МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||
Герой роману «Кись» БенедиктА) робить державний переворот; Б) зростає як особистість; В) рятує Птаха Паулін.
16. Герой повісті Ю.Алешковського «Микола Миколайович» робить кар’єру: А) біолога; Б) чоботаря; В) залишається крадієм.
17. Герой роману Ю. Полякова «Грибний цар» Свірельніков: А) банкрутує; Б) робить політичну кар’єру; В) деградує як особистість.
18. Образ Пушкіна в романі Т. Толстой є: А) дерев’яним істуканом; Б) витвором мистецтва у деградованому суспільстві майбутнього; В) символом культури.
Модульна контрольна робота з дисципліни: “Історія зарубіжної літератури” (Постмодернізм) для студентів V курсу факультету іноземних мов Варіант ІІ
1. Теоретичні аспекти. Надайте визначення або коротку характеристику з наступних питань.
1. Позначте головні відмінності між естетикою постмодернізму и модернізму
2. Головні критерії постмодерністської поетики
3. Деконструкція це:
4. Взаємодія автора і читача це:
Приклади:
5. Симулякр це:
Приклади симулякрів з романів
6. Кіч це
Визначення категорії «кіч» М.Кундери
Тестування
Варіант ІІ
1. Герої роману У.Еко «Ім’я троянди» дискутують навколо питання А) боротьби з інквізицією Б) природи і характеру страху В) категорії сміху
2. Герой роману Дж.Фаулза «Подруга французького лейтенанта» Ч.Смітсон був: А) вченим-ділетантом; Б) відомим палеонтологом; В) аристократом-гульвісою
3. Метою поведінки героя роману П.Зюскінда «Запахи» Гренуя було: А) заробляння грошей Б) насолода від вбивства В) створення аромату кохання Г) створення аромату покори
4. Оповідання в романі К.Кізі «Над гніздом зозулі» ведеться від імені: А) автора Б) Енді Макмерфі В) міс Гнусен Г) вождя Бромдена
5.Протест покоління 90-х років у романі Д.Коупленда «Покоління Х» розкрито як: А) байдужість бездіяльних невдах Б) моральна рефлексія В) рішучий виклик суспільству
6. Образ сучасного села в романі М.Кундери «Непереносима легкість буття» набуває ознак: А) добровільної висилки Б) загниваючої слободи В) ідилічного буття Г) процвітаючого осередку соборності
7. Екзистенціалізм у романі Б.Віана «Піна днів» трактується як: А) потворна філософія буття Б) популярний етико-філософський напрямок В) глибинна етико-філософська система
8. В романах М.Кундери відбилися події: А) «Празької весни» 1968 року Б) «бархатної революції» 1989 року в Чехословакії В) падінню «берлінської стіни» 1990 року
9. Герой поеми в прозі Вен. Єрофієва «Москва-Пєтушки»: А) продукт епохи застою; Б) соціальний месник; В) герой соціалістичної праці.
10. Герої повісті Ю. Алешковського «Микола Миколайович» займалися: А) проблемами абортів; Б) лікуванням шлункових хвороб; В) розробками у галузі генетики.
11. Роман В. Пелевіна «Життя комах» про: А) відкриття у сфері біології; Б) духовне зростання/деградацію людей; В) “success story” бурхливих 1990-х років.
12. Героїня роману В. П елевіна «Життя комах» Марина: А) долає усі перешкоди на шляху своєї кар’єри; Б) стає невизнаною актрисою; В) деградує як особистість
13. «Прогулянки з Пушкіним» А. Терца написані у жанрі: А) псевдолітературознавчого есе; Б) психологічного триллера; В) антиутопії.
14. Проблематика роману «Пушкінський дім» А. Бітова фокусується на: А) рефлексії інтелігенції 1960-х років; Б) роботі ІРЛІ РАН (Пушкінський Дім); В) лікуванні душевнохворих.
15. Назва роману Т. Толстої «Кись» відображає: А) фантастичну істоту, що полює на людей; Б) прізвисько кота; В) страх деградуючих людей перед саморозвитком.
16. Після вибуховим «наслідком» К. Кудеярова з роману Т. Толстої «Кись» є: А) хвіст; Б) місячне сяйво в очах; В) курячі гребні.
17. Головна міфологема роману Ю. Полякова «Грибний цар» прив’язується до: А) значення грибів і рослин в природі і житті людини; Б) символічної об’єктивації духовного стану людини; В) утворення паралельної реальності грибного царства, що керує світом.
