Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Роль туризму в зовнішній торгівлі послугами країн АСЕАН

До Південно-Східної Азії традиційно прийнято відносити Філіппіни, Малайзію, Індонезію, Сінгапур, Таїланд, Бруней, Камбоджу, Лаос, М’янму і В’єтнам. Головною рисою цього субрегіону є відносно високий ступінь його інтегрованості, організаційною формою якої є Асоціація держав Південно-Східної Азії (АСЕАН). Асоціація створена в 1967 році на основі Бангкокської декларації з метою розширення співробітництва в економічній, соціальній, культурній, науково-технічній та інших областях, підйому рівня життя населення. Асоціацію у сфері туризму країнами АСЕАН було розпочато у 1976 році після створення Підкомітету з туризму (Sub-Committee on Tourism (SCOT)), контрольований Комітетом АСЕАН з торгівлі та туризму. Підкомітет активно ініціював регіональні туристичні проекти у функціональних областях просування, маркетингу та досліджень [3].

Асоціація, що складається із 10-ти країн-учасниць, швидко рухається у напрямку розвитку, маючи за гасло «Мислити глобально, мати регіональний план, діяти локально» [3]. Цей план відкриває унікальну можливість розпочати абсолютно нову еру розвитку туризму, що дозволить країнам АСЕАН повернути свою колишню провідну та лідируючу роль у промисловій сфері.

Туризм в країнах АСЕАН, відповідно до стратегічного плану розвитку цієї галузі на 2011-2015 роки, має значний потенціал для того, щоб стати одним з найважливіших соціоекономічних драйверів зростання та розвитку регіону. У 2013 році загальний потік туристів до країн АСЕАН перевищив 87 млн осіб, при цьому 46% з цього числа – туристи, які вирушають відпочити з однієї країни асоціації в іншу [22].

Країни АСЕАН мають досить високий показник залученості в діяльність міжнародного туризму. Країни цього регіонального інтеграційного угрупування стали одними з перших здійснювати усвідомлені спільні кроки в галузі розвитку туризму (з кінця 1970-х років) і досягли в цьому напрямку високих результатів. АСЕАН відрізняється максимальною часткою у світовому обсязі міжнародних туристичних прибуттів і надходжень від міжнародного туризму. Діяльність АСЕАН в області розвитку міжнародного туризму досить різноманітна. За ініціативою спеціально створених Туристичних асоціації АСЕАН проводить численні маркетингові заходи з просування Південно-Східної Азії як єдиного напрямку в міжнародному туризмі, створений єдиний Інтернет-портал, зроблені значні кроки в розробці єдиних стандартів туристичного обслуговування, визнання документів про освіту. Туризм є складовою частиною численних транскордонних проектів (трикутників економічного зростання). Розвиток транспорту, прикордонної інфраструктури, телекомунікацій, реалізація низки туристичних проектів здійснюється за підтримки міжнародних фінансових закладів, зокрема Азійського банку розвитку.

На сучасному етапі в рамках АСЕАН ведеться розробка угоди щодо розвитку регіонального транспорту. Головна мета – спростити і зробити більш гармонійними вимоги та процедури перетину кордонів. Очікується, що зі вступом угоди в силу, транспортна система всередині регіону стане ще більш цільною і комплексною. Наступний крок – роботи з поліпшення якості доріг [3], що є не менш важливим завданням.

Вже вступили в силу угоди та протоколи про «відкрите небо». Згідно з ними, міжнародні перевізники отримують право на роботу не в окремій країні, а на всьому просторі АСЕАН, що, безперечно, поліпшить транспортну зв’язаність між державами-членами асоціації. Крім того, розпочато переговори з партнерами з Китаю, Південної Кореї та Індії. Очікується, що відповідні угоди набудуть чинності до моменту запуску єдиного економічного простору [3].

Таїланд і Камбоджа вже домоглися значного прогресу, домовившись про введення єдиних візових вимог. З грудня 2012 туристам з країн, які не входять до асоціації АСЕАН, достатньо отримати візу однієї з цих держав, щоб мати можливість відвідати обидві. Широку національну підтримку має ідея про подальше розширення єдиного простору за рахунок Лаосу, М’янми та В’єтнаму.

Зараз АСЕАН працює над пом’якшенням візових вимог для громадян країн, які входять в асоціацію, як і було передбачено рамковою угодою 2006 року про скасування віз. Ведуться і роботи над проектом з створення єдиної АСЕАН-візи для гостей з інших країн.

