Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практична робота

Властивості ди- і полісахаридів.

 

Дослід 1. Відновлююча здатність лактози.

У пробірку прилити 1-2 краплі 1% розчину лактози, 4 краплі 10% лугу і 1-2 краплі 2% купрум (ІІ) сульфату .

Що спостерігається?

Одержану суміш розвести водою і нагріти верхній шар.

Як змінюється забарвлення? Чому?

 

Дослід 2. Відсутність відновлюючих властивостей у сахарози.

Дослід проробити аналогічно попередньому, тільки замість розчину лактози взяти розчин сахарози. Нагрівати не до кипіння.

Чи відбуваються зміни? Чому?

 

Дослід 3. Добування кальцій сахарату.

У пробірку прилити по 2 см3 вапняного молока (CaCl2 + NaOH) і розчину сахарози. При нагріванні випадає осад трикальцій сахарату складу: С12Н22О11 3Са(ОН)2, який малорозчинний у гарячій воді, а при охолодженні розчиняється.

Написати рівняння реакції утворення кальцій сахарату.

 

Дослід 4. Добування озазонів дисахаридів (синтез).

У дві пробірки внести по ложечці натрій ацетату і гідрохлорид фенілгідразину і прилити до них по 1 см3 розчину сахарози. Вміст пробірок нагріти на водяній бані протягом 5 хвилин Після охолодження розчинів спостерігати за випаданням кристалів озазонів. Кристали розглянути під мікроскопом. Зарисувати їх форму в протоколах.

Написати рівняння реакції утворення озазону.

 

Дослід 5. Якісна реакція на сахарозу.

До 2 см3 2% розчину сахарози і прилити 2-3 краплі 5% спиртового розчину a-нафтолу. Обережно по стінці (подалі від очей) приливати 1 см3 конц. H2SO4. На межі поділу утворюється червоно-фіолетове кільце. Зробити висновок.

 

Дослід 6. Визначення питомого обертання розчину сахарози.

Трубку поляриметра сполоснути 2-3 рази розчином сахарози, а потім заповнивши трубку розчином, визначити знак і кут обертання. Розчин сахарози залишити в трубці і через годину повторити визначення. Кут залишається сталим, що означає, що сахароза в розчині не здатна до мутаротації.

 

Дослід 7. Виявлення крохмалю з допомогою йоду.

У пробірці змішати 1 см3 розчину крохмалю з 1-2 краплями розчину Люголя. Суміш нагріти і знову охолодити. Дослід повторити декілька раз.

Які зміни відбуваються в пробірці? Пояснити суть процесу.

 

Дослід 8. Відношення крохмалю до реактиву Фелінга.

У пробірці змішати 1 см3 1% крохмального клейстеру з 1 см3 реактиву Фелінга. Вміст пробірки нагрівати на водяній бані.

Пояснити причину відсутності зміни забарвлення.

Зробити висновки.

 

Дослід 9. Ферментний гідроліз крохмалю.

У пробірці змішати 5 см3 крохмального клейстеру з невеликою кількістю власної слини. Після нагрівання пробірки в руці протягом 5 хвилин випробувати суміш реактивом Люголя.

Пояснити суть процесу.

Написати рівняння гідролізу крохмалю.

 

Дослід 10. Кислотний гідроліз целюлози.

У пробірці змішати кусочки фільтрувального паперу з конц. сульфатною кислотою. Добре перемішувати скляною паличкою до повного розчинення паперу і утворення в’язкого розчину. До частини одержаного розчину прилити води, прокип’ятити 20 хвилин і долити по декілька крапель реактиву Фелінга, і 10% розчину лугу. Нагріти. Спостерігати за зміною забарвлення.

Гідролізована клітковина проявляє відновні властивості. Гідроліз проходить за схемою:

(C6H10O5)n ® (C6H10O5)n ® C12H22O11 ® C6H12O6

целюлоза амілоїд целобіоза глюкоза

 

 

ЗАНЯТТЯ №34

 

Тема:Неомилювані ліпіди. Терпени. Стероїди.

Актуальність теми:До неомилюваних ліпідів відносяться терпени, стероїди, ряд вітамінів. Це ненасичені вуглеводні та їх оксигенвмісні похідні. Вони містяться в ефірних маслах рослин. Більшість з них є природними ліками різної фармакологічної дії.

