Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ІІ група аніонів

5. Реакції хлорид-іонів Cl-

5.1. Нітрат срібла реагує з аніонами Cl-. Ця реакція, а також реакції розчинення хлориду срібла у концентрованому аміаку і розкладу аміакату азотною кислотою описані у лабораторній роботі 3. Обидві вони є характерними для визначення іонів Cl-. Складіть рівняння цих реакцій і зафіксуйте спостереження.

5.2. Сильні окисники у кислому середовищі окиснюють іони Cl- до вільного хлору. Газоподібний хлор виявляють за кольором або запахом, а також за забарвленням йод-крохмального паперу. Виконайте реакції взаємодії концентрованої соляної кислоти з перманганатом калію та дихроматом калію. Складіть рівняння реакцій і запишіть спостереження.

6. Реакції бромід-іонів Br-

6.1. Нітрат срібла утворює з аніонами Br- осад (порівняйте його колір з AgCl), який не розчиняється в азотній кислоті і погано розчиняється в аміаку. Поясніть чому. Складіть рівняння реакцій.

6.2. Сильні окисники (KМnO4, MnO2, K2Cr2O7) окиснюють іон Br- у середовищі сірчаної кислоти до вільного брому. Складіть рівняння наведених реакцій і виконайте їх:

 

KBr + KMnO4 + H2SO4 =

KBr + MnO2 + H2SO4 =

KBr + K2Cr2O7 + H2SO4 =

KBr + H2SO4(конц.) =

 

Особливо зручно використовувати як окисник в аналізі хлорну воду:

 

2NaBr + Cl2 = Br2 + 2NaCl .

 

Для виконання цієї реакції, яка є характерною, 2–3 краплини розчину броміду натрію підкисліть декількома краплинами 2 н сірчаної кислоти, додайте 2–3 краплини свіжо приготовленої хлорної води і 2–3 краплини бензолу. Стряхніть суміш. При цьому бензол, в якому бром розчиняється краще, ніж у воді, забарвлюється у жовтий колір.

 

7. Реакції йодид-іонів I-

7.1. Нітрат срібла з іонами І- утворює осад, нерозчинний в азотній кислоті і гідроксиді амонію. Порівняйте властивості осаду з властивостями хлориду та броміду срібла. Йодид срібла легко розчиняється у присутності тіосульфату натрію:

 

AgI + 2Na2S2O3 = Na3[Ag(S2O3)2] + NaI .

 

7.2. Катіони свинцю Pb2+ утворюють золотистий осад йодиду свинцю. Виконайте цю реакцію, дотримуючись умов, описаних у лабораторній роботі 3. Яку назву вона має?

7.3. Реакція з хлорною водою для аніонів I-, як і для Br-, є характерною і виконується аналогічно. Бензольний шар забарвлюється у фіалковий колір. За умови надлишку хлорної води фіалкове забарвлення бензолу зникає внаслідок подальшого окиснення вільного йоду:

 

5Cl2 + І2 + 6H2O = 2HІO3 + 10HCl .

 

Тому застосування хлору, як окисника, дозволяє відкрити іони Br- і I- за умови їх спільної присутності.

7.4. Іони I- окиснюються легше порівняно з іонами Br- і, тим більше, іонами Cl-. Навіть такі слабкі окисники, як іони Fe3+ i Cu2+, виділяють вільний йод з йодидів. Переконайтесь у цьому на досліді. Виконайте реакції взаємодії йодиду натрію з хлоридом заліза (ІІІ) та з сульфатом міді. Складіть рівняння реакцій.

 

 




Переглядів: 364

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
І група аніонів | ІІІ група аніонів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.