Одна з програм АСЕАН – угода про взаємне визнання документів про професійну кваліфікацію співробітників туристичної галузі всередині асоціації. Цей документ, серед учасників якого є і Таїланд, є однією з головних ініціатив АСЕАН щодо розвитку туризму і запуску єдиного економічного співтовариства. Ухвалення документа підвищить мобільність високопрофесійних кадрів туристичної галузі та заодно підніме рівень надаваних послуг.

Необхідно зазначити, що вже зараз країни АСЕАН досягли істотного прогресу в плані підйому якості надаваних послуг і пропонованих продуктів. У 2011 році були введені єдині стандарти АСЕАН для даної галузі. Вважається, що до 2015 року всі документи набудуть чинності, а нормативи стануть обов’язковими [3]. Вже зараз регулярно вручають відповідні нагороди готелям, які досягли найбільших успіхів, наприклад, в екологічній політиці.

Країнам АСЕАН пощастило володіти надзвичайно багатими ресурсами для туризму, через що існує необхідність розвивати ті напрямки галузі, до яких можна залучити місцевих жителів та спільноту. Найяскравіший приклад – розвиток такої практики як Homestay, коли турист зупиняється не в готелі, а в звичайному будинку, де живе звичайна сім’я. Для туриста це захоплюючий досвід, а для місцевих жителів – джерело доходу. Існує думка, що подібні програми з залучення населення до роботи в галузі можна з легкістю запустити в багатьох частинах асоціації.

У новій доповіді, що опублікована Всесвітньою туристичною організацією і Всесвітньою радою з подорожей і туризму, зазначено, що спрощення візових процесів у країнах АСЕАН могло б залучити додатково від 6 до 10 млн. відвідувачів до 2016 року. Ця доповідь була представлена з нагоди проведення Форуму з туризму країн АСЕАН (ATF) 2014, що відбувся у місті Кучінг у Малайзія 17 січня 2014 року [60, c. 4].

Доповідь «Вплив спрощення візового режиму в країнах-членах АСЕАН» демонструє, що цей регіон є одним з найбільш відкритих у світі в тому, що стосується вимог до туристичних віз. Співпраця між країнами і досягнутий останнім часом прогрес в області спрощення візового режиму, включаючи використання прогресивних підходів до реалізації нової візової політики, виявилися дуже успішними. Така співпраця є частиною спільних зусиль, докладених з метою посилення процесу соціальної інтеграції в регіоні і забезпечення зростання національних та регіональних секторів подорожей і туризму, що ведуть до зростання інвестицій в сектор і, відповідно, створенню робочих місць.

Незважаючи на ці досягнення, вже планується розробка інших цілей. Обсяг додаткових надходжень, що генеруються за допомогою цих туристів, міг би скласти від 7 до 12 млрд. доларів США. Крім того, загальна кількість створених завдяки цьому робочих місць могла б зрости від 333 000 до 654 000 [3].

Представляючи доповідь присутнім на Форумі з туризму країн АСЕАН 2014 Національним туристичним організаціям, віце-президент ВРПТ зі зв’язків з урядами та індустрією Хелен Марано розповіла як лідери держав, що брали участь в Саміті країн АСЕАН 2011 року, що відбувся в Джакарті, Індонезія, домовилися співпрацювати в здійсненні Загальної візової ініціативи країн АСЕАН, яка передбачає участь міністерств туризму та інших відповідних міністерств з реалізації цієї мети [3].

Звертаючись до міністрів країн АСЕАН з нагоди проведення ATF, Генеральний секретар ЮНВТО Талеб Ріфаї відзначав бачення перспективи лідерами країн АСЕАН, які обрали полегшення подорожей пріоритетним напрямком просування регіональної інтеграції та економічного розвитку країн АСЕАН, і закликав їх продовжувати надавати підтримку цьому важливому напрямку [3]. Насправді, незважаючи на те, що країни АСЕАН є одним з найбільш відкритих регіонів з точки зору видачі туристичних віз, зазначені також однозначні можливості для подальшого спрощення візової політики, як засобу забезпечення економічного зростання, створення робочих місць та регіональної інтеграції за допомогою туризму в економіку країн АСЕАН [3].

