Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






RELATIVE CLAUSES

Before doing these exercises revise grammar material – N. A. Bonk, Unit 1: p. 12 – 14, Unit 2: p. 32, 33.

 

1. Underline the correct word from ones in theitalics in each sentence.

1. An old man, who/which was carrying a suitcase, knocked at the door.

2. The winner, which/whose bike was an unusual design, won a medal.

3. The girl who/which spoke to me turned out to be in my class.

4. The museum, which/whose was in a beautiful building, was closed.

5. A policeman that/which we asked told us how to get there.

6. The boy whose/whom house I was staying at was my old friend.

2. In this exercise you have to explain what some words mean. Choose the right meaning from the box and then write a sentence with who.

steals from a shop designs buildings doesn’t believe in God is not brave buys something from a shop pays rent to live in a house or flat breaks into a house to steal things no longer works and gets money from the state

e.g. (an architect): An architect is someone who designs buildings.

1. a burglar 5. a coward 7. a pensioner

2. a customer 6. an architect 8. a tenant

3. a shoplifter

 

3. Make one sentence from two. Use who/that/which.

e.g. A girl was injured in the accident. She is now in hospital. The girl who was injured in the accident is now in hospital.

1. A man answered the phone. He told me you were away.

2. A waitress served us. She was very impolite and impatient.

3. A building was destroyed in the fire. It has now been rebuilt.

4. Some people were arrested. They have now been released.

5. A bus goes to the airport. It runs every half hour.

 

4. Combine the phrases to make one sentence. Make the information in the italics the relative clause.

e.g. I have a friend. He speaks four languages.

I have a friend who speaks four languages.

1. An American girl is staying with us. We met her last year.

2. We have a teacher. She comes from Australia.

3. A girl lent me a book. I sat next to her.

4. There were three people at the party. They knew me.

5. We lost the match. We played it on Sunday.

6. Has anyone seen the paper? I had it a minute ago.

7. I didn’t accept the money. He offered it to me.

8. What did you think of the film? It was on TV last night.

9. The teacher was a substitute. She gave us a lesson yesterday.

10. I have read the book. John was talking about it.

 

5. Fill in: who’s or whose.

e.g. My mother, … whose … name is Elizabeth, is a piano teacher.

1.She’s the woman ………. moved next door.

2. Sally is the girl ………. father won the lottery.

3. Helen is the person ……… .car was stolen.

4. Ann’s the one ………. lost a lot of weight.

5. Tim is the man ………. going to help.

6. That’s the woman ………. son was killed in an accident.

 

6. Join the sentences using who, when, where, which or whose.

e.g. She’s the girl. She works in the library. She’s the girl who works in the library.

1. Corfu is an island. It has many beautiful beaches.

2. Here’s the alarm clock. I bought it yesterday.

3. I’ve spoken to John. His house was burgled last Monday.

4. That’s the lady. Her jewellery was stolen.

5. That is the radio. I won it in the competition.

6. John is the man. His house was destroyed in the fire.

7. There’s the hospital. I was born there.

8. That was the summer. I met my wife then.

9. That is Fiona Webb. She is the famous dancer.

10. Holland is the country. The best cheese is produced there.

11. 1945 was the year. The Second World War ended then.

12. That’s the hotel. I stayed there last summer.

 




Переглядів: 2895

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Are the underlined words right or wrong? Correct the sentences that are wrong. | Underline relative pronouns which can be left out in these sentences.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.