Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Напівкількісний аналіз розмірів зерен на площі шліфа

Бальна оцінкає простою методикою визначення величини зерна. Ця наближена методика знаходить широке застосування в практиці завдяки простоті і швидкості експерименту. За цією методикою деякій структурі з середньою площею зерна А0 = 0,128 мм2 (середнім поперечником d=0,38 мм) приписують номер (бал) N = 0. Розмір зерна досліджуваного матеріалу оцінюють відповідним балом (1- 10 номер зерна) при збільшенні мікроскопа в 100 разів.

Бал зерна N зсередньою площею А за визначенням є двійковим логарифмом відношення А0, тобто

. (3.5)

Між балом зерна N і кількістю зерен n0, що поміщаються на 1 мм2 площі шліфа, прийнята наступна залежність:

(3.6)

Середня площа перетину зерна Fср, [мкм2], і кількість зерен n0, що припадає на 1 мм2 площі шліфа, пов'язані оборотно пропорційною залежністю:

(3.7)

Середній лінійний розмір (діаметр) зерна dср, [мкм], з площею Fср пов'язаний залежністю:

(3.8)

Зі збільшенням балу величина зерна зменшується.

Оскільки табличні фотографії (див. додаток А) складені для певного збільшення (х100), то при використанні іншого збільшення необхідно відповідно змінити бал зерна згідно формули (3.9), або використовуючи дані табл. 3.1:

N = Ng ± K (3.9)

де Ng - номер зерна за стандартною шкалою при збільшенні g, К - поправочний коефіцієнт, який розраховується за формулою:

К = 6,64 lg(g/100). (3.10)

Якщо використовується збільшення, яке перевищує х100, то К додається, якщо менше – віднімається.

Якщо в мікроструктурі спостерігається явна різнозернистість, то величину зерна оцінюють двома балами, перший з яких означає переважну величину зерна. Якщо зерна переважаючої величини займають більше 90% площі шліфа, то вказується тільки один бал зерна.

Таблиця 3.1 – Перерахунок балу зерна при використанні нестандартного збільшення

Збільшення Бал зерен
100х -3 -2 -1
25х                
50х                
200х                
400х                
800х                        

 

Бальну оцінку проводять не менш ніж в 10 полях зору, вибираючи найбільш характерні ділянки мікрошліфа.

Бальна оцінка є вельми суб'єктивною, а кількісні характеристики (А, d, NV), які вона дає, відносяться не до досліджуваного зразка (строго кажучи), а до табличної структури. З іншого боку, бальна оцінка найбільш проста і не вимагає великих витрат часу.




Переглядів: 462

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Кількісна оцінка середніх розмірів зерна

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.