Президент ВРПТ Девід Скоусіл висловив заохочення свободи подорожей, що є ключовим пріоритетом Всесвітньої Ради з подорожей і туризму. Хоча країни АСЕАН вже співпрацюють з метою поліпшення вражень відвідувачів, існує можливість отримати більше економічних вигод. Вдосконалені візові процедури можуть принести значні економічні вигоди, сприяти підвищенню туристичного попиту, туристичних витрат і створенню робочих місць. Найголовніше – досконала візова політика, яка відкриватиме двері кращому міжкультурному взаєморозумінню [3].

Незважаючи на досягнутий в останні десятиліття по всьому світі значний прогрес в області полегшення туристичних подорожей, як і раніше зберігаються широкі можливості, зокрема, для максимально ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій в цілях поліпшення візових процедур. Інші існуючі можливості – вдосконалення методів поширення інформації, спрощення чинних процедур отримання віз, диференційований підхід до полегшення туристичних подорожей, введення програм оформлення електронних віз і висновок регіональних угод щодо спрощення візових процедур [3].

Таким чином, АСЕАН – об’єднання країн Південно-Східної Азії з активним економічним розвитком, що створили зону вільної торгівлі. Усередині АСЕАН передбачається такий формат співпраці, який також враховує інтереси найменш економічно розвинених країн. До 2020 року передбачається створення Економічного співтовариства, де будуть забезпечені чотири свободи (вільне переміщення товарів, послуг, робочої сили і капіталів), а також полегшення потоків інвестицій [3].

Створення АСЕАН двосторонніх зон вільної торгівлі з провідними азіатськими економічно розвиненими країнами – Китаєм, Японією, Південною Кореєю, Індією, Новою Зеландією та Австралією є потужним стимулом розвитку зони вільної торгівлі та регіональної економіки, через що туристичний ринок АСЕАН має міцну тенденцію щодо подальшого зростання і становлення значного інтересу для інших країн з метою розширення торговельно-економічного співробітництва як на двосторонніх, так і багатосторонніх основах.

Дослідження та найактуальніші цьогорічні статистичні дані демонструють, що 10 країн АСЕАН мають 100 млн. туристичних прибуттів протягом 2013 року та, враховуючи траєкторію даних за попередній рік, ймовірно, вказуватимуть на значне збільшення у 2014 [22].

Аналізуючи дані попередніх років, країни АСЕАН зможуть подолати магічну позначку в 1 млрд., враховуючи, що влада десяти країн-учасників створила надійні опори для туризму шляхом узгоджених маркетингових кампаній конкретних країн, що надасть регіону можливість поділитися чарівністю з подорожуючими [22].

Поява Економічного Співтовариства АСЕАН у 2015 році також надасть величезні можливості не тільки для збільшення в’їзних потоків конкретних напрямів в рамках АСЕАН, але також закріпить кількість туристичних прибуттів.

Індустрія туризму країн-членів АСЕАН є однією з найбільш потужних сил для процвітання і подальшого розвитку, а прослідковуючи статистику економічного росту та кількість фактичних прибуттів, ймовірно, збережеться тенденція до зростання в найближчі роки також. АСЕАН є унікальною, адже до її складу входять найрізноманітніші культурні та економічні регіони світу, що є надзвичайно привабливою дестинацією.

Статистичні дані АСЕАН щодо міжнародних туристичних прибуттів вже досягли історичного максимуму в 100 млн. у 2013 році, що підтверджує зростання на 10%-11% у порівнянні з 2012 роком. Очікується, що М’янма домінуватиме у щорічному прирості відсотків регіону щодо міжнародних туристичних прибуттів зі збільшенням майже в 52% (стосується авіа прибуттів) щорічно. На додаток, через наземні прикордонні території збільшився коефіцієнт майже 1,5 рази у 2012 році, що становить 1.144 млн. прибуттів. Таїланд закінчив рік з приростом близько 20%, і, ймовірно, далі піде Камбоджа і Лаос із зростанням на 17% і 13% відповідно. Попередні річні дані з В’єтнаму також показують подвійне зростання близько 11% [22]. Визначимо 10-ку активних ринків за туристичними прибуттями до країн АСЕАН.