18. Творчість Л. Петрушевської позначилася: А) тотальним песимістичним пафосом; Б) зображенням тяжких буднів з оптимістичним фіналом творів; В) загальним оптимізмом в контексті постмодерністської іронії.
Третє, практичне завдання, яке є складником модульної контрольної роботи, пов’язано аналізом літературного твору. Приклади завдання:
1. Роман У. Еко «Імя троянди» як семіотичний роман. 2. Вікторіанська ретроспектива в романі Д.Фаулза “Подруга французького лейтенанту”. 3. Гуманістична основа роману П.Зюскінда “Запахи”. 4. Естетичні погляди У.Еко. Жанрові особливості роману “Ім’я троянди”. 5. Особливості світосприйняття генерації 90-х років ХХ ст. в романі Д. Коупленда “Покоління Х”. 6. Взаємовідносини особистості й колективу в оповіданні Х.Муракамі “Мовчання”. 7. Критика вад радянської дійсності в оповіданнях Ю.Алешковського. 8. Композиційні особливості роману Дж.Фаулза “Колекціонер”. 9. Часопростір роману К.Рансмайра “Останній світ”. 10. Гіпертекстуальна основа роману М.Павіча “Хазарський словник”. 11. Спустошена особистість в романі Дж.Барта “Плавуча опера”. 12. Постмодерністська забарвленість оповідань М.Павіча (збірка “Сліпий слимак”). 13. Образ сучасного села в романі М.Кундери “Не перенесена легкість життя”. 14. Образи-символи в романі Кобо Абе “Жінка в пісках”. 15. Зіткнення ідилії та реальності в романі Б.Віана “Піна днів”. 16. Чотири етапи “людини знання” в творах К.Кастанеди 17. Гуманістична основа роману М.Вельбека “Елементарні частки”. 18. Жанр притчі в літературі ХХ ст. (В.Голдінг “Бог-Скорпіон”). 19. Жанр притчі в літературі ХХ ст. (“Чайка за ім’ям Джонатан Лівінгстон”). 20. Особистість і людина в романі К.Кізі “Над гніздом зозулі”. 21. Мотив ядерної небезпеки в романі Д.Коупленда “Покоління Х”. 22. Словник концептуальної поетики: структура й образи. 23. Образ Вєнічкі в поемі в прозі Вен. Єрофєєва «Москва – Пєтушкі». 24. Поетика другорядних образів в «романі-музеї» А.Бітова «Пушкінський дім». 25. Концепт Книги в романі Т. Толстой «Кись» 26. Образ Росії в естетичних поглядах Ю. Мамлєєва. 27. Місто і село в оповіданні В. Астаф’єва «Людочка». 28. Образ Пушкіна в оповіданні С. Довлатова «Заповідник». 29. Образ Пушкіна в романі Т. Толстой «Кись». 30. Руйнівний вплив тоталітарної культури на особистість в оповіданнях В. Шаламова 31. Естетичний пошук молодих російських письменників ХХІ ст. 32. Моделювання паралельної дійсності в романі В.Пєлєвіна “Чапаєв й Пустота”. 33. Сфера потворного в оповідання Л. Уліцької «Дар нерукотворний». 34. Еволюція головного героя в романі В. Пелевіна «Життя комах». 35. Концептуалізм як течія російського постмодернізму 36. Образна система оповідань Віктора Ерофєєва («Енциклопедія російської душі»). 37. Руйнування радянських міфів в оповіданні Л.Уліцької “Дар нерукотворний”. 38. Жанр притчі в літературі ХХ ст. (П.Коельо “Алхімік”) 39. Пафос безнадії та песимізму в оповіданні Л.Петрушевської “Час ніч”. 40. Література Самвидавництва. Поезія І.Бродського. 41. Мотив “перевтілення” в романі В.Пєлєвіна “Життя комах”. Еволюція головного героя. 42. Радянське село в оповіданнях В.Астаф’єва. 43. Дві хвилі розвитку російського постмодернізму. 44. Мотив “перевтілення” в романі В.Пєлєвіна “Життя комах”. Причини деградації героїні Марини. 45. Мотиви істинного й удаваного прометеїзму в романі Т.Толстої “Кись”. 46. Образ Пушкіна в інтерпретації А.Терца (“Прогулянки з Пушкіним”). 47. Фантастика й гротеск в романі Т.Толстой “Кись”. 48. Прийом “паралельного оповідання” в романі Л.Уліцької “Казус Кукоцького”. 49. Поема в прозі “Москва-Пєтушки” як антиалкогольний твір. 50. “Шокова естетика” як основа прози Віктора Єрофєєва.
|
||||||||||||||||||
|