МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема: Монокарбонові кислоти.Актуальність теми:Карбонові кислоти – найбільш поширені в природі органічні сполуки. Вони були вперше виділені із рослинної сировини, де містяться як у вільному стані, так і вигляді сполук. Більшість з них являються біологічно – активними сполуками і використовуються як ліки, або в їх виробництві.
Навчальні цілі:Теоретичне і практичне засвоєння будови ізомерії, номенклатури, властивостей та ідентифікації монокарбонових кислот. Малий практикум.
Знати: - гомологічний ряд монокарбонових кислот; - їх ізомерію та номенклатуру; - гомологічний ряд ненасичених кислот; - особливості ароматичних кислот; - медичні препарати класу кислот та їх застосування. Вміти: - проводити ідентифікацію монокарбонових кислот; - розпізнавати насичені і ненасичені карбонові кислоти; - визначати силу кислот, їх рН середовища - розв’язувати типові задачі. Самостійна позааудиторна робота 1.Вивчити теоретичний матеріал і вміти дати відповіді на контрольні питання теми. 2. Оформити три графи протоколу. 3. Здійснити синтез: СаСО3 → СН3–СООС2 Н5. Написати відповідні рівняння реакцій. 4. Яку масу ацетатної кислоти ω=80%, необхідно для приготування 0.5 дм3 оцту ω=9%? 5. Яку масу ацетатної кислоти можна одержати з 3 кг кальцій карбіду за реакцією Кучерова, якщо вміст домішок в карбіді рівний 4%? 1. Написати формули ізомерів валеріанової кислоти. Дати назви. 2. Написати формули кислот та естерів складу С4Н8О2 і назвати їх. 3. На нейтралізацію 200 г розчину ацетатної кислоти витратили 16 г натрій гідроксиду. Обчислити масову частку кислоти у розчині. 4. Написати рівняння реакцій дисоціації бутанової кислоти, добування її натрієвої солі та будь-якого естеру. 5. Яку масу естеру можна добути з 16 г метанолу і 30 г ацетатної кислоти.
Контрольні питання 1. Гомологічний ряд монокарбонових кислот, їх номенклатура. 2. Ізомерія монокарбонових кислот, її види. 3. Класифікація кислот. Насичені й ненасичені, одноосновні і багатоосновні, ароматичні кислоти. 4. Вплив природи замісників у радикалі на реакційну здатність кислот. 5. Вплив карбоксильної групи на вуглеводневий радикал. СН-кислотність α-вуглецевого атома. 6. Реакції приєднання до α- і β-ненасичених кислот. 7. Ароматичні кислоти. Бензойна кислота, її похідні та їх застосування. 8. Хімічні властивості монокарбонових кислот: утворення солей, естерів, ангідридів, галогенпохідних, галогенангідридів, амідів, нітрилів. 9. Хімічні та фізичні методи ідентифікації монокарбонових кислот. 10. Окремі представники кислот, їх характеристика та медико-біологічне значення.
|
||||||||
|