Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Проектувальний розрахунок

 

Міжосьову відстань передачі визначають за формулою

(7)

де знак “-“ для передач внутрішнього зачеплення;

коефіцієнт - для прямозубих коліс;

- для косозубих і шевронних коліс;

- коефіцієнт концентрації навантаження, приймають:

при постійному навантаженні =1,8;

при змінному

(8)

де - початковий коефіцієнт концентрації навантаження;

- коефіцієнт режиму навантаження.

Під час розрахунків приймаються такі режими навантаження:

O –постійний;

I – важкий;

II – середньоймовірний;

III – середній нормальний;

IV – легкий;

V – особливолегкий

 

Таблиця 2

Коефіцієнт режиму навантаження

Режими навантаження O I II III IV V
Х 0,77 0,5 0,5 0,42 0,31

 

Для коліс, які виконані з сталей, що під час експлуатації не припрацьовуються, .

Початковий коефіцієнт концентрації навантаження приймають в залежності від схеми передачі і коефіцієнта (таблиця 3).

Для попереднього розрахунку визначимо орієнтовано

(9)

де - коефіцієнт, який приймають з ряду стандартних значень:

0,1; 0,15; 0,2; 0,25; 0,315; 0,4; 0,5; 0,63

в залежності від розташування коліс відносно опор:

симетричне розташування 0,4...0,5

несиметричне розташування 0,25...0,4

консольне розташування одного або обох коліс 0,2...0,25

для шевронних передач 0,4...0,63

Менше значення приймають для передач з твердістю зубців більше, ніж HRC 45.

 

Таблиця 3

Коефіцієнт

    Твердість зубців колеса НВ   Коефіцієнт для схеми передачі (рис.6)
               
0,4   ≤350 >350 2,4 1,7 1,9 1,45 1,6 1,3 1,36 1,18 1,2 1,1 1,12 1,06 - - - -
0,6 ≤350 >350 3,1 2,05 2,4 1,7 2,0 1,5 1,6 1,3 1,34 1,17 1,24 1,12 1,14 1,07 - -
0,8 ≤350 >350 - - - - 2,4 1,7 1,86 1,43 1,54 1,27 1,4 1,2 1,26 1,13 1,1 1,05
1,0 ≤350 >350 - - - - 2,8 1,9 2,15 2,56 1,8 1,4 1,6 1,3 1,4 1,2 1,2 1,1
1,2 ≤350 >350 - - - - 3,2 2,1 2,4 1,7 2,1 1,5 1,8 1,4 1,6 1,3 1,3 1,15
1,4 ≤350 >350 - - - - - - 2,8 1,9 2,4 1,7 2,0 1,5 1,8 1,4 1,4 1,2
1,6 ≤350 >350 - - - - - - - - 2,8 1,9 2,4 1,7 2,0 1,5 1,6 1,3

 

 

Рис. 6. Схеми розташування коліс відносно опор

Отриману міжосьову відстань заокруглюють в більший бік до стандартного значення з ряду:

40; 50; 63; 71; 80; 90; 100; 112; 125; 140; 160; 180; 200; 225; 250; 280; 315 (мм)

Визначають попередні основні розміри коліс:

-ділильний діаметр

-ширину колеса

Ширину колеса заокруглюють в найближчий бік до стандартного числа.

Модуль передачі знаходять за формулою

(10)

де - для прямозубих;

- для косозубих;

- для шевронних коліс.

Отримане значення модуля заокруглюють в більший бік до стандартного з ряду (таблиця 4).

Таблиця 4

Стандартний ряд модулів

Ряд I, мм 1,0 1,25 1,5 2,5
Ряд II, мм     1,75 2,25 2,75 3,5 4,5 5,5

 

При твердості НВ ≤ 350 m ≥ 1.0 мм;

НВ ≥ 400 m ≥ 1.5 мм.

Сумарне число зубців визначають в залежності від найменшого кута нахилу зубця

(11)

для шевронних коліс .

