Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методика проведення виховної години

ЛЕКЦІЯ 1. Планування виховної роботи класного керівника. Організація та проведення бесід та диспутів.

1 Планування виховної роботи класного керівника

2 Організація та проведення бесід.

3 Методика підготовки диспуту.

Планування виховної роботи класного керівника

Методика проведення виховної години

Виховні години є основним компонентом системи роботи класного керівника. Вони проводяться з різними виховними цілями. Їх форми й технології можуть мати безліч варіантів залежно від поставленої мети, віку учнів, досвіду класного керівника й шкільних умов.

Іноді в педагогічній літературі й шкільній практиці цю форму організації виховної діяльності називають годиною виховання, виховною годиною, годиною класного керівника, класною годиною. Справа не в назві!

Виховна година – це форма спілкування класного керівника з учнями, це розмова «по душам», це корисна інформація, необхідна вихованцям для майбутнього дорослого життя, яку не можна у повній мірі отримати на уроках, це збір колективу для вироблення плану участі класу в загальношкільних заходах.

Тематика виховних годин може бути різноманітною, й отже не існує меж для педагогічної творчості класного керівника щодо форми проведення виховної години. Також неможливо заздалегідь передбачити всі проблеми в класі і включити їх обговорення до плану виховної роботи, тому в проведенні виховної години завжди елемент новизни, непередбачуваності.

На превеликий жаль, частина класних керівників вважає, що виховна година – це час для нотацій вчителя по відношенню до учнів за їх навчання та поведінку, забуваючи, що виховна година, як основна форми роботи класного керівника з класом, повинна реалізовувати свої функції, мати чітко визначену мету.

Наукова література та педагогічна практика виділяє такі основні функції виховної години:

освітня – ознайомлення та пізнання оточуючого світу;

орієнтовна – спрямована на оцінювання навколишнього;

спрямовуюча – така, що дозволяє визначити шляхи та засоби взаємодії з оточуючим дитину світом.

Отже, метою виховної години має бути формування чітко визначеного ставлення учнів до об'єктів та явищ оточуючого світу, загальнолюдських цінностей, а також розвиток моральних, етичних, трудових, естетичних, науково-пізнавальних, світоглядних поглядів, умінь та навичок спілкування, доцільної поведінки у різних життєвих ситуаціях.

У сучасній школі, задля досягнення конкретної виховної мети, класний керівник використовує різні форми проведення виховних годин, доцільно чергує й впроваджує найрізноманітніші методи виховання. Сьогодні в арсеналі сучасного класного керівника рольові ігри, народні свята, бесіди, диспути, дискусії, класні

референдуми, класні збори, прес-діалоги, вікторини, екскурсії, зустрічі з цікавими людьми, КВК, конкурси, практикуми, години поезії, читацькі конференції, дні іменинника, аукціони ідей тощо.

При всій розмаїтості тематики та форм проведення виховні години можна систематизувати таким чином:

виховна година – організована як спосіб колективного планування класної або загальношкільної справи;

виховна година – як спосіб розв’язання можливого конфлікту;

виховна година – запланована, для підведення підсумків, наприклад, успішності за семестр;

виховна година – як бесіда з психолого-педагогічних проблем учнів;

система виховних годин для реалізації визначеної освітньої програми: людина і суспільство, людина і пізнання світу, людина і природа, народна культура і духовність тощо.

Класні керівники, які хвилюються за майбутнє своїх вихованців, мають пропонувати на виховних годинах наступні освітні програми:

Ø «Пізнай себе» – теоретичні і тренінгові заняття з прикладної психології, бесіди про закономірності психіки і поведінки людини.

Ø «Найди себе» – бесіди з профорієнтації.

Ø «Спілкування і етикет» – цикл виховних ситуацій, рольових ігор де розкриваються секрети про те, як спілкуватися з людини.

Ø «Права громадянина і людини» – відомості із Декларації про права людини, Конвенції про права дитини та інші.

Ø «Основи сімейного світу» – як створити щасливу сім’ю?

Основним документом класного керівника є план на півріччя або на рік. Загальноприйнятої структури плану виховної роботи немає, тому він повинен творчо підходити до його складання.План роботи класного керівника затверджує директор школи, контролює заступник директора з виховної роботи, який слідкує за виконанням та реалізацією запланованого. Заступник директора з виховної роботи перевіряє планування, вносить пропозиції та рекомендації не менше двох разів на рік.

При складанні плану виховної роботи необхідно додержуватись низки вимог:

1. Чітке визначення мети.

2. Орієнтація на реалізацію потреб, інтересів дітей, їх розвиток, що передбачає врахування пропозицій школярів і батьків, вивчення їх цінностей.

3. Відображення в плані основних подій держави.

4. Передбачення різних видів діяльності, розвиток їх активності, творчості.

5. Орієнтація на різнобічність змісту, форм, методів роботи, спрямованих на розвиток інтересів, здібностей дітей.

6. Передбачення умов для вибору школярами різних видів, форм діяльності, способів вираження своєї позиції.

7. Забезпечення наступності у змісті, формах діяльності, виключення дублювання, врахування попереднього досвіду, бачення перспективи.

8. Конкретність, реальність, обґрунтованість роботи, яка планується, що передбачає врахування особливостей учнівського і педагогічного колективів, рівнів їх розвитку, традицій.

9. Врахування таких джерел для складання плану:матеріалів, рекомендацій педагогічних і методичних досліджень з питань роботи класного керівника:

· Передового досвіду класних керівників;

· Можливостей школи, батьків, громадськості, оточуючих школу підприємств, культурних закладів;

· Традиційні свята навчального року;

· Традиції школи, класного колективу;

· Події, факти, пов’язані з життям країни, міста, села;

· Події, дати , пов’язані з життям видатних людей;

· Загальношкільні плани;

· Попередні плани класного керівника.

2 Організація та проведення бесід.

Основним із видів діалогічного спілкування учителя і учня є бесіда.Бесіда-провідний метод формування суспільної свідомості, тому що живе слово завжди було і залишається дієвим методом морального виховання особистості.Бесіда з одного боку виступає як форма питань і відповідей, а з іншого як метод виховного впливу на свідомість учнів. Але виховні функції бесіди будуть реалізовані якщо вона :

1. Має чітку спрямованість

2. Несе нову інформацію

3. Враховує вікові та індивідуальні особливості дітей

4. здійснюється у виховному процесі систематично і послідовно.




Переглядів: 9018

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Приклад. | Види бесід

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.