рис. 7.2), перемкнути сигнальний кабель на вхід схеми 5, перемкнути кабелі осцилографа відповідно до входу і виходу схеми 5;

– повторити операції 2−3 п. 7.4.10.

 




Переглядів: 697

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Опис лабораторної установки | Ориентировочная основа действия (ООД) по проведению практического занятия

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.