Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






LICENCE TO CHILL

 

Barcodes (штриховой код) in the packaging of groceries will soon be replaced with radio-frequency tags that can be read at a distance and with greater reliability. As well asindicating what the product is, the data in the tags will include additional information such as ‘best before’ date and even nutritional data. Now,imagine that a fridge could read these tags and kеер track of the items placed there.

If an item is about to exceed its ‘use by’ date, the fridge tells you, and you can either use it or throw it out. Fancy something different for dinner? No problem, ask the fridge to suggest somemenus based on the ingredients it knows you have in stock. Or tell the fridge the menu you require and it will provide you with a shopping list of the items you don't have or order the items via email. This is the Screenfridge from Electrolux.

But why 'Screenfridge'? On the door is a touch-sensitive panel or screen that provides a means of communicating with the users. For many households, life revolves around the kitchen. This is the assumption Electrolux made in designing the Screenfridge. The same screen is a messaging centre. Since the fridge is equipped with a microphone, speaker and video-camera, you're not limited to textual information. The fridge is connected to the Internet, so it can be used to send and receive email or you could surf the Web to find a new recipe.

Many people have a TV in the kitchen, but if you alreadyhave a screen on the fridge, why clutter up the work surface with a TV? Call the Screenfridge's TV mode and watch your favourite programme on the fridge. The Screenfridge can be interfaced to a surveillance camera to check out visitors or to keep an eye on the children. Finally, the Screenfridge can perform some of the household management tasks normally associated with a PC. For example, it has a diary, address pad and a notepad.

 

V. Say if the following statements are true or false.

Radio-frequency tags will soon be used instead of barcodes in the packaging of groceries.
You can read radio-frequency tags with less reliability.
The information in the tags is limited.
A touch-sensitive panel allows communicating with the users.
It’s impossible to use the fridge for sending and receiving email.
Screenfridge can perform many different functions.

 

VI. Divide the text into logical parts and find the topical sentences in each part.

VII. Give a short summary of text B.

 

Part C

 

I. Look at the title. What do you think this reading will be about? Read the text and define its main idea.




Переглядів: 623

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ANANOVA

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.