Отримане значення заокруглюють в менший бік до цілого числа і визначають дійсне значення кута:

Число зубців шестірні і колеса:

для шестірні

Заокруглюють у найближчий бік до цілого числа.

для прямозубих коліс дорівнює 17, а для косозубих і шевронних .

Якщо <17, то передачу виконують з додатним коригуванням для усунення підрізання зубців і збільшення їх зламної міцності, розраховуючи коефіцієнт коригування за формулою:

Для коліс зовнішнього зачеплення , внутрішнього .

Кількість зубців колеса зовнішнього зачеплення внутрішнього .

Фактичне передаточне число не повинне відхилятись від заданого більш, ніж на 4%.

Діаметри зубчастих коліс:

ділильні діаметри

(12)

(13)

Знак “-“ – для зовнішнього зачеплення;

діаметри кіл вершин і западин

(14)

(15)

(16)

(17)

де , - коефіцієнти коригування шестерні і колеса;

- коефіцієнт сприймання коригування;

- ділильна міжосьова відстань

Визначають сили в зачепленні

- колову ; (18)

- радіальну (19)

(для стандартного кута )

- осьову

(20)

2.4. Перевірочний розрахунок за контактними напруженнями і напруженнями згину

 

Зубці коліс перевіряють за напруженнями згину.

Розрахункове значення напруження згину у зубцях колеса:

(21)

у зубцях шестірні

(22)

де - коефіцієнт, який залежить від кута нахилу зубців;

для прямозубих коліс =1;

для косозубих коліс в залежності від ступеня точності визначається за таблицею 5.

Таблиця 5

Коефіцієнт

Ступінь точності
0,72 0,81 0,91 1,0

 

Попередньо знаходять ступінь точності в залежності від швидкості колеса

за таблицею 6.

 

Таблиця 6

Зв’язок між ступенем точності і коловою швидкістю колеса

Ступінь точності   Граничні окружні швидкості коліс, м/с
прямозубі непрямозубі
  циліндричні   конічні   циліндричні   конічні
До 15 -“- 10 -“- 6 -“- 2 До 12 -“- 8 -“- 4 -“- 1,5 До 30 -“- 15 -“- 10 -“- 4 До 20 -“- 10 -“- 7 -“- 3

 

- коефіцієнт концентрації навантаження; для коліс, які припрацьовуються під час роботи =1; коли навантаження змінне

(23)

де - початковий коефіцієнт концентрації навантаження, приймається за таблицею 7.

 

 

Таблиця 7

Коефіцієнт

    Твердість зубців колеса НВ   Коефіцієнт для схеми передачі
               
0,4   ≤350 >350 2,01 1,53 1,67 1,34 1,46 1,23 1,27 1,13 1,16 1,08 1,09 1,05 - - - -
0,6 ≤350 >350 2,47 1,75 2,01 1,53 1,74 1,38 1,46 1,23 1,26 1,14 1,16 1,08 1,08 1,06 - -
0,8 ≤350 >350 - - - - 2,01 1,53 1,62 1,32 1,41 1,21 1,31 1,16 1,21 1,08 1,08 1,04
1,0 ≤350 >350 - - - - 2,28 1,67 1,82 1,42 1,6 1,31 1,46 1,23 1,31 1,16 1,16 1,08
1,2 ≤350 >350 - - - - 2,54 1,81 2,04 1,53 1,8 1,42 1,6 1,31 1,46 1,23 1,23 1,11
1,4 ≤350 >350 - - - - - - 2,28 1,67 2,01 1,53 1,74 1,4 1,6 1,31 1,32 1,16
1,6 ≤350 >350 - - - - - - - - 2,23 1,67 2,01 1,53 1,74 1,38 1,46 1,23

 

Для коліс, що не припрацьовуються під час роботи, = .

- коефіцієнт динамічного навантаження, приймаємо за таблицею 8.

