Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






КАНАТИ, БАРАБАНИ Й БЛОКИ

Відповідно до правил Котлонадзору на кожний вантажопідйомний канат, установлень на кранах, необхідно мати сертифікат заводу-виготовлювача або акт випробувань, що підтверджує придатність його до експлуатації. Канати, що не мають документів про проведені випробування, використовувати забороняється.

З метою запобігання каната від передчасного зношування треба після запасування й кріплення перевірити його роботові на холостому ходу машини, звернувши особливу увагу на правильність укладання витків на барабан.

Канат на барабан повинен намотуватися рівними щільними рядами без перегинів, як правило, в одна куля. При проходженні каната через блоки не можна допускати зіскакування зі струмків і заклинювання його галузей між блоком і обоймою.

При виконанні технічного обслуговування у встановлений термін канати необхідно змазувати. Для Мастило сталевих канатів варто використовувати універсальне графітне мастило ВУС-А, що відповідно до технічних вимог рекомендується застосовувати в інтервалі температур від —25 до 50 °С. Мастило для канатів не повинно містити абразивних механічних домішок, а також кислот і лугів. Дозволяється змазувати канати технічним вазеліном, змішаним із графітом.

Перед нанесенням Мастило поверхня каната очищають від бруду металевою щіткою й промивають гасом. Мастило наносять на канат дерев'яною лопаточкою або кистю. Для кращого зчеплення з поверхнею каната Мастило рекомендується підігрівати. Правильно нанесене мастило не повинно відшаровуватися та лупитися. Разова витрата мастильного матеріалу на 1 м каната залежно від діаметра для первинного просочення й поверхневого мастило наведень у табл. 9.

Таблиця 9

Діаметр каната, мм Витрата мастильного матеріалу на 1 м, г Діаметр каната, мм Витрата мастильного матеріалу на 1 м, г
Первинне просочення Поверхневе Мастило Первинне просочення Поверхневе Мастило
13,0—15,0 63-72 21-24 34,5—37,0 160—170 54—57
17,5—19,5 81—95 24—32 39,0—43,5 180—200 60—67
21,5—24,0 104—112 35—38 47,5—50,0 220—240 73—79
26,0—28,0 122—130 41-43 56,0—60,0 255—265 85—86
30,0—32,3 140—150 46—51      

 

Сталеві канати, що мають значні ушкодження, заміняють. Канат бракують, якщо втрачені його рівномірна звивка або круглий перетин, обірвалася хоча б одне з пасом, оголився прядив'яний сердечник, поверхня піддалася сильної корозії або число обривів дротиків на кроці звивки и перевищило допускається норму, що (табл. 10).

Таблиця 10.

Первісний коефіцієнт запасу міцності при встановленому правилами Госгортехнадзора відношенні D/d Число обривів дротів на довжині кроку звивки, при якому канат винний бути забракований, для канатів з одним органічним сердечником
6 x 19 6 x 37 6 x 61 18 x 19
До 6 11 6 22 И 36 18 36
Від 6 до 7 11 7 26 13 38 19 38
Понад 7 11 8 30 15 11 20 40

 

Примітки. 1. D — діаметр барабана, мм; d — діаметр каната, мм.

2. У чисельнику дана хрестова звивка, у знаменнику - однобічна.

 

Для визначення кроку звивки на поверхні каната між пасмами наносять мітку й від її уздовж осі каната відраховують стільки пасом, скільки їх є в перетині. Отримана довжина і є кроком звивки. Якщо канат має поверхневе зношування або корозію дротиків, те число обривів дротиків на кроці звивки при бракуванні повинне бути зменшене у відповідності з наступними вимогами.

 

Зменшення діаметра дротів, % 30 і більше
Число обривів дротів на кроці звивки, % норм, зазначених у таблиці 10.

При зношуванні або корозії, що досягли 40% і більше від первісного діаметра дротів, канат бракують. Ушкодження каната від зношування або корозії визначають мікрометром або іншим міряльним інструментом достатньої точності. Для виміру відгинають кінець дроту в місці обриву на ділянці найбільшого зношування. Після очищення поверхні дроту від бруду й корозії вимірюють діаметр.

Якщо число обривів дротів на кроці звивки, зношування або корозія не перевищують припустимої норми, те при подальшій експлуатації каната необхідно ретельно спостерігати за його станом і записувати результати оглядів у журнал.

Технічне обслуговування барабанів і блоків полягає в періодичному контролі стану їхніх поверхонь і виконанні Мастило. Змазують осі блоків і барабанів універсальної середовищ-неплавким мастилом під тиском. Барабани й блоки, що мають тріщини або відколи, заміняють. Форма канавки блоків або барабанів повинна забезпечувати гарне прилягання каната без заклинювання й зайвих зазорів. Блоки зі слідами зношування на робочих поверхнях необхідно періодично переточувати. Переточування допускається в межах 30% товщини обода. Блоки, установлені на вантажно-розвантажувальній машині, не повинні мати радіального биття, що перевищує 0,2 мм. При окружній швидкості понад 1 м/с смороду підлягають статичному балансуванню.

 

 




Переглядів: 598

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ХОДОВЕ УСТАТКУВАННЯ | МУФТИ Й ГАЛЬМА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.