Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






III. Read the text again. Find the nouns corresponding to these verbs and adjectives.

1. draw (vb) drawing
2. invent (vb)  
3. create (vb)  
4. interesting (adj)  
5. tractive (adj)  
6. build (vb)  
7. transport (vb)  
8. working (model) (adj) 9. special (adj)    

 

IV. Add an ending and put the words in the correct column. Pay attention to the rule:

Most words which tell us what people do end in – er, - or, - ian, - ant (- ent), - ee, or – ist, e.g. A French engineer continued Girard’s investigations.
Invent, science, lead, study, found, apply (образовать слово «кандидат»), design, physics, work (образовать слово сложением из двух основ), employ, electric, refer (образовать слово «судья, рефери»), police, act, enter, conduct, special.

 

-er -or ian -ist -ant-(-ent) -ee Word combination
leader   actor politician physicist entrant, student employee policeman

V. Read the text and complete the sentences:

1. A person who takes part in a competition is a contestant.

2. A person who devises and creates the engineering constructions as machines, bridges, railways, docks etc. is …

3. A person who invents things is …

4. A person who designs projects and things (e.g. machinery, clothes, books) in different kinds of spheres is …

5. A person who forms and creates things for the first time is …

6. A person who works out an engineering idea is …

7. A person who builds the machines, esp. houses is …

 

VI. Read the text and complete the sentences choosing the correct answer:

1. It was difficult for the people living at the beginning of the 20th century to imagine the opposition to the building of the early railways, because …

a) Many people had doubts about the possibility of using railways.

b) The construction of the railways was non-effective for national economy of any country.

c) The development of a country depended on transportation system.

 

2. Nothing came of Murdock’s invention because …

a) it was an expensive model of that time.

b) his little locomotive was thought of as the creation of the Devil.

c) the locomotive ran fast.

 

3. People could catch Trevithick’s locomotive because …

a) the rails on which it ran broke.

b) they took great interest in that machine.

c) the locomotive ran slowly.

 

4. George Stephenson, an English inventor built a successful steam locomotive.

a) it developed a high speed.

b) it was the safest means of travel.

c) it was smaller and lighter than the steam locomotives developed later on and it was much slower.

 

5. Girard had invented an unusual Gliding Railway based on …

a) the possibilities of diesel traction.

b) electricity as tractive power.

c) an entirely new wheelless design.

 

6. The first skids were proposed to use a frozen water base for his track and the track ought to be enclosed in a gallery of transparent plastic …

a) to achieve a high speed.

b) to decrease air friction and power losses.

c) to carry passengers and freight goods.

 

VII. Imagine you were asked to appear on the TV programme. Look at the list of jobs that other contestants were trained to do. Which ones would/ wouldn’t you like to learn to do? Why?

· Designer · Builder · Worker · Engineer · Inventor · Constructor To introduce electricity as tractive power, to operate well, to develop a high speed, to carry passengers and freight goods, to serve passengers, to run a locomotive, to create the most powerful modern locomotive, to pay great attention to railway engineering, to attract attention to electric locomotive construction, to build a large railway network, to work out a project, to provide passengers with many comforts, to take steps to full automation.

 

Useful Language:

I wouldn’t like   I wouldn’t mind
I’d be terrible at …  
I think I’d enjoy … I think I’d be (quite) good at …



Переглядів: 551

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Put the plan in correct order according to the contents of the text. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.