Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Властивості бензолу та його гомологів.

Дослід 1. Фізичні властивості аренів.

а) Окремо до 2-3-х крапель бензолу і толуолу прилити в два рази більший об’єм води .

1. Чи розчиняється бензол і толуол у воді?

2. Густина бензолу і толуолу менша чи більша від густини води?

б) Одержані розчини випробувати універсальним індикатором.

1. Чи змінилось забарвлення індикатора?

2. Яке рН розчинів?

в) 4-5 крапель бензолу налити у фарфорову чашку і підпалити (під витяжкою).

1. Яке забарвлення полум'я?

2. Чи присутній тепловий ефект?

3. Написати рівняння повної оксидації бензолу.

 

Дослід 2. Дія бромної води і калій перманганату на бензол.

У дві маленькі пробірки налити по 5 крапель бензолу і додати в першу 1 см3 бромної води, а в другу – стільки ж розчину КМnО4 + 2 краплі 2н розчину Н24. Вміст пробірок енергійно струсити.

Що при цьому відбувається?

Чи діє бромна вода і розчин калій перманганату на подвійні зв'язки бензолу? Чому?

 

Дослід 3. Нітрування бензолу

У пробірку налити 10 крапель бензолу і 2 см3 нітруючої суміші і її закрити корком зі зворотним холодильником; енергійно струсити до повного розчинення бензолу, після чого пробірку охолодити під краном і вилити її вміст у хімічний стакан з водою.

Звернути увагу на тепловий ефект реакції.

Описати властивості нітробензолу: колір, запах, густину (легший чи важчий за воду).

Написати рівняння реакції нітрування бензолу.

 

Дослід 4. Оксидація бензолу та його гомологів.

У дві пробірки, окремо, налити по 1 см3 розчину KMnO4, підкисленого 2-3 краплями 2н розчину сульфатної кислоти і, додавши в першу пробірку дві краплі бензолу, а в другу – стільки ж толуолу, енергійно струсити їх до зміни забарвлення розчинів.

Порівняти окиснення бензолу й толуолу.

Написати рівняння реакції оксидації толуолу.

 

Дослід 5. Добування бензолу з кальцій бензоату.

Безперервно струшуючи пробірку, в якій змішали дві ложечки кальцій бензоату з такою ж кількістю натронного вапна й однаковим об'ємом залізних стружок (переносник тепла). Пробірку закрити корком з Г-подібною трубкою, кінець якої опустити в другу пробірку, що охолоджується в хімічному стакані водою. Нагрівати спершу слабо, а потім дедалі сильніше.

Верхній шар виділеної рідини перенести піпеткою на годинникове скло. Обережно понюхати, а потім підпалити. Що спостерігається?

Описати властивості одержаного бензолу: колір, запах, горючість тощо. Написати рівняння реакції добування бензолу та його горіння.

 

Дослід 6. Сульфування ароматичних вуглеводнів.

У три пробірки, окремо, налити по 0,5 см3 бензолу, толуолу і n-ксилолу і прилити в кожну з них по 3 см3 конц. Н24. Вміст пробірки змішати скляною паличкою, потім нагрівати на водяній бані, знову старанно перемішуючи. Звернути увагу на зменшення розшарування.

1. Де швидше проходить сульфування?

2. Написати рівняння реакції сульфування n-ксилолу.

Реакційні суміші вилити у пробірку з 6 см3 води. Що спостерігається?

До частини отриманої суміші прилити 4-6 см3 насиченого водного розчину натрій хлориду.

1. Що спостерігається?

2. Зробити висновки.

 

Дослід 7. Ситуаційна задача

В 3-х пронумерованих пробірках містяться гексан, бензол і толуол. Експериментально встановити, в якій пробірці міститься кожна з названих речовин.

Написати хід виконання задачі та відповідні рівняння реакцій.

 




Переглядів: 970

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теоретична частина | Введення до синтезу органічних речовин

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.