 

Навчальні цілі:Теоретичне і практичне засвоєння будови, ізомерії, номенклатури та властивостей моно- і біциклічних терпенів та стероїдів. Малий практикум.

Знати:

- властивості терпенів та їх класифікацію;

- стероїди і статеві гормони, їх роль;

- будову молекул терпенів, вітамінів та стероїдів.

Вміти:

- писати формули терпенів;

- визначати їх функціональні групи;

- проводити ідентифікацію.

 

Самостійна позааудиторна робота

 

1. Теоретично підготуватись по контрольної роботи.

2. Оформити три графи протоколу.

3. Виписати медичні препарати з даної теми, вказати їх застосування.

4. Повторити властивості спиртів, кетонів і ненасичених сполук.

5. Повторити властивості дієнових вуглеводнів. Ізопрен.

6. Пояснити структуру ізопреноїдів. Ізопреновий фрагмент.

7. З навчального підручника виписати класифікацію терпенів та приклади одного з них.

8. З навчального підручника виписати моно- і біциклічні терпени. Пояснити їх будову і властивості.

9. Дати характеристику вітамінам за такою схемою:

 

Формула Назва Функціональні групи Якісні реакції Застосування
         

 

 

Контрольні питання

 

1. Неомилювані ліпіди, їх знаходження в природі та класифікація.

2. Моноциклічні терпени. Ментол, терпін, терпінгідрат. Лимонен.

3. Біциклічні терпени. Пінен, борнеол, камфора.

4. Ненасичені властивості терпенів. Реакції оксидації і приєднання.

5. Простагландини, їх будова, властивості та класифікація.

6. Тетратерпени (каротиноїди). β-каротин.

7. Стеран – циклопентапергідрофенантрен, його будова.

8. Похідні стерану, їх біологічна роль.

9. Хімічні властивості стероїдів.

10. Кортикостероїди, їх біологічна роль.

 

Самостійна аудиторна робота

 

1. Проробити всі досліди, вказані у методичній вказівці.

2. Результати спостережень і висновки внести в протоколи.

3. Оформити і захистити протокол у викладача.

4. Написати контрольну роботу на тему “Вуглеводи”.

5. Написати рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості лимонену.

6. Написати рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості ментолу.

7. Хімічний склад простагландинів, їх умовне позначення.

8. Арахідонова кислота, її роль в біосинтезі простагландинів.

9. Каротиноїди – природні пігменти.

10. Стероїди – похідні циклопентанопергідрофенатрену (стерану).

 

Теоретична частина

 

До неомилюваних ліпідів відносяться простагландини, які містять карбоксильну групу та 20 вуглецевих атомів. Їх можна розглядати як похідні ейкозанової кислоти. В залежності від наявності подвійних зв’язків і замісників у п’ятичленному (циклопентановому) кільці простагландини позначають літерами A, B, C, D, E, та F. Простагландини регулюють обмін речовин у клітинах організму, впливають на процеси зсідання крові, знижують кров’яний тиск, стимулюють скорочення гладкої мускулатури.

До неомилюваних ліпідів відносяться ізопреноїди, які за хімічною класифікацією належать до різних класів сполук. Їх можна розглядати як продукти перетворення ізопрену. До них відносяться терпени, каротиноїди та стероїди. В групу терпенів входять терпенові вуглеводні та їх кисневмісні похідні. Терпени поділяються на аліфатичні та циклічні і за кількістю циклів на моно-, бі- і трициклічні. До моноциклічних терпенів відносяться лимонен, ментан та їх похідні. До біциклічних терпенів – α-пінен, борнеол, камфора.

До каротиноїдів відносять групу природних пігментів подібних за будовою до каротину. Каротин – пігмент жовто-червоного кольору, який існує у вигляді трьох ізомерів α-, β-, γ-каротин. Всі ізомери каротину є попередниками вітамінів групи А тобто є провітамінами.

До стероїдів відносять речовини тваринного і рослинного походження похідні циклопентанопергідрофенантрену (стеран). До групи стероїдів відносяться стерини, жовчні кислоти, стероїдні гормони, аглікони серцевих глікозидів.

Медичні препарати: гераніол, цитраль, ментол, терпінгідрат, камфора, бромкамфора, вітамін А, β-каротин, естран, ендростан, каротиностероїди, холан, холестан та ін.

 

Практична робота




Переглядів: 839

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дати визначення поняттям гомо- і гетеро полісахаридів. Навести приклади. | Властивості терпенів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.