 

 

Таблиця 8

Коефіцієнт

Ступінь точності   Твердість зубців колеса НВ       Коефіцієнт при окружній швидкості V,м/с
Зубці            
≤350 Прямі Косі - - - - - - 1,4 1,15 1,58 1,20 1,67 1,25
>350 Прямі Косі - - - - - - 1,11 1,04 1,14 1,06 1,17 1,07
≤350 Прямі Косі - - - - 1,33 1,11 1,50 1,16 1,67 1,22 1,80 1,27
  >350 Прямі Косі - - - - 1,09 1,03 1,13 1,05 1,17 1,07 1,22 1,08
≤350 Прямі Косі - - 1,2 1,06 1,38 1,11 1,58 1,17 1,78 1,23 1,96 1,29

Продовження табл. 8

>350 Прямі Косі - - 1,06 1,02 1,12 1,03 1,16 1,05 1,21 1,07 1,26 1,08
≤350 Прямі Косі 1,13 1,04 1,28 1,07 1,50 1,14 - - - - - -
>350 Прямі Косі 1,04 1,01 1,07 1,02 1,14 1,04 - - - - - -

 

- коефіцієнт, що знаходять за формулою:

(24)

- коефіцієнт форми зубця, знаходять за таблицею 9.

Таблиця 9

Коефіціент

або при коефіцієнті коригування інструмента
-0,5 -0,4 -0,3 -0,2 -0,1 +0,1 +0,2 +0,3 +0,4 +0,5
- - - - - - - - 3,9 3,67 3,46
- - - - - - 4,24 4,0 3,78 3,59 3,42
- - - - 4,5 4,27 4,03 3,83 3,67 3,53 3,40
- - - 4,55 4,28 4,07 3,89 3,75 3,61 3,50 3,39
- 4,6 4,39 4,20 4,04 3,90 3,77 3,67 3,57 3,48 3,39
4,6 4,32 4,15 4,05 3,90 3,80 3,70 3,62 3,55 3,47 3,40
4,12 4,02 3,92 3,84 3,77 3,70 3,64 3,58 3,53 3,48 3,42
3,97 3,88 3,81 3,76 3,70 3,65 3,61 3,57 3,53 3,49 3,44
3,85 3,79 3,73 3,70 3,66 3,63 3,59 3,56 3,53 3,50 3,46
3,73 3,70 3,68 3,65 3,62 3,61 3,58 3,56 3,54 3,52 3,50
3,68 3,67 3,65 3,62 3,61 3,60 3,58 3,57 3,55 3,53 3,52

 

Зубці коліс перевіряють за контактними напруженнями.

Умова міцності має вигляд:

(25)

де - для прямозубих коліс;

- для косозубих, шевронних.

- приймають за таблицею 10.

 

Таблиця 10

Коефіцієнт

Ступінь точності   Твердість зубців колеса НВ     Зубці Коефіцієнт при коловій швидкості V,м/с
              ≥10
≤350 Прямі Косі - - - - - - 1,17 1,04 1,23 1,06 1,28 1,07
>350 Прямі Косі - - - - - - 1,10 1,02 1,15 1,03 1,18 1,04
≤350 Прямі Косі - - - - 1,14 1,05 1,21 1,06 1,29 1,07 1,36 1,08
>350 Прямі Косі - - - - 1,09 1,02 1,14 1,03 1,19 1,03 1,24 1,04
≤350 Прямі Косі - - 1,08 1,02 1,16 1,04 1,24 1,06 1,32 1,07 1,40 1,08
>350 Прямі Косі - - 1,06 1,01 1,10 1,02 1,16 1,03 1,22 1,04 1,26 1,05
≤350 Прямі Косі 1,05 1,01 1,10 1,03 1,20 1,05 - - - - - -
>350 Прямі Косі 1,04 1,01 1,07 1,01 1,13 1,02 - - - - - -

 




Переглядів: 577

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Конструктивні розміри циліндричних зубчастих коліс

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.