Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






І група катіонів

1. Реакції катіонів К+

1.1. Гідротартрат натрію NaHC4H4O6 утворює із солями калію дрібнокристалічний осад, розчинний у гарячій воді, сильних кислотах і лугах, але нерозчинний в оцтовій кислоті.

1.2. Гексанітрокобальтат (ІІІ) натрію виділяє з розчинів солей К+ кристалічний осад подвійної солі:

 

2KCl + Na3[Cо(NO2)6] = K2Na[Cо(NO2)6]¯ + 2NaCl .

 

Зафіксуйте колір осаду і складіть іонне рівняння реакції.

Наведена реакція є чутливою (межа розведення 1׃1300), проте реактив у лужному і сильно кислому середовищах нестійкий, тому цю характерну реакцію на іони К+ слід проводити у нейтральному або слабко кислому середовищі та за відсутністю іонів амонію.

1.3. Леткі солі калію забарвлюють безбарвне полум'я пальника у блідо-фіалковий колір.

2. Реакції катіонів Na+

2.1. Гексагідроксостибіат (V) калію осаджує з розчинів солей натрію осад білого кольору. Складіть молекулярне та іонне рів­няння реакції. Реакцію можна виконувати лише у нейтральному середовищі, оскільки у кислому середовищі реактив перетворюється у стибіатну кислоту Н[Sb(OH)6], яка випадає в осад, а у лужному – осад розчиняється з утворенням NaSbO4. Складіть рівняння відповідних реакцій.

2.2. Найчутливішою на катіони Na+ є реакція з цинкуранілацетатом у середовищі оцтової кислоти (мінімальна концентрація іонів Na+ , що може бути визначена, дорівнює 0,01γ):

 

NaCl + Zn(UO2)3(CH3COO)8 + CH3COOK = =NaZn(UO2)3(CH3COO)9¯ + KCl .

 

Зафіксуйте колір осаду, що утворився.

2.3. Всі леткі солі натрію забарвлюють полум'я газового пальника в інтенсивно-жовтий колір.

 

3. Реакції катіонів NH4+

3.1. Луги виділяють з розчинів солей амонію при нагріванні аміак, який можна виявити біля отвору пробірки за запахом або за зміною забарвлення вологого червоного лакмусового папірця. За­пишіть рівняння розкладу хлориду амонію лугом і процесів, які відбуваються на лакмусовому папірці. Ця характерна реакція цінна тим, що дозволяє визначити NH4+ у присутності будь-яких катіонів усіх аналітичних груп.

3.2. Реактив Несслера утворює з солями амонію характерний осад:

 

NH4Cl + 2K2[HgI4] + 4KOH = [NH2Hg2OI2]I¯ + 7KI + KCl + +3H2O .

 

Зафіксуйте колір осаду. Реакція дуже чутлива, проте відкриттю іонів амонію заважають катіони Fe2+, Fe3+, Cu2+ та деякі інші. Їх можна замаскувати за допомогою тартрату калію-натрію, який з наведеними катіонами утворює безбарвні комплекси.

3.3. Видалення катіонів амонію, що заважають визначенню K+, ґрунтується на леткості його солей. Прогрійте на електричній плитці фарфоровий тигель з хлоридом амонію. Запишіть спостереження і поясніть їх за допомогою рівняння хімічної рівноваги.




Переглядів: 355

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ІІ група катіонів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.