Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практичне заняття на тему 6: Комплексна оцінка туристських ресурсів та визначення рейтингів регіонів по розвитку туризму.

На підставі даних таблиць дидактичного матеріалу Д.М.15, Д.М.16 та Д.М.17 виконати аналіз туристських ресурсів України за компонентами: природно-заповідна компонента; історико-культурна компонента; санаторно-курортна компонента шляхом розрахунку інтегрального показника за методикою В.Плюти - „таксономічний аналіз”.

Завдання:

І. Збір та обробка інформації:

1. Доповнити табл. Д.М.17 наступними даними:

- обсяг витрат на утримання природно заповідного фонду за регіонами;

- обсяг надходжень до бюджету від об’єктів природно заповідного фонду за регіонами;

- загальна площа об’єктів природно заповідного фонду за регіонами.

2. Доповнити табл. Д.М.16 наступними даними:

- обсяг витрат на утримання історико-культурних об’єктів;

- надходження до бюджету від об’єктів історико-культурного значення.

3. Доповнити табл. Д.М.15 наступними даними:

- витрати на утримання пансіонатів, дитячих таборів та будинків відпочинку за регіонами;

- надходження до бюджету від діяльності пансіонатів, дитячих таборів та будинків відпочинку за регіонами.

ІІ. Побудова матриці спостережень та оцінка інтегрального показника за кожною компонентою:

1. На підставі отриманих даних побудувати матрицю спостережень за кожною компонентою розмірністю m´n, де m - кількість ознак, а n - кількість регіонів, по яких оцінюється компонента.

2. Розрахувати середні значення кожного показника і їх стандартні відхилення.

3. Сформувати матрицю відстаней.

4. Після стандартизації змінних розрахувати елементи матриці відстаней з урахуванням всіх елементів матриці спостережень.

5. Розділити елементи матриці на стимулятори і дестимулятори.

6. На основі поділу ознак на стимулятори і дестимулятори побудувати еталон із відповідними координатами.

7. Розрахувати відстань між окремими крапками - одиницями і точкою, що формує еталон.

8. Розрахувати інтегральний показник оцінки компоненти.

9. Розрахувати модифікований показник оцінки компоненти.

10. Запропонувати ряд заходів щодо підвищення рівня розвитку компоненти.

ІІІ. Побудова матриці спостережень та оцінка інтегрального показника за всіма компонентами:

Виконується аналогічно за ІІ.

Порядок виконання завдання:

1. Вихідна матриця для наступних розрахунків зобразити в вигляді таблиці по кажній з компонент.

Таблиця 5.1

Матриця спостережень

Назва Регіону кількість об’єктів природно заповідного фонду обсяг витрат на утримання природно-заповідного фонду обсяг надходжень до бюджету від об’єктів природно заповідного фонду загальна площа об’єктів природно заповідного фонду за регіонами
Вінницька        
Волинська        
Дніпро петровська        
....        

 

Матриця спостережень (табл. 5.1) для визначення таксономіческого показника рівня розвитку копоненти характеризована визначеним набором показників, наявними m елементами, що описуються n ознаками. Вищевказану матрицю можна уявити такою уявою:

 

,

де m - число регіонів;

n - число показників;

ХК - значення показника ДО для одиниці i.

2. Ознаки, включені в матрицю спостережень, неоднорідні, оскільки описують різні властивості об'єктів і різняться одиницями вимірів. Тому необхідно виконати попередні перетворення для стандартизації ознак відповідно до формули:

,

причому ; ,

де xk - середнє арифметичне значення ознаки k;

Sk - стандартне відхилення ознаки k;

Zik - стандартизоване значення ознаки k для одиниці i.

3. Розділити ознаки, отримані в стандартизованій матриці на стимулятори і дестимулятори (стимулятори – показники, що підвищують ефективність функціонування компоненти, збільшують обсяги надходження та позитивно впливають на розвиток регіону взагалі, демтимулятори – ті, що зменшують ефективність її функціонування). Ця процедура є основою для побудови так званого еталона, що являє собою точку F0 із координатами:

,

де , якщо SÎI.

, якщо SÏI,

де I - множина стимуляторів;

Zrs - стандартизоване значення ознаки S для одиниці r (S=1, …, n)...

4. Розрахувати значення відстаней (Сi0) між окремими точками - одиницями і точкою F0, що подає еталон і дані занести в матрицю (табл. 5.2).

Таблиця 5.2

Розрахунок матриці відстаней

Регіон
Вінницька          
Волинська          
Дніпро петровська          
....          

Відстань Сi0 до еталонної точки розрахувати по такій формулі:

, (i=1, …, m)...

5. Розрахувати середнє арифметичне значення відстаней по формулі:

.

6. Розрахувати стандартне відхилення відстаней до еталонної точки по формулі:

.

7. Розрахувати відстані до еталонної точки з урахуванням відхилень по формулі:

8. Розрахувати значення інтегрального показника оцінки компоненти за кожним регіоном за формулою: .

9. Визначити значення модифікованого показника оцінки компоненти за кожним регіоном (Дi) за формулою: ДI=1 - Д*i.

Інтегральний показник оцінки компоненти Дi - величина позитивна і наближується до одиниці. Це інтепретується в такий спосіб: дане підприємство має тим більший рівень розвитку компоненти, чим ближче значення показника до одиниці.

10. Аналогічним чиноп проаналізувати кожну компоненти та розрахувати інтегральний показник значення всіх компонент, що відображатиме рівень розвитку тристського потенціалу регіонів.

11. На закінчення зробити висновки і запропонувати ряд заходів щодо підвищення рівню розвитку туристського потенціалу регіонів.




Переглядів: 462

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Висновок результатів та їх аналіз | МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО НАПИСАННю КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.