Країна Загальна кількість прибуттів до країн АСЕАН
1. Китай 8 335 904
2. Сінгапур 4 672 048
3. Малайзія 4 510 186
4. Індонезія 4 312 613
5. Корея 3 566 529
6. Японія 3 429 352
7. Австралія 2 849 916
8. США 2 332 481
9. Таїланд 2 308 442
10. В’єтнам 2 180 796

Табл.1.1. Десять провідних країн-генераторів туристичних потоків

до країн АСЕАН

Джерело: річний статистичний звіт країн АСЕАН, 2013 рік [61, c. 146]

Активно планується перетворити регіон АСЕАН на регіон із вільним доступом до кваліфікованої робочої сили, капіталу, товарів, послуг та інвестицій, а також інтегрувати АСЕАН до світової економіки до 2015 року. Просування АСЕАН як головного ринку світової економіки надасть можливостей покращити держану економіку, а також збільшити кількість інвестицій. Значну роль у розвитку регіону відіграють такі фактори як природні та культурні ресурси, соціо-економічний фактор розвитку, охорона навколишнього середовища тощо.

Визначимо основні чинники зростання кількості туристичних прибуттів та причини популярності АСЕАН регіону.

Авіа доступність. Під керівництвом ключових центрів Сінгапуру, Бангкока і Куала-Лумпуру немає абсолютно ніякого браку в авіації регіону. На додаток до національних авіакомпаній самих країн АСЕАН, існує чималий доступ до країн регіону за допомогою авіакомпаній країн Перської затоки. У регіоні дешеві авіалінії надають величезні можливості здійснення пересадок в інших аеропортах популярних / нових туристичних напрямків, курортів і культурних міст, таких як Луанг Прабанг, Хюе, Чіанг Рай, Самуї і т.д. Доступність авіації має світле майбутнє, особливо з додатковою лібералізацією авіа прибуттів до країн АСЕАН.

Прикордонні контрольно-пропускні пункти.Транскордонний туризм є одним з основних драйверів подорожі всередині АСЕАН, що значно допомагає отримати подальший розвиток. Це є однією з головних причин, чому Сінгапур є найбільшим виробником туристів для Малайзії. Китай межує з В’єтнамом, а Лаос з М’янмою. Аналізуючи майбутній потенціал прикордонного зростання, Лаос став сьомою країною зі здатністю надіслати більше 1 млн. туристів до Таїланду, більшість з них подорожують по суші з перетинанням чотирьох мостів, які розташовані на річці Меконг. Єдина країна, яка програє у цьому питанні, – Філіппіни, яка не поділяє сухопутний кордон з жодною країною АСЕАН.

Безвізовий доступ. В епоху лібералізації подорожі обираються з врахуванням того факту, куди найлегше потрапити. Зменшення візових формальностей – перевага для дестинації. Країни АСЕАН, можливо, є однією з найбільш ліберальними візовими режимами у світі. На додаток до своїх власних громадян, які можуть здебільшого легко подорожувати в регіоні без візи, країни АСЕАН також вирішили розширити безвізовий режим для Європи, Японії, Австралії, США, Канади і т.д. [3].

Збільшення середнього класу АСЕАН. Завдяки потужному економічному зростанню, одним з кращих прикладів цього є В’єтнам, який тепер став важливим ринком виїзного туризму. У більшості випадків сусідні країни АСЕАН стали першими дестинаціями для зростаючої кількості подорожуючих. Велика кількість середнього класу зосереджена в містах АСЕАН і приміських районах, які також є основними генераторами руху [3].

Коротші, проте частіші вихідні. У сучасному світі спостерігається тенденція до короткострокового відпочинку, що переважає над довгими вихідними і стають особливо популярні серед офісних працівників, які шукають швидких змін та відпочинку від суєти міського руху, забрудненого навколишнього середовища і внутрішніх проблем, прагнучи отримати швидку зміну середовища. У цьому районі не існує такого поняття як брак свят у зв’язку з різноманітністю культурних, національних, релігійних та інших фестивалів. Шкільні канікули є також причиною підвищеної активності подорожуючих.

Зростання М’янми. Історія М’янми сьогодні схожа на розвиток В’єтнаму, Камбоджі та Лаоса після закінчення війн в Індокитаї, що додало ще одну грань зростаючого розмаїття всього регіону АСЕАН і є основною рушійною силою зростання та розвитку транспортної інфраструктури.

Підйом Китаю та Індії. Майже всі міські райони цих двох країн, які мають найбільшу кількість населення у світі, знаходяться в межах від 3 до 5 годин польотного часу від більшості країн регіону АСЕАН. Розвиток Китаю відбувається не по днях, а по годинах, що є прикладом для всіх країн, тому АСЕАН та Індія активно наслідують цей приклад. Тільки завдяки цьому коефіцієнт активності туризму призведе до значних змін у розвитку продукту, бюджетних асигнувань та маркетингових стратегій протягом найближчих кількох років.

Потужні маркетингові кампанії. Об’єднання авіакомпанії, готельних груп, кредитних компаній, он-лайн туристичних агентств, конференц-центрів, а також державні та регіональні напрямки Національної туристичної організації АСЕАН щорічно витрачають мільйони доларів на регіональний та глобальний маркетинговий розвиток туризму, який став основним вибором способу життя майже кожного, хто може собі це дозволити, а також є великим генератором робочих місць і доходів для країн, громад, підприємств та економіки. У цій сфері існує надзвичайна конкуренція, проте роботи вистачає на всіх [3].

Ділові поїздки і MICE. Конференц-центри всіх форм та видів існують у багатьох містах країн АСЕАН, що призвело до пропорційного зростання торгових ярмарок, виставок та презентацій. Так само як і аеропорти, перші конфренц-центри з’явилися у великих містах, а нові надалі виникали в середніх містах і провінційних районах, що є причиною все більшої зацікавленості в організації та проведенні подій MICE, створюючи нову хвилю активності [3].

Сильний розвиток продукту. За винятком зимових свят, країни АСЕАН мають майже всі різновиди відпочинку для всіх – від екотуризму та спостережень за птахами, до активного способу життя та спортивних заходів, духовних подорожей, кулінарних шедеврів та пляжного відпочинку. Тут не існує браку різноманітності, а велика кількість пропозицій підходить для всіх видів бюджетів і демографічних профілів. Зі зростанням масового туризму було вирішено створити та розвивати туризм в напрямку спеціалізованих емпіричних свят, тематичних парків і стадіонів, які допоможуть вплинути на туристичний ринок в майбутньому [3].

У 2014 році виповнилося 10 років з дня руйнівного Індонезійського цунамі 2004 року, через який Індонезія та Таїланд зазнали знаних втрат . На сьогоднішній день існує велика кількість можливостей для росту, тому АСЕАН також повинна бути підготовлена щодо можливих ризиків та криз, як штучних, так і «форс-мажорних».

Одними з головних вимог плану розвитку регіону АСЕАН на 2011-2015 є:

· залучити до регіону якомога більше інвесторів та перетворити його на ще більш привабливий регіон як туристичної дестинації;

· ознайомити споживачів із пропозиціями та можливостями АСЕАН;

· зміцнити співпрацю із партнерами;

· розвивати індустрію, бізнес-відносини та роль АСЕАН із потенційними партнерами;

· визначити шляхи стандартизації, забезпечення та зміцнення факторів АСЕАН;

· спростити умови подорожуючим (наприклад, створити єдину спільну або регіональну візу для країн АСЕАН) [3].

Туристична маркетингова стратегія на 2012-2015 роки передбачає створення та підтримку Інтернет-ресурсу, створення та впровадження туристичних заходів Індії та Китаю, розробку та впровадження експериментальних заходів туристичного ринку, заснування приватного сектору розподілу партнерства, створення та впровадження маркетингових заходів для бізнес-подорожей та пригодницьких подорожей, а також для тривалих поїздок.

Програма розвитку туристичних пропозицій передбачає:

· розвиток екологічного туризму в АСЕАН;

· стратегічний план розвитку для культурної спадщини АСЕАН;

· технічну підтримку з боку ЮНВТО щодо розвитку водного туризму;

· Велнес (Wellness) туризм;

· туристичний інвестиційний форум АСЕАН;

· промо-стратегію щодо круїзного туризму в рамках АСЕАН-Японія [3].

На даному етапі вже є визначені часові рамки економічної інтеграції АСЕАН на наступні 10 років (2016-2025), що передбачає створення якісної туристичної дестинації з унікальним та різноманітним досвідом країн АСЕАН, яка допоможе організувати відповідальний, стійкий та ексклюзивний розвиток країн-членів АСЕАН. Дана програма передбачає розвиток та концентраці маркетингових досліджень, розвиток пропонованих послуг, інвестиції в туризм, якість туризму та стійкий розвиток [3].




Переглядів: 875

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості розвитку туризму та форм його організації на міжнародному та національному рівні | Етапи та методи дослідження розвитку міжнародного туризму на національному рівні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.